Fizycy mówią też, że ciężkie kamienie mogą przepuszczać wodę: NPR

Fizycy mówią też, że ciężkie kamienie mogą przepuszczać wodę: NPR

Płaskie, lekkie skały, takie jak ta na powyższym zdjęciu, są preferowane do skakania po kamieniach. Nowe badanie wykazało, że cięższe skały również mogą przesuwać się po powierzchni wody.

Jeffa G. Mitchella/Getty Images


Ukryj podpis

Przełącz napis

Jeffa G. Mitchella/Getty Images

Płaskie, lekkie skały, takie jak ta na powyższym zdjęciu, są preferowane do skakania po kamieniach. Nowe badanie wykazało, że cięższe skały również mogą przesuwać się po powierzchni wody.

Jeffa G. Mitchella/Getty Images

Przeskakując kamień przez wodę, większość ludzi szuka płaskich, lekkich kamieni. Nowe badanie sugeruje, że ciężkie, zakrzywione kamienie mogą również prowadzić do imponujących poślizgnięć. Te odkrycia nie tylko pomogą ci ulepszyć grę, ale można je zastosować w prawdziwym świecie, na przykład pomagając zwiększyć wydajność samolotów.

Ryan Palmer jest matematykiem stosowanym na Uniwersytecie w Bristolu w Wielkiej Brytanii i współautorem badania, Opublikowano w tym miesiącu w Towarzystwie Królewskim.

On i jego koledzy stworzyli model, aby zobaczyć, jak kształt i masa wpływają na sposób interakcji organizmów z wodą. Odkryli, że podczas skakania po skałach nad jeziorem „jeśli wybierzesz coś cięższego, uzyskasz coś, co nazywa się reakcją hiperelastyczną” – powiedział Palmer.

Innymi słowy, cięższe ciało Może dać imponujące odbicie.

„To, co się dzieje, polega na tym, że skała dotyka warstwy wody, a ponieważ jest cięższa, tonie głębiej i dłużej pozostaje w kontakcie” – powiedział Palmer. „To zwiększa nacisk na tę skałę, co następnie zwiększa siłę, która ją podnosi, i możesz uzyskać świetny skok w tej odpowiedzi”.

Teraz Palmer przyznał, że chociaż możesz uzyskać duży skok z cięższymi kamieniami, nie spowoduje to tak wielu podskoków, jak w przypadku płaskich kamieni. Wyniki zależą również od kształtu kamienia, ponieważ zbyt ciężki typ może się nie sprawdzić.

„Więc zabranie go do domu jest naprawdę, w przypadku cięższej skały, która mogłaby zatonąć, gdyby była trochę bardziej wygięta, byłoby bardziej prawdopodobne, że spadnie” – powiedział.

Palmer i jego kolega studiowali nie tylko fizykę skakania po kamieniach. Za pomocą modelu matematycznego starali się lepiej zrozumieć oblodzenie samolotów, zjawisko, które występuje, gdy samoloty latają w bardzo niskich temperaturach.

Czasami na skrzydle samolotu tworzą się kałuże wody, a kryształki lodu mogą unosić się w powietrzu i opadać w kałużę lub opadać z niej. Jeśli tonie, prowadzi do gromadzenia się lodu, który może być niebezpieczny.

Ale jeśli prześlizgną się, Palmer powiedział: „Cóż, to ta sama fizyka i dynamika, które można znaleźć, gdybyś podniósł kamień i spróbował rzucić go przez jezioro”.

Palmer powiedział, że ważne jest, aby wiedzieć, gdzie może iść lód, aby zrozumieć, czy inne części samolotu wymagają większej ochrony.

Nalegał również, aby samoloty komercyjne były bezpieczne; Istnieją systemy chroniące je przed niebezpiecznym gromadzeniem się lodu. Jego badania mają na celu zwiększenie skuteczności tej ochrony.

„Żyjąc w świecie zmian klimatycznych i rosnących kosztów paliwa, tak naprawdę zawsze starasz się być bardziej wydajny, abyś mógł lepiej projektować swoje systemy, lepiej chronić samoloty” – powiedział. „Możesz opisać te dziwne sytuacje, które mogą się zdarzyć w skuteczny i innowacyjny sposób”.

I chociaż Palmer szukał praktycznych zastosowań, nie była to jedyna rzecz, którą wyniósł ze swoich badań.

„Odkąd rozpocząłem ten biznes, bardzo trudno jest obrać kamienie, a zwłaszcza wybrać te, które są nieco bardziej egzotyczne” – powiedział. „Tych, które niekoniecznie są bardzo płaskie”.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *