Polska, Szwajcaria i Skandynawia: Nuleta podbija Europę w swojej pierwszej kampanii – Castellon

Polska, Szwajcaria i Skandynawia: Nuleta podbija Europę w swojej pierwszej kampanii – Castellon

Rozpoczęło się w połowie listopada i zakończyło ostatnią wysyłkę w ubiegły piątek. Rozmawiać o NuledaMarka, która wyróżnia klementynki uprawiane w 13 lokalizacjach w regionach La Plana, kończy swoją pierwszą kampanię pozytywnymi nastrojami.

Oprócz widocznej obecności na półkach krajowych, jego obecność międzynarodowa obejmuje: „Można było go skosztować w krajach, które cieszą się naszymi owocami i uznają jego pochodzenie. Zostało wysłane do Szwecji, Norwegii, Danii czy Polski. Jesteśmy zadowoleni, bo to pierwszy rok. , Przynajmniej możemy pojechać do rynek”.



Tak nam wyjaśnił Juanvi MorosPrezes Stowarzyszenia Promocji Clemenulesa de la Plana i jeden z jego promotorów Nuleda. Przynajmniej w sektorze komercyjnym brak opadów był w tym roku korzystny.

Moros skomentował COPE „To była inna kampania, ponieważ brak deszczu oznaczał, że pomarańcze przetrwały dłużej niż zwykle. Dzięki temu mogły pozostać na półkach aż do stycznia”..



I zrobił to, ustalając stałą cenę dla rolnika, aby rolnik wiedział, co co tydzień dostanie za swoje Clemenuls. W tym roku szacuje się ją na 42 centy za kg.

Liczba, która w następnej kampanii będzie się zmieniać, mająca na celu zwiększenie obecności na większej liczbie rynków i dalszy rozwój, nawet jeśli nie jest obecnie brana pod uwagę, może skłonić do zastanowienia się nad aplikowaniem na stanowisko pochodzenia.



Zaniepokojony protestami we Francji

Podczas gdy francuscy rolnicy kontynuują protest, ich hiszpańscy odpowiednicy są zaniepokojeni. To samo w naszym województwie. Kampanie takie jak Citrus stoją w napięciu w związku z perspektywą utraty eksportu na rynki krajowe.

Część zastrzeżeń dotyczy niezrozumienia powodu skupienia się na produkcie hiszpańskim. Juanvi MorosPrezes Stowarzyszenia Promocji Clemenulesa de la Plana i prezes Spółdzielni Rolniczej Buriana pamięta, że ​​zabiegi są bardzo podobne, bo ostatecznie oba kraje zależą od norm społecznych: „Słyszymy od Francji, że mamy nad nimi przewagę, i to budzi gorzkie oburzenie. Jesteśmy Europejczykami i cieszymy się takimi samymi zasadami jak oni”..

Maurowie Koncentruje się dokładnie na prawdziwym konkurentu: owocach importowanych z krajów trzecich, które w wielu przypadkach nie mogą konkurować: „Mają brutalnie tanie koszty produkcji i musimy konkurować z naszymi zakładami w Europie. Wiążą nas za ręce i nogi i chcą, żebyśmy wygrali wyścig, co jest niemożliwe”..

Fakt ten przyniesie ponurą przyszłość dla sektora pierwotnego ze względu na brak ochrony i pomocy dla lokalnych producentów. Moros ostrzega, że ​​przyszłe pokolenia mają lepsze ziemie, ale nie wiedzą, co z nimi zrobić: „Jeśli na dany sektor wywrze się zbyt dużą presję, nastąpi jego eksplozja i śmierć. Jeśli nam to utrudnią, jeśli będziemy polegać na wyżywieniu przez kraje trzecie, następne pokolenie będzie miało trudności. Mamy ziemię, ale nie nie wiedzą, jak hodować i opiekować się bydłem.”

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *