W ostatnich tygodniach dużo rozmawialiśmy o tym, że TikTok jest nieustannie nękany przez administracje w dużej części świata. Jest to jedna z najpopularniejszych stron internetowych, ale departamentom rządowym nie podoba się to, że dane jej użytkowników nie są właściwie przetwarzane pomimo ciągłych wysiłków firmy. Ale ByteDance może mieć asa w rękawie, wzmacniając Lemon8, konkurenta na Instagramie.
ByteDance będzie nadal obecny z Lemon8
Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, jak różne sieci społecznościowe kopiują się pod względem funkcjonalności. Instagram, Twitter, YouTube, TikTok i Snapchat są codziennie mierzone, aby zobaczyć, jakie wiadomości kręcą, aby nie stracić ani na jotę przewagi nad tym, co postrzegają jako konkurenci. Ale są firmy, które nawet nie wahają się uruchamiać własnych aplikacji, dostosowanych do potrzeb.
Widzieliśmy to w Meta od lat, na przykład używając Facebooka i Instagrama do publikowania treści online, a nawet konkurując z WhatsApp, aby stać się aplikacją do przesyłania wiadomości. Ale ByteDance osiągnął punkt, w którym jest coraz bardziej obecny na świecie. Do tego stopnia, że ma już dwie aplikacje w pierwszej dziesiątce najczęściej pobieranych aplikacji w USA.
TikTok to niekwestionowana królowa, dzierżąca tak wielką władzę, że administracja Bidena zagroziła jej zakazem, jeśli nie pozwoli amerykańskiej firmie przejąć nad nią kontroli. Jest jednak inna aplikacja, której nie wziąłeś pod uwagę i to jest Lemon 8. Jest to „wersja” Instagrama opracowana przez Instagram Do dziś znajduje się w czołówce najpopularniejszych aplikacji w App Store.
W tej chwili nie brzmi to jak „zagrożenie”, ale z tego, co nam mówi Techcrunch Aplikacja nigdy wcześniej nie była taka w rankingu. W szczególności urósł z 200. miejsca na 9. miejsce, wyprzedzając WhatsApp, a nawet Facebook czy YouTube.
Co oznacza szybki wzrost popularności Lemon8?
Zasadniczo jest to hit na stole ByteDance. Chińska firma umieściła co najmniej dwie aplikacje społecznościowe wśród dziesięciu najczęściej pobieranych aplikacji na kontynencie po premierze w 2020 roku. W tym czasie aplikacja tylko się rozrosła, a obecność firmy po obu stronach może wystarczyć, by powiedzieć o tym Bidenowi. Może nadal korzystać z telefonów komórkowych dla użytkowników, którzy są mniej lub bardziej obecni, ale znajdują się w pierwszej dziesiątce.
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”