Polska ukończyła pierwszą partię dwunastu lekkich samolotów bojowych KAI FA-50

Polska ukończyła pierwszą partię dwunastu lekkich samolotów bojowych KAI FA-50

The Polskie Siły Powietrzne Posiada już pierwsze dwanaście lekkich samolotów bojowych wyprodukowanych w Korei FA-50GF. Jest to pierwsza partia z 48 planowanych samolotów tego modelu. Koreański przemysł lotniczy (KAI)Zakończono je w zeszłym tygodniu, realizując tym samym zaplanowany harmonogram ich dostaw w 2023 roku.

Nowe urządzenia zamówione we wrześniu 2022 roku za 3 miliardy dolarów (prawie 2740 milionów euro przy obecnym kursie) mają tę samą konfigurację. FA-50 pracownicy wg Siły Powietrzne Republiki Korei.

Raz ten pierwszy blok FA-50GF (Ulepszona wersja FA-50), kolejnych 36 zakupionych powinno zostać zakupionych stopniowo w latach 2025–2028.

On FA-50 Jest to bojowy wariant samolotu szkolnego T-50, zwodowanego w 2001 roku i prowadzonego przez osiem lat przy wsparciu technicznym z Ameryki Północnej. Lockheed Martin Dwa biliony wonów (około 1,4 miliarda euro według aktualnych kursów wymiany).

Polska jest jednym z największych klientów koreańskiego przemysłu zbrojeniowego, gdzie kraj europejski osiągnął porozumienia z lokalnymi firmami. Hyundaia Rotoma oraz zakup czołgów bojowych Hanwha Defense K-2Haubice samobieżne K-9 i wyrzutnię rakiet K239 Chunmoomiędzy innymi zespołami. Kraj zaproponował w tym roku zwiększenie wydatków na obronność o prawie punkt procentowy, aby osiągnąć 3% PKB kraju (alokacja wynosi 2,12% w 2021 r.).

Marketing na Starym Kontynencie

Jak ostrzegano w 2022 r., Warszawa uważa, że ​​„istnieje poważne ryzyko wojny z Rosją w ciągu najbliższych trzech do dziesięciu lat”. Wicepremier obrony kraju, Marcina Osiby. W tym kontekście różni eksperci sugerują, że Warszawa będzie w dalszym ciągu otrzymywać więcej towarów militarnych z Korei Południowej, z którą podpisała umowę o współpracy przemysłowej.

ciekawy, Airbus Defence and Space Rok temu zaproponował Korei Południowej sprzedaż samolotów KAI w Europie, a konkretnie modelu FA-50. Ten samolot jest trenerem typu lekkiego ataku T-50Kilka lat temu uznano to za realną opcję Hiszpańskie Siły Powietrzne (FA), które otrzymamy w zamian za jakąś jednostkę samolotu transportowego A400M Hiszpania chce wyeksportować swoje początkowe zamówienie na 27 samolotów, które zostało obecnie zredukowane do 14, a trzy inne samoloty, ogłoszone w zeszłym roku, zostaną dostarczone siłom hiszpańskim, więc jest jeszcze kilkanaście do sprzedania za granicę. Wreszcie potencjalna umowa z Koreą Południową nie wypaliła T-50 Nie wygląda na to, że przestaną oferować EA.

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *