Odnotowują 70 146 wykroczeń drogowych w Gwatemali w 2023 r

Odnotowują 70 146 wykroczeń drogowych w Gwatemali w 2023 r

Według opublikowanych danych najwyższy odsetek dotyczył kierowców motocykli (37, czyli około 25 770), następnie kierowców ciężarówek (18 12 778) i kierowców pickupów (13 9 414).

Rzeczniczka administracji PNC, Brenda Santizo, powiedziała lokalnej prasie, że najczęstszym naruszeniem jest brak prawa jazdy, co stanowi 42 procent wszystkich (29 277).

Dziewięć procent (sześć tysięcy 539) wynika z braku podstawowego sprzętu, osiem (pięć tysięcy 950) wynika z używania przez kierowców słuchawek, telefonów lub innych urządzeń, a kolejne siedem procent (pięć tysięcy 107) wynika z braku prawa jazdy zezwolenie. .

Z drugiej strony w raporcie wskazano dysproporcje regionalne: w prowincji Escuintla nałożono 11 600 kar, Chimaltenango 11 143 i El Progreso 9 117.

Oprócz tych ostrzeżeń istnieją ostrzeżenia dla San Marcos (2), Huehuetenango (5) i Quiche (18), z najniższymi i najbardziej alarmującymi liczbami.

Rzecznik ruchu drogowego zaapelował, aby nie prowadzić pojazdów pod wpływem alkoholu, unikać rozpraszania uwagi podczas jazdy, przestrzegać ograniczeń prędkości i dbać o autentyczność dokumentów.

Podkreślił znaczenie profilaktyki dla złagodzenia kar, nie wspominając o działaniach podjętych przez instytucję w tym zakresie. Jeśli chodzi o wzrost liczby 1823 zgonów w okresie od stycznia do października w wyniku wypadków drogowych, kilka dni temu władze ujawniły, że jednym z utrzymujących się problemów w stolicy są tajne wyścigi samochodowe, które powtarzają się w co najmniej siedmiu punktach.

Inżynier i badacz w Centrum Studiów Miejskich i Regionalnych Ronald Pelaez uznał wzrost floty pojazdów za główną przyczynę tych liczb i ofiar śmiertelnych.

Do problemów należy brak znaków drogowych, zagęszczenie pojazdów w godzinach szczytu, które powoduje zmęczenie psychiczne, a w efekcie wypadki powodujące szkody.

Damaso Rosales, urbanista i analityk zajmujący się kwestiami mobilności, skomentował, że chociaż Departament ds. Ruchu wykonuje swoją pracę, nie ma potencjału ani personelu, aby zapewnić działania i inne środki zapobiegawcze w całym kraju.

NBG/Zn

You May Also Like

About the Author: Nathaniel Sarratt

"Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *