La Jornada – Zielona granica obnaża kryzys uchodźczy na granicy Polski i Białorusi

La Jornada – Zielona granica obnaża kryzys uchodźczy na granicy Polski i Białorusi

Wenecja. Polska reżyserka Agnieszka Holland w całej okazałości obnaża kryzys uchodźczy na granicy polsko-białoruskiej. zielona granica, Zaprezentowany wczoraj w konkursie na 80. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji przedstawia.

Nakręcony w czerni i bieli, trwający 2 godziny i 30 minut film skupia się na kryzysie, który wybuchł w 2021 roku, na krótko przed wojną na Ukrainie, kiedy tysiące uchodźców ze zdewastowanych krajów, takich jak Syria i Afganistan, codziennie napływały do ​​regionów gęste lasy.

Na brutalność białoruskich funkcjonariuszy straży granicznej, którzy rabują i nękają migrantów przed ich wydaleniem, ich polscy odpowiednicy odpowiadają „gorącymi” deportacjami o północy, dzięki wprowadzonemu przez rząd stanowi wyjątkowemu.

Rezultatem jest bolesny ping-pong, podczas którego całe rodziny są wielokrotnie przerzucane z jednej strony granicy na drugą, bez jakiejkolwiek drogi prawnej, narażone na zimno i niewiele dobrej woli kilku aktywistów i mieszkańców. regionu.

Ukryty dramat trwa do dziś z 2 milionami Ukraińców, którzy przekroczyli polską granicę po inwazji rosyjskiej.

„Moim grzechem jest urodzić się z najgorszym paszportem” – narzeka.

„Wierzę, że kryzys uchodźczo-migracyjny to wyzwanie, które wyznaczy przyszłość Europy” – oznajmił wczoraj dyrektor na konferencji prasowej.

„Ponieważ chcieliśmy być pierwszą osobą, która opowie tę historię, wybraliśmy epickie podejście z różnymi punktami widzenia” – dodał.

Aby go nakręcić, Holland otoczył się aktorami z tych krajów, spustoszonych wojną.

Aktorzy tacy jak Syryjczyk Jalal Altawil, który w 2015 roku uciekł wraz z rodziną z kraju i pozostaje uchodźcą we Francji, czy Afgańczyk Behi Janati Adai i polskie gwiazdy filmowe Maja Ostaszewska (Lista Schindlera)Wciela się w psychologa, który w obliczu tragedii postanawia stanąć po którejś stronie.

Film nie pretenduje do pełnego obrazu złożonego problemu, który nie ogranicza się do granic Europy, ale dotarł i przetestował usługi społeczne wszystkich zainteresowanych krajów.

Zielona granica(granica Cejlony, po polsku) ogranicza się do potępienia ludzkiego dramatu w pewnym momencie, decydującym momencie współczesnej historii Europy.

Kolejny film w konkursie w Wenecji, Och, Kapitanie, Poprzez Matteo Carona opisuje także odyseję imigrantów z południa, w tym przypadku przekraczających Morze Śródziemne.

„Europa, kontynent wolności, demokracji i praw człowieka, stanie się swego rodzaju fortecą, w której Europejczycy zabijają ludzi, którzy chcą dotrzeć do naszego kontynentu” – potępił Hollande.

Trzykrotnie nominowana do Oscara Agnieszka Holland ma za sobą długą i bogatą karierę filmową.

W 1989 strzelił Europa, Europa, Film opowiadający o odysei żydowskiego żołnierza podczas II wojny światowej był sukcesem krytycznym i kasowym.

W 1995 roku ekranizacja romansu poetów Rimbauda i Verlaine’a w XIX-wiecznej Francji z Leonardo DiCaprio.

W 2019 r. Pan Jones, Film jako pierwszy porusza kwestię „Hołodomoru”, klęski głodu na Ukrainie zarządzonej przez radzieckiego dyktatora Jose Stalina.

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *