Instagram wyjaśnia, jak działają jego algorytmy

W kanale i relacjach Instagram działa na podstawie „tagów”, które wahają się od momentu udostępnienia posta, od tego, czy dana osoba korzysta z telefonu lub w Internecie, czy też jak często lubi filmy.

Mosseri mówi, że to właśnie dzięki tym „flagom” treść jest oceniana, nadając priorytet popularności postu. Podobnie brany jest pod uwagę profil osoby, która opublikowała, gdzie „tagi” w tej pozycji wskazują, ile razy ludzie wchodzili w interakcję z tą osobą w ostatnich tygodniach.

Wreszcie, aktywność użytkownika przyczynia się do zrozumienia, czym może być zainteresowany na podstawie „wskazówek”, takich jak liczba postów, które polubił i historia interakcji z kimś, co daje wyobrażenie o tym, jak bardzo jest zainteresowany zobaczeniem ich posty..

„Korzystając z tych danych, tworzymy szereg przewidywań. Są to wykształcone domysły dotyczące tego, jak prawdopodobne jest, że będziesz wchodzić w interakcję z postem na różne sposoby”, między innymi spędzenie kilku sekund nad postem, skomentowanie, polubienie, zapisanie lub dotknięcie zdjęcie profilowe.

Dlatego im bardziej prawdopodobne jest, że użytkownik wykona akcję, tym wyżej będzie oglądany post. Jednak wdrażają również systemy, aby nie wyświetlać jednego rodzaju treści lub postów od tej samej osoby po kolei.

You May Also Like

About the Author: Randolph Feron

"Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *