Oferty pracy związane ze światem gier wideo zamieszczone na portalu InfoJobs między majem 2022 a kwietniem 2023 roku osiągnęły 1400 w całej Hiszpanii, co oznacza wzrost o 31% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
Według danych opublikowanych w środę przez InfoJobs, pod względem typów profili, na które firmy są najbardziej poszukiwane, niektóre wyróżniają się jako „tester gier wideo”, „agent wsparcia gier” lub promotor gier, chociaż to profile techniczne i kreatywne zawierać Na większą wagę, czyli programistów, artystów i projektantów. Oferty deweloperskie również wzrosły o 47%.
Pod względem lokalizacji Madryt i Barcelona skupiają się na połowie pokazów, choć wyróżniają się inne, takie jak Walencja (trzecia co do wielkości liczba publikacji związanych z grami wideo) i Malaga, w której niedawno narodziło się „Giant Innovation Centre”, przestrzeń dla promocji projektów związanych z grami wideo i sportowym e-commerce, która planuje zainwestować około 50 milionów euro w maksymalnie 40 propozycji wartości.
„Branża gier wideo sporo się rozwinęła w ostatnich latach, o czym świadczą dane gospodarcze i dotyczące zatrudnienia. Jeśli chodzi o miejsce pracy, mówimy o sektorze, który dziś wymaga wyspecjalizowanych profili, ale w miarę rozwoju będzie wymagał profesjonalistów z wielu innych dziedzin, takich jak marketing i komunikacja, prawa człowieka czy zasoby edukacyjne” — wyjaśniła dyrektor ds. komunikacji InfoJobs, Mónica Pérez.
Faktury
Według najnowszych danych Hiszpańskiego Stowarzyszenia Gier Wideo (AEVI), w 2022 r. sektor gier wideo osiągnął w Hiszpanii obroty w wysokości 2,012 mln euro, co stanowi wzrost o 12,09% w stosunku do 2021 r. W Unii Europejskiej Hiszpania jest krajem zajmującym czwarte miejsce największy rynek gier wideo, z ponad 18,2 milionami graczy.
W sektorze gier wideo wyróżnia się e-sport, który według AEVI w zeszłym roku miał obroty w wysokości około 34 milionów euro w całym kraju.
Z kolei 23. edycja „Entertainment and Media Outlook 2021-2026 Spain”, przygotowana przez PwC, wskazuje, że podsektor ten podwoi swoją wielkość w 2026 r., osiągając przychody w wysokości 53 mln euro. Także zagrajmy! Film Deloitte z 2022 roku podkreśla, że Hiszpania jest drugim po Polsce krajem w Europie o największym stopniu monitorowania e-sportu wśród ludności.
„Pionier w mediach społecznościowych. Miłośnik muzyki. Zły student. Introwertyk. Typowy fan piwa. Ekstremalny webinnik. Fanatyk telewizji. Totalny ewangelista podróży. Guru zombie.”