Google planuje wdrożyć dynamikę podobną do Apple z przejrzystością śledzenia aplikacji, aby zapewnić użytkownikom większą kontrolę nad śledzeniem aplikacji.
W tym celu zaktualizuje Usługi Google Play o nowy system, który uniemożliwi aplikacjom śledzenie aktywności użytkowników poza ich własnymi usługami.
Android zapewni większą kontrolę użytkownikom
Jeśli przejdziesz do ustawień telefonu z Androidem, przejdź do Google >> Usługi >> Reklamy, zobaczysz opcję „Wyłącz reklamy oparte na zainteresowaniach”. Wyłączenie go informuje aplikacje, aby nie korzystały z Twojego identyfikatora wyświetlania reklam, aby wyświetlać spersonalizowane reklamy. .
Jednak ta kontrola nie została zakończona i nadal mieli dostęp do tego identyfikatora wyświetlania reklam. Ale Google Planowanie zmiany tego systemu:
Od końca 2021 r., gdy użytkownik zostanie wykluczony z reklam opartych na zainteresowaniach lub personalizacji reklam, identyfikator wyświetlania reklam nie będzie już dostępny. […] Każda próba uzyskania dostępu do identyfikatora otrzyma ciąg zer zamiast identyfikatora.
Dzięki temu identyfikator zostanie ukryty przed aplikacjami, co uniemożliwi wszelkie próby śledzenia Twojej aktywności w innych aplikacjach. W pierwszym etapie nowy system zostanie wdrożony w: Aplikacje na Androida 12 w 2021 r., po czym zostanie rozszerzony na pozostałe aplikacje w 2022 r.
Chociaż nie podali jeszcze wielu szczegółów na temat tej nowej platformy Androida, wydaje się, że nie stosuje tego samego podejścia, co Apple, co ułatwia zapobieganie śledzeniu poszczególnych aplikacji. W takim przypadku działanie zapobiegające śledzeniu zostanie zastosowane do wszystkich aplikacji, gdy użytkownik wyłączy opcję reklam spersonalizowanych.
A to tylko jeden ze środków ogłoszonych przez Google, aby zapewnić użytkownikom większą kontrolę nad aktywnością w aplikacjach. Na przykład wszystkie aplikacje opublikowane w Google Play w 2022 r. będą musiały informować użytkowników o tym, jakiego rodzaju dane zbierają i jak są wykorzystywane.
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”