Maxima Group kontynuuje rozwój w Polsce i e-commerce, aby rzucić wyzwanie irlandzkiej giełdzie do 2020 roku: IRSH

„Wyzwaniem dla MAXIMA GRUPĖ 2020 była stagnacja wzrostu przychodów, zwłaszcza w krajach bałtyckich, chociaż dalsza ekspansja i znaczący wzrost handlu elektronicznego w Polsce zwiększyły przychody MAXIMA GRUPĖ w 2020 r. O 5,8% do 4 4226 mln. Ponadto dokonaliśmy przeglądu naszej struktury wydatków I znacząco poprawiliśmy nasze wyniki w Polsce, co pozwoliło nam poprawić rentowność operacyjną. W ubiegłym roku dołożyliśmy wszelkich starań, aby wszyscy nasi 41 000 pracowników mieli dostęp do potrzebnych im produktów i zapewniliśmy bezpieczne zakupy milionom naszych pracowników. klientów ”- powiedział Mandas, dyrektor generalny i prezes Maxima Group.

Wzrost przychodów Grupy Maxima utrzymał się w 2020 r., Osiągając 4226 mln, co stanowi wzrost o 5,8% w stosunku do 2019 r. Pomimo epidemii COVID-19 i późniejszych operacji blokowania negatywnie wpłynęło na wyniki w drugim kwartale, przychody grupy Like-for-Like (LFL) ponownie wzrosły w trzecim kwartale, a roczny wzrost LFL był dodatni przy stałym kursie + 0,7%.

W 2020 roku Grupa Maxima kontynuowała ekspansję poza krajami bałtyckimi i była w stanie zwiększyć swój udział w rynku w Polsce i Bułgarii przy wzroście przychodów odpowiednio o 13,7% i 22,2%, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich wyników przychodów LFL na poziomie 4,9% i 5,6% w Polsce. W Bułgarii.

Tymczasem wzrost w krajach bałtyckich był słaby, ponieważ przychody LFL w krajach bałtyckich spadły o -0,8%, głównie z powodu szybkiego przejścia konsumentów ze sklepów stacjonarnych z COVID-19 do handlu elektronicznego (przychody z handlu elektronicznego nie są częścią ogólnych przychodów LFL) . W rezultacie należąca do Maxima Group marka e-commerce Barbora zwiększyła ponad dwukrotnie swoje przychody w 2020 r., A sprzedaż towarów za pośrednictwem handlu elektronicznego w krajach bałtyckich osiągnęła 10 104 mln, co stanowi 3,4% łącznych przychodów krajów bałtyckich.

Skonsolidowana EPITDA Grupy Maxima z wyłączeniem pozycji jednorazowych wyniosła 37 374,7 mln (wzrost z 33 333,4 mln w 2019 r. Do 12,4%), podczas gdy marża EPITDA wzrosła z 8,3 proc. Do 8,9 proc. W 2020 r.

Większość wzrostu EPIDA (produkty jednorazowe) pochodzi z polskiej działalności detalicznej, ponieważ Stokrotka stała się drugą co do wielkości spółką grupy nie tylko pod względem przychodów, ale także EPIDA (+17 mln euro vs 2019). W międzyczasie, od początku epidemii COVID-19, bałtyccy detaliści zarządzają niepewnością, analizując koszty i różne inicjatywy, poprawiając w ten sposób bałtycką EPIDA do + 26,4 mln, co stanowi większość wzrostu z litewskich operacji detalicznych. Bułgaria również wykazała znaczny wzrost, zwiększając EBITDA o +4,6 mln EUR.

Przeanalizowany system kosztowy pozwolił nam na utrzymanie tej samej liczby pracowników, przy jednoczesnym wzroście świadczeń pracowniczych o 16%, czyli mniej więcej w 2020 roku. 49 milionów euro.

Dług netto grupy pozostał stabilny w porównaniu do końca 2019 roku. W rezultacie wyniki finansowe Grupy znacznie się poprawiły, ponieważ wskaźnik dług netto / EPITDA spadł z 3,0x w 2019 roku do 2,6x na koniec 2020 roku.

W 2020 roku spółki Grupy Maxima zainwestowały 88 88,9 mln w środki trwałe, co stanowi spadek o 32% z 13131,3 mln w 2019 roku. Pomimo niskiego całkowitego nakładu inwestycyjnego na działalność ryglującą, Grupa była w stanie rozszerzyć swoją sieć sklepów o 93 sklepy do 2020 roku, z których większość (73) została dodana pod marką Stokrotka w Polsce. Liczba sklepów MAXIMA GRUPĖ osiągnęła 1323 sklepy, w porównaniu z 1230 na dzień 31 grudnia 2019 roku.

UAB „Vilniaus Prekyba”, jedyny akcjonariusz MAXIMA GRUPĖ, zatwierdził jednostkowe i skonsolidowane sprawozdanie finansowe za rok 2020, w tym plan podziału zysku, z przeznaczeniem 10 106 mln na wypłatę dywidendy w ramach polityki dywidendowej.

Po przystąpieniu do inicjatywy ONZ Global Compact w 2020 r. Grupa Maxima opublikowała swój pierwszy raport społecznej odpowiedzialności biznesu, w którym przedstawia swoje zobowiązanie do przestrzegania dziesięciu polityk Compact na całym świecie w dziedzinie praw człowieka, środowiska, pracy i przeciwdziałania korupcja.

W 2020 roku MAXIMA największe wysiłki poświęciła sprostaniu wyzwaniom GRUPĖ, epidemii COVID-19 spowodowanej wdrożeniem odpowiednich środków bezpieczeństwa we wszystkich jej łańcuchach wartości. Dodatkowe koszty bezpośrednie związane z epidemią COVID-19 wyniosły 9 9 mln w ujęciu grupowym (z wyłączeniem rabatów i kosztów pośrednich przyznanych najemcom, np. Godziny pracy poświęcone na zapewnienie bezpieczeństwa klientów). Obejmuje to wdrażanie niezbędnych środków bezpieczeństwa w sklepach, magazynach i centrach e-commerce, dostarczanie wskazówek bezpieczeństwa pracownikom i klientom, a także szereg inicjatyw związanych z reakcją na COVID-19.

Witryna e-commerce w krajach bałtyckich w znacznym stopniu przyczyniła się do walki grupy z epidemią Barbory, podwajając swoje możliwości ponad dwa razy w miesiącu. Szacuje się, że do 2020 roku usługi Barbory ​​pozwolą klientom w krajach bałtyckich uniknąć co najmniej 1,8 miliona interakcji społecznych, zapewniając bezpieczne zakupy w punktach dostawy do domu lub odbioru. Ponadto grupa uruchomiła zakupy internetowe w Polsce i Bułgarii.

„Epidemia COVID-19 pokazała nam, że jesteśmy tylko naszymi bohaterami – lekarzami, farmaceutami, policją, wolontariuszami, naszym personelem w sklepach, magazynach, przemyśle produkcyjnym, handlu elektronicznym i nie tylko. Jesteśmy wdzięczni za ich odwagę, siłę i ciężka praca przed walką z epidemią. Stajemy w kolejce, niezależnie od osobistego ryzyka, jakie każdy z nich podejmuje. Razem z naszymi pracownikami-bohaterami i partnerami biznesowymi łączymy nasze wysiłki, aby zapewnić naszym klientom bezpieczny dostęp do codziennych produktów, jak a także pomoc najbardziej potrzebującym Jesteśmy dumni z tego, jak wiele osiągnęliśmy w tych trudnych czasach. ”- zakończył Montas Kunkaidis, dyrektor generalny i prezes Maxima Group Group.

  • Raport roczny MAXIMA GRUPE Pełny_2020 Podpis

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *