Poznaj dyrektora generalnego odpowiedzialnego za globalną ekspansję Netflix

Po tym, jak CEO Netflix, Bella Bajjaria, obejrzała w 2017 roku film dokumentalny Fit Girl o aranżowanych małżeństwach w Indiach i rozmawiała z jednym ze swoich menedżerów, coś kliknęło.

Jej rodzice kiedyś zaaranżowali dla Bagarii randki z potencjalnymi zalotnikami, a ona wiedziała, że ​​stawka jest o wiele ważniejsza niż to, co widzisz w typowych amerykańskich programach randkowych: dramat rodzinny, sprzeczne tradycje kulturowe i niepewność, czy para wyjdzie za mąż, czy nie. Bagaria uważał, że napięcie było warte zbadania w serialu reality.

Omówił ten pomysł z jednym z reżyserów filmu dokumentalnego, Smriti Mundhrą, w wyniku czego powstał „Indian Matchmaking”. ten reality show, którego premiera odbyła się w zeszłym roku, śledzi życie amerykańskich Indian i Indian, którzy nawiązują randki z pomocą kreatora małżeństw.

Nienagrana seria w języku angielskim i hindi odniosła sukces, z jedną czwartą członków Netflix w Indiach i milionami subskrybentów oglądającymi poza tym krajem w ciągu pierwszych czterech tygodni.

„Rozumiałem to pchanie i przyciąganie Ameryki, a także miłość, aranżowane małżeństwa i co to oznaczało, więc indyjski program swatów naprawdę osiągnął głębszy poziom” – powiedział Bagaria. „Dostałem go, gdy moi rodzice poprosili mnie, abym to zrobił, mimo że pokłóciłem się z nimi o tę sytuację”.

Sukces „Indian Matchmaking” i innych popularnych programów wspieranych przez Bajarię doprowadził w zeszłym roku do awansu na stanowisko dyrektora telewizji globalnej Netflix, gdzie nadzoruje zespół, który zarządza treściami telewizyjnymi dla ponad 209 milionów subskrybentów Netflix na całym świecie.

Bajaria odegrała ważną rolę, pomagając Netflixowi przyciągnąć dużą publiczność do swojego oryginalnego serialu, programy rzeczywistości oraz programy nieanglojęzyczne, w których pojawiają się talenty z niedostatecznie reprezentowanych społeczności.

Netflix oferuje programy w 40 krajach; 97% subskrybentów w USA widziało w zeszłym roku co najmniej jeden tytuł nieanglojęzyczny. Pajaria wsparła serię od meksykańskiego thrillera „Who Killed Sarah?” Do niemieckiego dramatu „Barbarzyńcy” o bitwie w Lesie Teutoburskim.

Jeszcze w tym roku firma wystartuje z drugim sezonem popularnego serialu fantasy „Wiedźmin”, opartego na powieściach i opowiadaniach polskiego autora, a Bagjaria spodziewa się wspaniałego show: „Cowboy Bebop” z Azjatycko-Amerykaninem w roli głównej. aktor John Cho, na żywo wersja serialu Słynne japońskie anime.

Globalne podejście odzwierciedla geografię członków Netflix. Tylko 35% abonentów pochodzi z USA i Kanady.

Ponadto Netflix znajduje się pod presją dalszego dodawania treści, ponieważ Disney+, HBO Max i inni konkurenci zajmujący się przesyłaniem strumieniowym zdobywają udział w rynku. Liczba klientów Netflix wzrosła na początku pandemii, ponieważ ludzie szukali sposobów na rozrywkę w domu, ale tempo tego zwolniło w ostatnim kwartale.

Jeff Lodarczak, prezes i główny analityk Pivotal Research Group, napisał w e-mailu, że dzięki tej strategii Netflix „o lata wyprzedza swoich konkurentów”. „Daje im to zdecydowaną przewagę na wielu rynkach, a im więcej mają globalnych subskrybentów, tym więcej mogą zainwestować w treści lokalne”.

Netflix zademonstrował swoje zaangażowanie w promocję Bajaria w zeszłym roku ze swojej poprzedniej roli kuratora oryginalnych treści w języku lokalnym. Reorganizacja doprowadziła do odejścia długoletniej wiceprezes ds. oryginalnych treści Cindy Holland, która nadzorowała wielomilionowe kontrakty z czołowymi amerykańskimi scenarzystami, a także takie hity jak „Stranger Things” i „The Crown”, które zdobyły wśród nich 11 nagród . Najlepszy serial dramatyczny, gdy Netflix zdominował Emmy 2021.

Bagaria zrestrukturyzował dział telewizyjny, umieszczając umowy na wyłączność ze scenarzystami w ramach jednej grupy, aby poświęcić im więcej osobistej uwagi.

Podczas gdy Netflix nadal zawiera umowy z wybitnymi talentami, ostatnio z autorem „Power” Courtney Kemp i „Schitt’s Creek” Danem Levym, niektórzy znawcy Hollywood uważają, że firma odwraca się od umów z wielkimi talentami, gdy zmienia się coraz bardziej za granicą.

Bagaria odrzuca ten pomysł.

„Hollywood zawsze było świetnym miejscem do opowiadania historii i to się nie zmieniło” – podkreślił Bajaria. „Dla mnie to tylko rozszerzenie gatunku opowiadania historii i kreatywności oraz możliwość dzielenia się historiami, których nie mogliby opowiedzieć na tak globalną skalę”.

W zeszłym roku Netflix otworzył zagraniczne biura w miastach takich jak Sztokholm; Bangkok, Tajlandia; Kopenhaga. i Stambuł w Turcji. Szybko rośnie w Korei Południowej, Indiach i Japonii.

Bagaria daje lokalnym dyrektorom w tych biurach dużą swobodę, aby dać zielone światło programom w ich krajach. Spotykasz się z nimi regularnie na wideokonferencjach, aby omówić programy i budżety. Netflix zainwestował 1 miliard dolarów w Wielkiej Brytanii w zeszłym roku i 400 milionów dolarów w Indiach tylko w 2019 i 2020 roku.

„Chcemy, aby serial reprezentował świat taki, jaki jest” – powiedział Bagaria. „Myślę, że lokalni dyrektorzy generalni w tych krajach są ważni, zrozumienie społeczności kreatywnej, zrozumienie publiczności, to jest ważne”.

Programy w języku lokalnym mają potencjał, by stać się światowym hitem, takim jak „Lupin”, inspirowany klasycznym francuskim bohaterem Arsene Lupinem.

Serial opowiadający o czarnym złodzieju szukającym zemsty za zamordowanie swojego ojca, senegalskiego imigranta, był jak dotąd najpopularniejszym serialem wypuszczonym na Netflix w tym roku. W serialu ważną rolę odgrywa rasa: czerń Lupina utrudnia śledzenie, który przebiera się za woźnego lub dostawcę jedzenia.

Bagaria ściśle współpracował z zespołem Netflix we Francji, aby dopracować scenariusz i podjąć ważne decyzje dotyczące wyboru, w tym obsadzić rolę tytułową uznanego aktora Omara Sy.

„Chcieliśmy, aby wyglądało to odpowiednio w 2021 roku” – powiedział Bagjaria. „Chcieliśmy, żeby czuło się (jak) coś, co ma przynajmniej inny rodzaj energii i doświadczenia”.

Powinowactwo Bagarii do międzynarodowych historii przychodzi naturalnie. Przyjechał do Los Angeles, gdy miał osiem lat, po spędzeniu części dzieciństwa w Londynie i Zambii.

„Dorastałam w Ameryce jako indyjska dziewczyna, która nigdzie nie widziała siebie, a już na pewno nie na ekranie” – powiedział Bagaria. Może to być izolujące i mylące. … idea przedstawiania i opowiadania historii z tak wielu różnych źródeł jest naprawdę ważna.”

Bajjara, lat 50, jest jednym z niewielu znanych indiańskich dyrektorów generalnych w Hollywood.

Przed dołączeniem do Netflix w 2016 roku była prezesem Universal Television, pierwszą kolorową kobietą, która prowadziła studio. Przypisuje się mu ożywienie biznesu, sprzedając udane programy na inne platformy, takie jak romantyczny serial komediowy Mindy Kaling „The Mindy Project” i sitcom „Unbreakable Kimmy Schmidt”. Robert Greenblatt, były prezes NBC Entertainment, zaaranżował zwolnienie Bagarii pośród wewnętrznej krytyki, że nie rozwija wystarczająco udanego programu dla NBC.

Na Netflixie Bajaria wykorzystała swój związek z Kaling i zachęciła ją do prowadzenia serwisu streamingowego „Nigdy nie miałem”, romantycznej komedii o indiańskim uczennicy liceum w Sherman Oaks. Netflix niedawno odnowił serię na trzeci sezon.

Kaling przyznał, że Bagaria i reżyserka serialu komediowego Brooke Kessler zachęciły ją do nakręcenia serialu po przeczytaniu książek Kalinga i nawiązaniu kontaktu z jej historiami z dzieciństwa.

„Niekoniecznie oglądałem tam program, dopóki mi o tym nie powiedziano” – powiedział Kaling w e-mailu. „To dało mi pewność, że mogę tworzyć świat. Ten rodzaj entuzjazmu dla czegoś, co nigdy nie było pokazywane w telewizji, indyjsko-amerykańskiej rodziny o nastoletniej dziewczynie, naprawdę mi zaimponował. Sukces serialu ma wiele wspólnego z jego wiara w koncepcję”.

Kaling zauważyła, że ​​poznała Bajjarię, gdy była urzędniczką w „Biurze” i że Bajjaria zawarła umowę, że „The Mindy Project” zostanie odebrany przez Hulu po tym, jak został anulowany przez Fox.

„Bella jest bardzo życzliwa dla talentu i ma świetny gust” – zauważył Kaling. „Jednocześnie jednak bezpośrednio mówi o tym, co lubi, a czego nie lubi”.

„Nigdy nie miałem” przełamuje stereotypy, a bohaterka filmu z Indii, Devi Vishwakumar, zmaga się z gniewem z powodu nagłej śmierci ojca, jednocześnie balansując ze znakomitymi wynikami w nauce, nadopiekuńczą matką i wielbicielem chłopców.

Bagaria mówi, że dostrzega podobieństwa między swoim wychowaniem w Południowej Kalifornii a podróżą Davy’ego do Sherman Oaks High School. Bajaria mieszka obecnie w Los Angeles z mężem, pisarzem i pracuje w branży nieruchomości, a także trójką dzieci.

„Nie potrafię nawet pomyśleć, jak by to było mieć program typu „Nigdy tego nie robiłem” jako nastolatek, aby zobaczyć, jak moje zmagania się przez to normalizują” – powiedział Bajaria. „Nie mogę sobie tego wyobrazić, ponieważ go tam nie było, ale naprawdę cieszę się, że możemy to zrobić w tak wielu innych programach w sposób, który ludzie mogą poczuć”.

Jeśli chcesz przeczytać ten artykuł po hiszpańsku, kliknij tutaj

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *