SpaceX musiał wyczyścić plik misja wspólnego przejazdu satelitarnego we wtorek na Florydzie, gdy śmigłowiec wszedł w zakres startu podczas ostatniego odliczania. Dyrektor generalny Elon Musk obarczył winą za wypadek regulatorów przestrzeni powietrznej.
Za pośrednictwem Twittera, aby dać upust swojej frustracji, Musk napisał: „Niestety, premiera została na dziś odwołana, ponieważ samolot wleciał do strefy „odchodzenia”, która jest nieuzasadniona. Mówiąc najprościej, ludzkość nie może stać się kosmosem cywilizacja bez większych reform regulacyjnych Obecny system regulacyjny jest zepsuty.”
Niestety start został na ten dzień odwołany, ponieważ samolot wszedł do „strefy wykluczenia”, która jest bezzasadnie gigantyczna.
Mówiąc najprościej, nie ma możliwości, aby ludzkość mogła stać się cywilizacją podróżującą w kosmos bez poważnych reform organizacyjnych. Obecny system regulacyjny jest zepsuty.
– Elona Muska 29 czerwca 2021
We wtorek, oficjalnie nazywany Transporterem 2, miał wysłać na orbitę 88 małych satelitów. Byłaby to dwudziesta misja SpaceX w tym roku. Następne okno startowe otworzy się w środę o 14:56 czasu wschodniego. Relację na żywo z drugiej próby można obejrzeć pod adresem: Kanał YouTube SpaceX.
To nie pierwszy raz, kiedy Musk obwinia organy regulacyjne za opóźnienie startu. Według niego głównym problemem jest to, że obecne ramy regulacyjne dotyczące przestrzeni kosmicznej nie współpracują z coraz bardziej napiętym harmonogramem startów SpaceX. Jak dotąd w 2021 r. firma wystrzeliwała rakietę Falcon 9 średnio co dziewięć dni, w tempie, którego branża nigdy wcześniej nie widziała.
„W przeciwieństwie do działu lotniczego, co jest dobre, dział kosmiczny FAA ma fundamentalnie zepsutą strukturę organizacyjną” Musk ćwierkanie W styczniu, po tym, jak Federalna Administracja Lotnictwa przełożyła lot testowy SpaceX z Model statku kosmicznego SN9. „Ich zasady dotyczą kilku jednorazowych startów rocznie z kilku obiektów rządowych. Zgodnie z tymi zasadami ludzkość nigdy nie dotrze na Marsa”.
Ale jego pozycja może czasami obrócić się o 180 stopni, zwłaszcza gdy regulatorzy stawiają mu na drodze.
Na przykład, gdy w kwietniu Federalna Komisja Łączności zatwierdziła trzecią poprawkę SpaceX do licencji Starlink (pomimo silnego sprzeciwu konkurentów, w tym Amazona i Viasata), Musk ćwierkać, „FCC jest uczciwe i rozsądne”.
„HTSA i FAA też”, powiedział w tym samym tweecie. „W 99,9% przypadków zgadzam się z regulatorami! W rzadkich przypadkach nie zgadzamy się. Wynika to zawsze z nowych technologii, których nie przewidywały poprzednie przepisy.”
FCC jest uczciwy i rozsądny. NHTSA i FAA też. W 99,9% przypadków zgadzam się z regulatorami!
W rzadkich przypadkach nie zgadzamy się. Wynika to zawsze z nowych technologii, których nie przewidywały poprzednie przepisy.
– Elona Muska 27 kwietnia 2021
Federalna Komisja Łączności (FCC) jest głównym regulatorem programu satelitarnego SpaceX Starlink, podczas gdy FAA przyznaje licencje na start zarówno dla misji operacyjnych SpaceX, jak i lotów testowych. Agencja miała w przeszłości problemy z naruszeniem licencji na wystrzelenie przez SpaceX, ostatnio test firmy na dużej wysokości z prototypem Starship SN8 w grudniu 2020 r.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”