Musk mówi, że statek kosmiczny może być gotowy do wystrzelenia na orbitę w przyszłym miesiącu, ale przegląd FAA trwa – Loty kosmiczne teraz

Musk mówi, że statek kosmiczny może być gotowy do wystrzelenia na orbitę w przyszłym miesiącu, ale przegląd FAA trwa – Loty kosmiczne teraz

Elon Musk, miliarder założyciel SpaceX, powiedział w piątek, że potężna nowa rakieta Starship firmy może być gotowa do rozpoczęcia pierwszego testu orbitalnego z południowego Teksasu już w listopadzie, ale harmonogram zawiera dwa duże kształty, które mogą popchnąć start w następny rok. .

„Jeśli wszystko pójdzie dobrze, statek kosmiczny będzie gotowy do pierwszej próby wystrzelenia na orbitę w przyszłym miesiącu, do czasu zatwierdzenia przez organy regulacyjne” – napisał Musk w tweecie.

Nowa aktualizacja harmonogramu od Muska pojawiła się dzień po tym, jak SpaceX przetestował start swojego najnowszego statku Starship, znanego jako Ship 20 lub SN20, w zakładzie rozwojowym firmy w pobliżu Boca Chica Beach na wschód od Brownsville w Teksasie. Podciśnieniowy silnik Raptor, podobny do tych, których Starship będzie używał w kosmosie, zapalił się na kilka sekund na wyrzutni w kompleksie bazy kosmicznej SpaceX w czwartek wieczorem.

SpaceX na krótko wystrzelił specjalnie opracowaną rakietę później tej nocy.

Był to pierwszy testowy start silnika próżniowego Raptor zainstalowanego na rakiecie statku kosmicznego. Próżniowy, napędzany metanem silnik Raptora ma większą dyszę, co zapewnia lepsze osiągi w pozbawionym powietrza środowisku kosmicznym.

Trzy próżniowe silniki Raptor będą latać na misjach kosmicznych klasy orbitalnej. Trzy różne typy ptaków drapieżnych z poziomu morza, z mniejszymi kraterami, zostaną użyte do pionowego lądowania statku kosmicznego po powrocie z kosmosu.

W przeciwieństwie do prototypów statków kosmicznych latających w ostatnich samolotach, statek 20 jest pokryty tysiącami odpornych na ciepło płytek, aby chronić kadłub ze stali nierdzewnej przed palącym ciepłem, jakie napotka podczas ponownego wchodzenia w ziemską atmosferę.

Statek kosmiczny zostanie wystrzelony na szczycie ogromnego pierwszego stopnia wielokrotnego użytku o nazwie Super Heavy. Wykonany ze stali nierdzewnej, cały stos ma 120 metrów wysokości i jest wyższy niż jakakolwiek kiedykolwiek zbudowana rakieta.

Wyposażony w maksymalnie 33 silniki Raptor, Super Heavy wystrzeli statek kosmiczny w kosmos z dwukrotnym ciągiem rakiety księżycowej Saturn 5 NASA z czasów Apollo i prawie dwukrotnie większą mocą rakiety kosmicznej NASA.

W sierpniu zespoły SpaceX w południowym Teksasie na krótko ułożyły całą rakietę Starship na wyrzutni, aby uzyskać dogodną inspekcję i okazję do zrobienia zdjęcia. W tym czasie SpaceX dostarczyło do Super Heavy 29 silników Raptor — o cztery mniej niż booster, który zużyłby podczas lotu operacyjnego — i przetransportował go do rozwijającego się kompleksu startowego, na wschód od placu budowy firmy.

Po sprawdzeniu dopasowania, SpaceX usunęło silniki Raptor z Super Heavy, oznaczonego Booster 4, ponieważ zainteresowanie zwróciło się na przygotowanie 20. statku do testów chłodzenia dowodowego we wrześniu.

SpaceX następnie przygotował statek kosmiczny do swoich pierwszych statycznych testów ogniowych w tym tygodniu. Więcej startów testowych może nastąpić, zanim statek 20 zostanie ponownie zamontowany na superciężkim wzmacniaczu.

Tymczasem SpaceX planuje w najbliższych tygodniach przeprowadzić testy Boostera 4 pod kątem chłodziwa, po których prawdopodobnie nastąpi seria próbnych zapłonów, których kulminacją będzie statyczny pożar z pełnym zestawem silników Raptor.

Uruchomienie wieży wyrzutni Boca Chica trwało od czasu jej początkowej budowy latem. Na początku tego tygodnia załogi podniosły ogromne wysięgniki, zwane „pałeczkami”, na wieżę startową, którą SpaceX zamierza wykorzystać do przechwycenia spadających superciężkich dopalaczy.

Chociaż SpaceX bardzo szybko awansował w Boca Chica, szanse na pojazdy Super Heavy i Starship gotowe do lotu w przyszłym miesiącu są niepewne. Musk często wyznacza ambitne cele czasowe, a we wrześniu 2019 r. powiedział, że chce spróbować pierwszej próby wystrzelenia na orbitę statku kosmicznego w ciągu sześciu miesięcy.

Kolejną przeszkodą w harmonogramie może być Federalna Administracja Lotnictwa, która analizuje wpływ działalności SpaceX na środowisko w południowym Teksasie. FAA opublikowała projekt raportu środowiskowego w zeszłym miesiącu po konsultacjach z kilkoma agencjami stanowymi i federalnymi.

Projekt raportu jest ponowną oceną oryginalnego oświadczenia FAA o wpływie na środowisko, zanim SpaceX rozpoczęło budowę strony Boca Chica w 2014 roku. W tym czasie SpaceX planowało wystrzelenie rakiet Falcon 9 i Falcon Heavy z południowego Teksasu, ale zakres projektu od tego czasu się zmienił. Teraz skupimy się na rozwijaniu statku kosmicznego i superciężkiego.

FAA przeprowadziła przesłuchania publiczne w poniedziałek i środę, a około 120 osób wyraziło swoje poglądy na temat wpływu projektu na środowisko. Publiczny komentarz był więcej niż dwa do jednego na korzyść zakończenia przez FAA projektu PEA i wydania przez SpaceX licencji na start na orbitalny lot testowy statku kosmicznego.

Wiele komentarzy na korzyść SpaceX pochodzi od osób spoza Teksasu. Większy był odsetek osób, które identyfikowały się jako lokalne i wyrażały swój sprzeciw.

Joyce Hamilton, która powiedziała, że ​​jest członkiem lokalnej społeczności, martwiła się, że SpaceX uszkodzi „delikatną i wyjątkową linię brzegową” plaży Boca Chica.

„Rzeczywiście, widzieliśmy już szkodliwe skutki nieudanego startu z ogromnym i niszczącym polem gruzu wzdłuż plaży i otaczających je terenów podmokłych” – powiedział Hamilton. „Chciałbym tylko zakończyć badania FAA dotyczące poważnego, dokładnego badania wpływu na środowisko”.

Rebecca Hinojosa, mieszkanka Brownsville, powiedziała, że ​​SpaceX wywarło niszczący wpływ na społeczność poprzez gentryfikację i przesiedlonych mieszkańców, którzy mieszkali w pobliżu Boca Chica. SpaceX kupił domy w okolicy podczas budowy obiektu.

Inni poparli FAA, umożliwiając SpaceX bezzwłoczny postęp, powołując się na pozytywne skutki gospodarcze obecności SpaceX w dolinie Rio Grande.

„Elon Musk wybrał naszą społeczność jako kolejny dom dla swojej operacji SpaceX i bardzo szybko po utworzeniu obszar ten zmienił się z jednego z najbiedniejszych w jeden z najbardziej przyziemnych w całym kraju… my 'odnośnie Nie jest już w tej pozycji. „Jesteśmy teraz jednym z najbardziej pożądanych kodów pocztowych do życia i wychowywania dzieci” – powiedziała komisarz Brownsville Jessica Tetro.

Doszła do wniosku: „Nie pytam tylko ciebie”. „Błagam, daj im tę przepustkę”.

Powiedział Michael O’Loran, który nie przedstawił się jako miejscowy mieszkaniec. „Statek kosmiczny i Super Heavy są wyraźnie warte przygody”.

Załogi w ośrodku testowym SpaceX Starbase w południowym Teksasie przygotowały pierwszy pełnowymiarowy pojazd startowy firmy do odpowiedniej inspekcji w sierpniu. Źródło: SpaceX

FAA przyjmuje pisemne uwagi do 1 listopada, a następnie ustali, czy sfinalizować projekt oceny oddziaływania na środowisko lub rozpocząć nową deklarację oddziaływania na środowisko, jeśli oddziaływania na środowisko będą znaczące i nie mogą być odpowiednio złagodzone.

Wydanie nowego Oświadczenia o oddziaływaniu na środowisko może zająć miesiące, a nawet lata.

Nie oczekuje się od razu decyzji Federalnej Administracji Lotnictwa, którą trasą jechać. Federalna Administracja Lotnictwa poinformowała, że ​​dokonuje przeglądu wpływu na środowisko startów i operacji ponownego wejścia SpaceX, odzyskiwania gruzu, wieży integracji wyrzutni i innych konstrukcji związanych z wystrzeliwaniem oraz zamykania lokalnych dróg w Boca Chica.

SpaceX nie może wystrzelić statków kosmicznych i superciężkich, dopóki FAA nie wyda licencji, która pojawi się dopiero po zakończeniu procesu środowiskowego.

NASA przyznała SpaceX kontrakt na opracowanie wersji rakiety Starship jako lądownika sklasyfikowanego przez ludzi na misje księżycowe agencji Artemis.

To zamówienie jest obecnie wstrzymane po tym, jak Blue Origin, firma kosmiczna założona przez miliardera Jeffa Bezosa, złożyła pozew w amerykańskim Federalnym Sądzie Roszczeń. W sprawie może zostać wydane orzeczenie w przyszłym miesiącu.

SpaceX opracowuje prywatny statek kosmiczny jako w pełni wielokrotnego użytku system startowy i system transportu kosmicznego zdolny do transportu ponad 100 ton ładunku na niską orbitę okołoziemską, więcej niż jakakolwiek inna rakieta na świecie. SpaceX ostatecznie ma na celu opracowanie możliwości tankowania w kosmosie, aby rozszerzyć transport ciężkich ładunków statku kosmicznego do Układu Słonecznego.

Podczas próby wystrzelenia na orbitę superciężki dopalacz pierwszego stopnia wielokrotnego użytku odłączy się od statku kosmicznego i powróci na Ziemię w celu pionowego lądowania. Na pierwszą misję orbitalną SpaceX planuje skierować dopalacz do lądowania na wodzie w Zatoce Meksykańskiej.

SpaceX modyfikuje również morskie platformy wiertnicze, aby działały jako pływające platformy do startu i lądowania statków kosmicznych.

Statek kosmiczny będzie nadal krążył po orbicie i rozmieści swój ładunek lub podróżuje do miejsca przeznaczenia w dalekim kosmosie, a na koniec powróci na Ziemię, aby ponownie latać. Statek kosmiczny służy również jako górny stopień i ładowalny transportowiec, który przewozi ludzi i ładunki w kosmosie do miejsc na orbicie Ziemi, Księżycu, Marsie i innych odległych miejscach.

Kadłub wielokrotnego użytku, oparty na częściowo wielokrotnego użytku rakiecie Falcon 9 firmy SpaceX, został zaprojektowany w celu obniżenia kosztów lotu.

Pierwszy orbitalny lot testowy statku kosmicznego, choć odważny w skali, będzie miał na celu zademonstrowanie i przywrócenie podstawowych zdolności rakietowych do startu bez pełnego testowania złożonych systemów lądowania i odzyskiwania, zgodnie z wnioskiem SpaceX złożonym w Federalnej Komisji Łączności na początku tego roku. .

Podczas swojej pierwszej misji orbitalnej SpaceX planuje, że statek kosmiczny ponownie wejdzie w atmosferę po jednym okrążeniu Ziemi, zmierzając do hermetycznego lądowania na Oceanie Spokojnym w pobliżu Hawajów.

Wyślij e-mail do autora.

Obserwuj Stephena Clarka na Twitterze: Umieść tweeta.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *