Elon Musk obwinia FAA po misji satelitarnej SpaceX Scrubs Falcon 9

Elon Musk obwinia FAA po misji satelitarnej SpaceX Scrubs Falcon 9

Rakieta SpaceX Falcon 9 unosi się z platformy 39A w Kennedy Space Center. Paul Hennessy / SOPA Images / LightRocket przez Getty Images

SpaceX musiał wyczyścić plik misja wspólnego przejazdu satelitarnego we wtorek na Florydzie, gdy śmigłowiec wszedł w zakres startu podczas ostatniego odliczania. Dyrektor generalny Elon Musk obarczył winą za wypadek regulatorów przestrzeni powietrznej.

Za pośrednictwem Twittera, aby dać upust swojej frustracji, Musk napisał: „Niestety, premiera została na dziś odwołana, ponieważ samolot wleciał do strefy „odchodzenia”, która jest nieuzasadniona. Mówiąc najprościej, ludzkość nie może stać się kosmosem cywilizacja bez większych reform regulacyjnych Obecny system regulacyjny jest zepsuty.”

We wtorek, oficjalnie nazywany Transporterem 2, miał wysłać na orbitę 88 małych satelitów. Byłaby to dwudziesta misja SpaceX w tym roku. Następne okno startowe otworzy się w środę o 14:56 czasu wschodniego. Relację na żywo z drugiej próby można obejrzeć pod adresem: Kanał YouTube SpaceX.

To nie pierwszy raz, kiedy Musk obwinia organy regulacyjne za opóźnienie startu. Według niego głównym problemem jest to, że obecne ramy regulacyjne dotyczące przestrzeni kosmicznej nie współpracują z coraz bardziej napiętym harmonogramem startów SpaceX. Jak dotąd w 2021 r. firma wystrzeliwała rakietę Falcon 9 średnio co dziewięć dni, w tempie, którego branża nigdy wcześniej nie widziała.

„W przeciwieństwie do działu lotniczego, co jest dobre, dział kosmiczny FAA ma fundamentalnie zepsutą strukturę organizacyjną” Musk ćwierkanie W styczniu, po tym, jak Federalna Administracja Lotnictwa przełożyła lot testowy SpaceX z Model statku kosmicznego SN9. „Ich zasady dotyczą kilku jednorazowych startów rocznie z kilku obiektów rządowych. Zgodnie z tymi zasadami ludzkość nigdy nie dotrze na Marsa”.

Ale jego pozycja może czasami obrócić się o 180 stopni, zwłaszcza gdy regulatorzy stawiają mu na drodze.

Na przykład, gdy w kwietniu Federalna Komisja Łączności zatwierdziła trzecią poprawkę SpaceX do licencji Starlink (pomimo silnego sprzeciwu konkurentów, w tym Amazona i Viasata), Musk ćwierkać, „FCC jest uczciwe i rozsądne”.

„HTSA i FAA też”, powiedział w tym samym tweecie. „W 99,9% przypadków zgadzam się z regulatorami! W rzadkich przypadkach nie zgadzamy się. Wynika to zawsze z nowych technologii, których nie przewidywały poprzednie przepisy.”

Federalna Komisja Łączności (FCC) jest głównym regulatorem programu satelitarnego SpaceX Starlink, podczas gdy FAA przyznaje licencje na start zarówno dla misji operacyjnych SpaceX, jak i lotów testowych. Agencja miała w przeszłości problemy z naruszeniem licencji na wystrzelenie przez SpaceX, ostatnio test firmy na dużej wysokości z prototypem Starship SN8 w grudniu 2020 r.

Elon Musk obwinia FAA po misji SpaceX Scrubs Falcon 9 w ostatniej sekundzie

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *