Czwartek, 6 kwietnia 2023 o 20:00
Niewiele jest w życiu okazji, by móc posłuchać Passio et Mors Domini Nostri Jesu Christi Secundum Lucam. Oratorium na trzy chóry i orkiestrę, napisane przez polskiego kompozytora Krzysztofa Pendereckiego w 1966 roku. Jest to prawie w całości aria symfoniczna, wykorzystująca awangardowe techniki muzyczne, ale publiczność docenia ją od prawykonania, doceniając jej ogromną głębię, której oddziaływanie emocjonalne jest natychmiastowe. W najbliższy czwartek, 6 kwietnia o godzinie ósmej po południu, Orkiestra i Chór Wspólnoty Madrytu wykonają tę niezbędną kompozycję w ramach Autumn Works.
orkiestra C.społeczność MAndroid
Utworzona w 1987 roku dzięki wsparciu Wydziału Kultury, Turystyki i Sportu Wspólnoty Madrytu, Wspólnotowa Orkiestra Madrytu (ORCAM) rozwija swoją działalność poprzez różne inicjatywy, projekty i kursy artystyczne w różnych miejscach i instytucjach.
Jego cykle symfoniczne i chóralne pojawiają się w National Music Hall w sezonie regularnym, a jego obecność jest również powszechna w Canal Foundation, Canal Theatres i San Lorenzo de El Escorial Theatre, a także na krajowych festiwalach i różnych wydarzeniach. we Wspólnocie Madrytu. Podobnie Orcam jest główną orkiestrą od ponad 20 lat w Teatro de la Zarzuela, czyniąc ten gatunek swoim znakiem rozpoznawczym wśród innych repertuarów. Ponadto jest członkiem Hiszpańskiego Stowarzyszenia Orkiestr Symfonicznych (AEOS).
Poza naszymi granicami występował także w najważniejszych teatrach świata muzyki klasycznej, takich jak Carnegie Hall w Nowym Jorku, Théâtre la Fenice w Wenecji, Lingotto w Turynie, Arsenal w Metz czy Concertos w Berlinie. . , a także na festiwalach latynoamerykańskich i azjatyckich.
Chór Wspólnoty Madrytu
Uznawany za jeden z najlepszych i najbardziej dynamicznych chórów hiszpańskich, Madrid Community Choir od momentu powstania w 1984 roku, z inicjatywy ówczesnego Ministerstwa Kultury Wspólnoty Madrytu, jest wyróżniany za różnorodność swojej działalności, która obejmuje zarówno koncerty Bez akompaniamentu instrumentów muzycznych I z orkiestrą, jako stały uczestnik sceny wokalnej iw studiach nagraniowych. Rosnący prestiż grupy ugruntował jej obecność w najważniejszych hiszpańskich teatrach i wielu innych zagranicznych sztukach, w których krytycy zawsze podkreślali „subtelną jakość ich głosów i wyszukaną mieszankę grupy”. Świadkami ich działań były Niemcy, Belgia, Francja, Polska, Chiny, Japonia, Maroko, Meksyk i Jugosławia.
Chór Wspólnoty Madrytu został założony od samego początku przez jego pierwszego dyrektora, Miguela Grobę, który wzmocnił grupę i ugruntował jej prestiż. W latach 2000-2011 Jordi Casas-Bayer kontynuował tę pracę i poszerzał repertuar, który dziś rozciąga się od polifonii i renesansu po współczesność. Przypisuje mu się prawykonanie wielu utworów takich kompozytorów jak Roman Alice, Alfredo Aracel, Anton García Abril, Cristóbal Haller, Carmelo Bernola, Tomás Marco, Angel Oliver, Claudio Prieto, José Luis Turina czy Luis de Pablo. Od września 2022 roku jej nowym dyrektorem artystycznym został Josep Vila i Casañas.
Artyści:
Orkiestra i Chór Wspólnoty Madrytu
Chór Polskiego Radia
Młodzi śpiewacy JORCAM
Olga Pasiecznik, sopran
Mariusz Godłowski, baryton
Łukasz Jakubowski, bas
Krzysztof Gosztyła, recytator
Marzena Diakon, dyr
Josep Vila i Casañas, dyrektor chóru
Maria Piotrovska Bogalica, dyrektor Chóru Polskiego Radia
Anna Gonzalez, Dyrektor Młodych Śpiewaków w JORCAM
Bilety: 30 euro i 25 € (Przyjaciele Sali i Katedry) 15 € (poniżej 30 lat)
Źródło i więcej informacji na www.smrcuenca.com
Audytorium Cuenca. Paseo del Huécar s/n. miednica
„Pionier w mediach społecznościowych. Miłośnik muzyki. Zły student. Introwertyk. Typowy fan piwa. Ekstremalny webinnik. Fanatyk telewizji. Totalny ewangelista podróży. Guru zombie.”