Google wprowadza na rynek swój pierwszy smartwatch i wraca do branży tabletów | comp

Google wprowadza na rynek swój pierwszy smartwatch i wraca do branży tabletów |  comp

Google przyspiesza swoją działalność związaną ze sprzętem w poszukiwaniu nowych źródeł przychodów. Internetowy gigant ogłosił premierę swojego pierwszego smartwatcha na dorocznej konferencji deweloperów, która rozpoczęła się wczoraj. Zegarek Google Pixel łączy własny system operacyjny WearOS z usługami związanymi ze zdrowiem i sprawnością Fitbit, firmy, którą przejęła w 2021 roku za 2,1 miliarda dolarów.

Dzięki okrągłej konstrukcji i 1,2-calowemu wyświetlaczowi Amoled zegarek można sparować tylko z urządzeniami z systemem Android i jest kompatybilny z 4G, dzięki czemu może działać samodzielnie, nie będąc w pobliżu telefonu, chociaż potrzebuje własnego planu transmisji danych.

Mountain View nie ujawnił ceny swojego smartwatcha, ale zapowiedział, że będzie to „produkt premium” i że trafi na rynek jesienią przyszłego roku. Urządzenie z wymiennymi paskami jest kompatybilne z Google Pay, Integruje się z Asystentem Google i Google Home, aby sterować urządzeniami automatyki domowej.

Google zmierzy się z silną konkurencją ze strony Apple i Samsunga, liderów rynku smartwatchy, oraz innych producentów urządzeń, którzy mają na rynku smartwatche z WearOS, ale starszy wiceprezes ds. urządzeń i usług Rick Osterloh podkreślił, że połączenie „ekosystemu Google a doświadczenie Fitbit” sprawiło, że produkt jest inny.

Zakup Google Fitbit został zbadany przez władze europejskie i amerykańskie. Choć ogłoszona w 2019 roku, zmaterializowała się dopiero w 2021 roku, po uzyskaniu zgody organów regulacyjnych po tym, jak firma zaakceptowała szereg zobowiązań. Gigant internetowy zgodził się na zobowiązania, które wpłynęły między innymi na wykorzystanie danych Fitbit do celów reklamowych i interoperacyjność między zegarkami konkurencyjnych firm z Androidem. Ponad 10 lat w Europie.

Zegarek, który nie będzie kompatybilny z iPhone’ami Apple’a, nie był jedyną zapowiedzią giganta technologicznego. Google ogłosił również powrót do branży tabletów, z tabletem Pixel, po tym, jak firma zdecydowała się go opuścić trzy lata temu po słabej sprzedaży. Według International Data Center sprzedali tylko 500 000 jednostek. Nowa stacja, która trafi do sprzedaży w 2023 roku i zostanie oddana do użytku przez chip tensoraBędzie uzupełnieniem ekosystemu urządzeń Pixel firmy, która zapowiedziała również dwa nowe telefony Pixel, budżetowy Pixel 6a i premium Pixel 7, oraz Pixel 7 Pro.

Wczoraj Google zaprezentował swoje nowe telefony i tablety.

Google, który nie podał szczegółów technicznych nowego tabletu, a jego głównym konkurentem jest iPad firmy Apple, powiedział, że został zaprojektowany jako „najbardziej użyteczny tablet na świecie”.

Jeśli chodzi o telefony, firma wskazała, że ​​telefon Pixel 6a Ma podwójny głośnik, 6,1-calowy ekran OLED, baterię 4300 mAh, szybkie ładowanie 33 W, 128 GB pamięci wewnętrznej, 6 GB RAM. Stacja będzie dostępna w 4 kolorach i będzie kosztować 449 dolarów (około 478 euro). Posiada 8-megapikselowy przedni aparat i 12-megapikselowy ultraszerokokątny.

Telefon będzie wyposażony w procesor Tensor, zaprojektowany przez Google i zbudowany przez Samsunga, używany już w Pixel 6, i będzie zawierał układ zabezpieczający z własnego projektu, Titan M2. Ponadto będzie miał 5-letnie aktualizacje zabezpieczeń i system operacyjny 3.

Pixel 6a trafi do sprzedaży w lipcu, a Pixel 7 pojawi się w dwóch wersjach jesienią, bez określonej daty. Co do tego ostatniego przystanku, międzynarodowe koncerny nie ujawniły prawie żadnych szczegółów, tylko Który pobierze Tensor 2 i będzie działał z nowym Androidem 13.

Pomimo tego, że Google produkuje i sprzedaje własne produkty smartfonyI otrzymując dobre oceny, nie uplasowała się w czołówce branży. Według Statista, Kanada jest krajem, w którym jej telefony mają największy udział w rynku, 4,2%, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych jest to nadal 3,8%, aw Hiszpanii nie osiąga 1%.

Nowe słuchawki od Google.
Nowe słuchawki od Google.

W lutym dyrektor generalny Google Sundar Pichai potwierdził, że w ostatnim kwartale 2021 r. ustanowił „rekordową sprzedaż kwartalną dla Pixela”, ale nie podał dokładnych liczb. Osterloh powiedział, że globalny niedobór chipów „zdecydowanie miał ogromny wpływ” na sprzedaż sprzętu Google. „Sprzedalibyśmy więcej pikseli, gdyby nie problemy z łańcuchem dostaw” – powiedział. Teraz, dzięki Pixel 6a, telefonowi średniej klasy w przystępnej cenie, firma będzie dążyć do udziału w rynku.

Do baterii produktów sprzętowych, które Google wypuścił wczoraj, są też nowe słuchawki, Pixel Buds Pro, z 11-godzinnym czasem pracy na baterii (lub 7-godzinnym przy włączonej funkcji redukcji szumów). To już trzeci model wprowadzony przez Zapewnia odporność IPX4, dzięki czemu jest odporny na plamy i pot. Słuchawki będą gotowe do przedsprzedaży od 21 lipca i nie przekroczą 200 dolarów.

You May Also Like

About the Author: Randolph Feron

"Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *