Obserwowanie, jak inni oddają się fast foodom, może ograniczyć apetyt i pomóc w utracie wagi

Obserwowanie, jak inni oddają się fast foodom, może ograniczyć apetyt i pomóc w utracie wagi

streszczenie: Badania pokazują, że reklamy pokazujące ludzi jedzących śmieciowe jedzenie mogą w rzeczywistości sprawić, że osoby na diecie będą jeść mniej.

Badania wykazały, że samo zobaczenie, jak ktoś je śmieciowe jedzenie, wystarczy, aby zniechęcić dietetyków. Dzieje się tak, ponieważ obrazy mentalne, w tym konsumpcja żywności, mogą aktywować sieci neuronowe podobne do tych związanych z rzeczywistymi wynikami lub doświadczeniami.

Odkrycia sugerują, że kampanie zdrowego odżywiania powinny obejmować i przedstawiać spożywanie niezdrowej żywności, ponieważ dietetycy świadomie kojarzą niepowodzenie z osiągnięciem celu odchudzania.

źródło: Rozmowa

Pewnego wieczoru w domu. Siedzisz wygodnie na kanapie i oglądasz swój ulubiony program telewizyjny. Pojawia się reklama przedstawiająca wykwintnego burgera w całej okazałości. Kamera przybliża każdy składnik: chrupiącą sałatkę; Delikatne mięso, bogaty kremowy sos. Chrupiące frytki i jedna osoba ciesząca się tym pysznym połączeniem smaków. Myślisz sobie, że Twoja dieta zaraz ucierpi. Ale błagamy, aby się różnić.

W serii badań opublikowanych w Dziennik polityki publicznej i marketinguZnaleźliśmy reklamy pokazujące ludzi jedzących niezdrowe jedzenie, które skłoniło dietetyków do jedzenia mniejszych ilości. Chociaż może się to wydawać sprzeczne z intuicją, odkrycia te są zgodne z wcześniejszymi badaniami percepcja umysłowa.

Ostatnie badania pokazują, że samo wyobrażenie sobie, że wykonujemy czynności lub doświadczamy emocji, aktywuje sieci neuronowe podobne do tych związanych z ich faktycznym wykonaniem lub doświadczeniem.

Co się dzieje, gdy wyobrażamy sobie, że jemy?

Obrazy, na które jesteśmy narażeni przez całe życie, mają zdolność kształtowania naszych doświadczeń w niezwykłym stopniu.

według Badania neuroobrazoweSamo zobaczenie, jak ktoś zostaje uderzony młotkiem, uruchomi sieci neuronowe w naszym mózgu, które są związane z bólem. W rezultacie obrazy te będą wywoływać emocje i zachowania zgodne z uczuciem bólu.

Efekty te rozciągają się również na spożycie żywności. Domena obrazów konsumpcyjnych odnosi się do bogatych obrazów konsumpcji żywności – np reklama Pokaż zbliżenie pizzy i osoby ją jedzącej. Niektóre badania Wskazała nawet, że obrazy konsumpcji mogą powodować, że ludzie będą fałszywie pamiętać, że jedli pokazaną żywność.

Dlaczego to jest ważne? Jest to ważne, ponieważ sama myśl, że coś zjedliśmy, może sprawić, że poczujemy się pełni. w 2010, badacze Poproszono ludzi, aby wyobrazili sobie, jak jedzą 3 lub 30 tabliczek czekolady M&M. Następnie wręczyli im miskę słodyczy do zjedzenia.

Ludzie, którzy wyobrażali sobie, że jedzą 30 czekoladek w kształcie guzików, w końcu czuli się pełni i jedli mniej słodyczy niż ludzie, którzy wyobrażali sobie, że jedzą tylko 3. W naszych badaniach postanowiliśmy przenieść to pytanie na wyższy poziom i sprawdzić, czy efekt jest prawdziwy, gdy ludzie widzą, jak ktoś je w reklamie.

Jeśli jesteś na diecie, widok kogoś jedzącego sprawia, że ​​jesz mniej

Zaprosiliśmy 132 studentów dietetyki z naszego laboratorium w Grenoble Ecole de Management do obejrzenia reklamy. Widziałem połowę z nich Reklama M&M Jest pełen obrazów konsumpcji: słodyczy, kolorów i osoby je jedzącej. Druga połowa uczniów zobaczyła reklamę z dwoma animowanymi komunikatami M&M’s nawet w supermarkecie, wolne od obrazów konsumpcyjnych. Następnie daliśmy każdemu uczniowi 70-gramowy kubek M&M’s i kazaliśmy im jeść do syta. Wśród studentów ci, którzy oglądali reklamę M&M z obrazami konsumpcyjnymi, jedli mniej słodyczy niż ci, którzy oglądali reklamę bez.

Po przeprowadzeniu tego badania przeprowadziliśmy inne badanie, które obejrzało 130 uczniów Reklama hamburgera. Wśród grupy ochotników połowa została poproszona o wyobrazenie sobie siebie jedzącego hamburgera, a druga połowa została poproszona o wyobrazenie sobie, że go fotografuje. Następnie uczniowie otrzymali do zjedzenia srebrną torebkę pokrytych czekoladą ciasteczek. Ci, którzy widzieli reklamę i wyobrażali sobie, że jedzą hamburgera, zjedli mniej ciastek w czekoladzie niż ci, którzy tylko wyobrażali sobie, że je kręcą.

Oba badania są dowodem na to, że samo zobaczenie, jak ktoś je śmieciowe jedzenie lub samo niezdrowe jedzenie, wystarczy, aby zniechęcić dietetyków, przynajmniej na jakiś czas.

W jaki sposób kampanie dietetyczne mogą pomóc Ci jeść mniej?

W poniższym badaniu sprawdziliśmy, czy możemy wykorzystać te odkrycia do promowania zdrowego odżywiania. Przewidywaliśmy, że kampanie na rzecz zdrowego odżywiania, pełne obrazów przedstawiających niezdrową konsumpcję, będą miały silniejszy wpływ na dietetyków. Zaprojektowaliśmy cztery reklamy zachęcające do zdrowego odżywiania.

W sumie do udziału w naszym internetowym badaniu zrekrutowano 594 dorosłych Amerykanów. Każdy uczestnik został losowo wybrany do obejrzenia jednej z czterech reklam. Następnie zapytaliśmy ich:

Wyobraź sobie, że masz zamiar zjeść przekąskę i otwierasz paczkę chipsów. W woreczku jest 20 żetonów. Ile chipsów ziemniaczanych zjesz teraz?

Osoby, które oglądały kampanię, prosząc ich, aby wyobraziły sobie, jak jedzą frytki, zgłosiły chęć zjedzenia mniejszej ilości chipsów niż osoby, które były narażone na kampanię frytek bez obrazów konsumpcyjnych. Ci, którzy wyobrażali sobie, że jedzą jabłko, częściej ulegali chipsom ziemniaczanym niż ci, którzy wyobrażali sobie, że jedzą frytki.

Jeśli chcesz zrzucić kilka kilogramów, możesz przyjrzeć się bliżej temu burgerowi. Obraz jest w domenie publicznej

Odkrycia te są sprzeczne z trendem obecnych praktyk polityki publicznej, które mają na celu promowanie zdrowego odżywiania poprzez oparcie się na nim Zdjęcia pożywnych potraw. Jednak nasze badania wskazują, że kampanie zdrowego odżywiania powinny uwzględniać i przedstawiać spożywanie niezdrowej żywności. W rzeczywistości dietetycy wyobrażają sobie, że jedzą śmieciowe jedzenie i świadomie kojarzą to z nieosiągnięciem celów związanych z utratą wagi.

Co jest dla Ciebie na wynos?

Dziś ludzie stawiają je na pierwszym miejscu Zdrowie i dobre samopoczucie więcej i więcej. Jeśli należysz do wielu, którzy postawili na dietę i zdrowe odżywianie Uchwała nr 1 z 2023 rNasza rada jest taka, abyś oparł się pokusie zasłaniania oczu, gdy pojawiają się pozornie kuszące reklamy. Zamiast tego wejdź w interakcję z nimi w pełni, wyobrażając sobie, że twoje usta sięgają po zakazane jedzenie. Jak uważa nauka, może to zmniejszyć twoje niezdrowe nawyki żywieniowe.

O tej diecie i wiadomościach z badań psychologicznych

autor: Pirao Mia I Karolina O Morski wir
źródło: Rozmowa
Komunikacja: Birau Mia i Karolina OC Werle – Rozmowa
zdjęcie: Zdjęcie przypisane do Neuroscience News

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *