Relacje romantyczne mają ogromny wpływ na jakość życia ludzi. zatem, Niezbędne jest pomaganie nastolatkom w zdobywaniu kompetencji w sferze emocjonalnej.
nauczyciel Noemi Toledano, Z grupy badawczej Laecovi (Laboratorium Badań nad Współistnieniem i Zapobieganiem Przemocy) UCO wyjaśnia, że „Kompetencja w domenie afektywnej oznacza posiadanie i umiejętność korzystania z niezbędnych narzędzi, aby odpowiednio zarządzać sytuacjami, które mogą pojawić się w procesie zalotów i związku, na przykład pomaganie i zaspokajanie potrzeb drugiej osoby. Kiedy napotyka ona problem, w tym sensie Emocjonalna rywalizacja Odnosi się do zespołu umiejętności poznawczych, emocjonalnych i behawioralnych, które pomagają zarządzać procesem nawiązywania i utrzymywania relacji romantycznych oraz które ułatwiają chłopcom i dziewczętom na przykład inicjowanie lub nawiązywanie relacji. Rozmowa z kimś, kogo kochają.
„Umiejętności poruszania się w kontekście emocjonalnym rozpoczynają się od opracowania strategii inicjowania relacji romantycznych, takich jak określenie, czego chcesz, a czego nie chcesz od partnera, nawiązanie pierwszego kontaktu lub zaproszenie na randkę” – mówi Toledano.
Poradnik wsparcia w pierwszych związkach
narzędzia
Nastolatkom trudno jest posiadać umiejętności emocjonalne, Zwłaszcza jeśli mówimy o wczesnych nastolatkach, „ponieważ po raz pierwszy stają przed emocjonalnym zadaniem inicjowania związku i zarządzania nim, w związku z czym rozpoczynają bez wcześniejszego doświadczenia” – komentuje Toledano, podkreślając, że „ten fakt” może prowadzić zmuszają ich do podejmowania pewnych ryzyk w ramach pary, takich jak normalizacja zachowań kontrolujących, poniżających lub separujących. „Dlatego ważne jest, aby znali strategie i rozwijali umiejętności kompetencji emocjonalnych” – mówi Toledano, który podkreśla, że „chodzi o umożliwienie im przemyślenia i zastanowienia się nad czymś, co może wpłynąć pozytywnie lub negatywnie na ich samoocenę”. Ich tożsamość indywidualna i społeczna jest także powiązana z kontekstem szkolnym.
W ten sposób celem jest zapewnienie narzędzi niezbędnych do pomocy nastolatkom w zdobyciu kompetencji emocjonalnych. „Narzędzia służą do myślenia Pracuj nad powodami, które motywują je do rozpoczęcia romantycznego związku, nad tym, co lubią, a czego nie lubią u partnera i jakie są ich potrzeby. Z drugiej strony, zagłębij się w wiedzę, co ona i druga osoba czują i myślą oraz jak wpływa to na zarządzanie sytuacjami w parze. Na koniec rozpoznaj powody, które mogą skłonić parę do rozstania, i zerwij z nią, jeśli to nie zadziała lub nie zaspokoi potrzeb obojga” – opisuje.
Postaw na edukację emocjonalną
Zdrowy i zrównoważony związek
Wydaje się oczywiste, że posiadanie zdrowego i zrównoważonego związku pWpływa na samopoczucie człowieka. Ale, Młodzi ludzie mają tendencję do tworzenia związków romantycznych, które są pokrętne, skomplikowane, a nawet dramatyczne. „Dla wielu dobry związek zwykle obejmuje takie zachowania, jak: Zazdrość kontrolująca lub manipulująca, Które faktycznie odpowiadają czynnikom ryzyka rozwoju przemocy. Ta normalizacja przemocy, często uzasadniana kontekstem społecznym, poprzez filmy, seriale czy pomysły rówieśników, może zniekształcić wyobrażenie o relacji z elementami o pozytywnej jakości” – podkreśla profesor María Sánchez, także z Instytutu Grupa.
„Dobra para to taka, która z jednej strony zawiera pozytywne cechy jakościowe, a z drugiej jest wolna od negatywnych cech jakościowych. Pozytywne cechy jakościowe odpowiadają Dobra komunikacja, wspólne zainteresowania, więź i intymność. Negatywne cechy jakościowe odpowiadają konfliktom, które są rozwiązywane w sposób negatywny, poprzez krytykowanie sposobu mówienia, ubierania się lub bycia drugiej osoby; „Występowanie pewnej presji na wykonanie niepożądanych działań lub czynności, wykluczenie czynności lub uczuć oraz kontrola nad czynnościami, które należy wykonać, sposobem myślenia lub bycia lub decyzjami, które należy podjąć w związku” – mówi Sanchez. .
interweniować
Prowadzi projekt CoSCo Edukacja Zafascynowany klasą. „Interweniujemy poprzez dynamikę i czynności, w jakich ich szkolimy, z jednej strony włączając te elementy w ramach ich treningu afektywno-afektywnego, a z drugiej strony dajemy im klucze do identyfikacji elementów wchodzących w skład jakość relacji zarówno w tej pozytywnej, jak i negatywnej. „Wiedzą, jak rozpoznać, czego chcą, a czego nie chcą w związku, wiedzą, jak zidentyfikować elementy, które mogą narazić ich na ryzyko w obliczu negatywnych elementów, wiedzą, jak doskonalić umiejętności, które prowadzą ich do poprawy pozytywne aspekty (na przykład umiejętności komunikacyjne) itp. ” – mówi Maria Sanchez.
Młodzi ludzie często nie są świadomi związku między parami a rozwojem osobistym. „Zauważamy pewien brak świadomości tego w okresie dojrzewania. Wielu z nich tak uważa związek wolny od zazdrości, Manipulacja, krytyka itp. Odpowiada to związkowi bez miłości i uczuć. Co więcej, mają krótkoterminową wizję i nie przestają myśleć o konsekwencjach, jakie mogą mieć pewne zachowania, zarówno pozytywne, jak i negatywne, ani o tym, dokąd mogą prowadzić. Oznacza to, że przed nami jeszcze dużo pracy. Dodaje: „Ale jesteśmy na dobrej drodze”.
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”