Niemcy, Włochy, Węgry i Polska są na ścieżce wojennej w sprawie zakazu pojazdów spalinowych: czy zmiana jest pewna?

Niemcy, Włochy, Węgry i Polska są na ścieżce wojennej w sprawie zakazu pojazdów spalinowych: czy zmiana jest pewna?

Chociaż sprzedaż zanieczyszczających środowisko pojazdów spalinowych zostanie zakazana od 2035 r., to od kilku dni obserwujemy różne ruchy. Państwa członkowskie walczące z tym zakazem.

Jak ci powiedzieliśmy, Silniki spalinowe mogą uzyskać ulgę w ostatniej chwili Niemcy, Włochy, Węgry i Polska muszą pokonać ten plan.

Choć sektor motoryzacyjny, który obecnie produkujemy w Hiszpanii, powinien należeć do tej grupy krajów ze względu na jego wagę w naszym PKB, to nasz kraj nie rządzi w tym zakresie.

Zarówno Włochy, jak i Niemcy chcą oferować zachęty dla używanych pojazdów Paliwa syntetyczne Że są neutralni. Zarówno Polska, jak i Węgry sprzeciwiają się istniejącemu planowi, który wymagałby od producentów samochodów sprzedawania w Europie wyłącznie pojazdów bezemisyjnych do połowy następnej dekady, i popierają ten plan. Paliwa syntetyczne bez węgla.

Plan miał zostać podpisany przez Radę Europejską w przyszłym tygodniu i miał zostać przyjęty bez incydentów, ponieważ państwa członkowskie UE już głosowały za tymczasowym poparciem wniosku, który został formalnie zatwierdzony przez Parlament Europejski w zeszłym roku. miesiąc.

Niemcy, których potężny przemysł samochodowy wnosi znaczący wkład w gospodarkę kraju, powiedziały, że nie mogą zatwierdzić planu, jeśli Komisja Europejska nie przedstawi oferty. Paliwa syntetyczne.

E-paliwo lub paliwo syntetyczne to paliwo płynne, jakie znamy dzisiaj. To jest duża różnica Nie pochodzi z kopalnych źródeł energii. Pozyskuje się go z wodoru w procesie chemicznym, a energia wykorzystywana do jego produkcji jest odnawialna. W ten sposób jest to w 100% czyste paliwo.

Paliwa syntetyczne o wysokiej gęstości energii stają się realną alternatywą dla problemów z ograniczoną autonomią obecnych akumulatorów. Jeśli uda się znaleźć proces produkcyjny, który umożliwi niedrogie wytwarzanie takich syntetycznych paliw, silniki spalinowe staną się całkowicie neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.

Porozmawiajmy w statystykach według danych Bosch. Wynik netto może być Redukcja CO2 o 2,8 gigaton2 W Europie do 2050 r. – trzykrotność emisji w Niemczech w 2016 r. W końcu e-paliwa mogą mieć wiele zastosowań, nie tylko w samochodach.

Można by pomyśleć, że samochody stanowią tylko niewielką część emisji CO22. Chociaż wszystkie są elektryczne, samoloty, łodzie lub ciężarówki napędzane są benzyną lub olejem napędowym. Należy zauważyć, że skoro mówimy o paliwie syntetycznym, inżynierowie mogą „bawić się” jego różnymi właściwościami Użyj w różnych aplikacjach.

Jak otrzymuje się paliwo syntetyczne?

Najbardziej interesującą rzeczą w e-paliwach jest sposób ich produkcji. Proces wychwytuje CO2 zamiast go emitować. Gaz cieplarniany służy jako surowiec do wytwarzania energii elektrycznej. Pierwszym krokiem jest ekstrakcja wodoru z wody i oddzielenie go za pomocą technik elektrolizy. W tym celu wykorzystywana jest energia ze źródeł odnawialnych.

Następnie dodaje się węgiel, aby uzyskać płynne paliwo. Powiedział, że węgiel można uzyskać poprzez recykling do procesów przemysłowych lub wychwytywanie go z powietrza dzięki specjalnym filtrom. Paliwo syntetyczne (metan) otrzymuje się z połączenia wodoru i dwutlenku węgla (CO2). Może to być benzyna, olej napędowy, gaz, a nawet nafta.

E85, substytut benzyny wytwarzany z 85% etanolu na bazie kukurydzy, jest promowany w Stanach Zjednoczonych od lat 90. Od tego czasu na rynku dostępnych jest ponad 100 modeli. Przykładami są Mercedes-Benz CLA 250, Chrysler 300 lub RAM 1500.

Dodatkowo paliwa te mogą być zaprojektowane tak, aby spalały mieszankę bez wytwarzania sadzy. Zmniejsza to koszty oczyszczania spalin. Podobnie jak paliwa kopalne, można go bezpiecznie transportować i przechowywać przez długi czas. Ponadto wykorzystywana jest pełna sieć dystrybucji prądu i magazynowania.

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *