Holandia, Niemcy i Polska podpisały porozumienie w sprawie korytarza wojskowego w Europie

Holandia, Niemcy i Polska podpisały porozumienie w sprawie korytarza wojskowego w Europie

Archiwum - Kajsa Ollongren, Minister Obrony Holandii


Archiwum – Kajsa Ollongren, Minister Obrony Holandii – Europa Press/Kontakt/Dirk Waem – Archiwum

Śledź na żywo najświeższe informacje na temat wojny na Ukrainie

Bruksela, styczeń. 31 (Prasa europejska) –

Holandia, Niemcy i Polska podpisały porozumienie o budowie korytarza wojskowego w Europie, co będzie wiązało się z bliską współpracą z NATO i Unią Europejską.

„Potrzebujemy wojskowej strefy Schengen, aby szybko i sprawnie przemieszczać personel wojskowy i towary. Dzięki niej Europa stanie się silniejsza. Zrobiliśmy ważny krok” – powiedziała holenderska minister obrony Kajsa Ollongren o porozumieniu z innymi partnerami. Europejczycy.

Niemcy ze swojej strony uplasowały się na węźle logistycznym w centrum kontynentu, wskazując na chęć zwiększenia krajowych zdolności w zakresie wsparcia logistycznego, opieki zdrowotnej, możliwości zarządzania ruchem i bezpieczeństwa sojuszniczego podczas przejazdu przez Niemcy.

W szczególności wysoki przedstawiciel UE ds. polityki zagranicznej Joseph Borrell wezwał dwudziestu siedmiu państw do zwiększenia swoich ambicji w zakresie manewrów wojskowych i skorygowania „lat zaniedbań i niedofinansowania”. Rosyjska inwazja na Ukrainę.

Debata na temat sposobu nadrobienia dziesięcioleci niedofinansowania musi teraz powrócić do zapewnienia w Europie umiejętności, struktur i procedur umożliwiających szybkie przemieszczanie żołnierzy i ciężkiego sprzętu przez granice, wskazał szef europejskiej dyplomacji. Poza Unią, przekraczanie granic wewnętrznych pomiędzy Państwami Członkowskimi.

Wysoka przedstawiciel zwróciła się o zobowiązanie do usprawnienia procedur krajowych i umożliwienia żołnierzom tranzytu w ciągu maksymalnie pięciu dni. Podobnie za ważne uważa się zidentyfikowanie priorytetowych korytarzy na kontynencie i rozwinięcie ich poprzez zwiększenie liczby inwestycji oraz zapewnienie im węzłów logistycznych, czym obecnie zajmują się Holandia, Niemcy i Polska.

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *