Dziś rano argentyńska firma Redimec pomyślnie przeprowadziła testy pływalności i stabilności, z pełną symulacją ładunku, opracowywanego przez siebie bezzałogowego pojazdu hydrograficznego.
Urządzenia pokładowe integruje się z laboratorium, na zewnątrz łodzi, w taki sam sposób, jak pakiet czujników powierzchniowych i podwodnych.
Platforma ta przeznaczona jest do badań hydrograficznych, hydrodynamicznych i środowiskowych, choć jej elastyczność i modułowość pozwala na zmianę obciążenia. Jego cechy strukturalne odpowiadają potrzebie możliwości poruszania się po wodach śródlądowych, ujściach rzek i ujściach rzek, którymi nie mogą poruszać się większe statki. Jak sama nazwa wskazuje, platforma ta jest bezzałogowa: jest zdalnie sterowana z lądu lub innego statku i może autonomicznie podążać za kursami działania.
Choć projekt jest w początkowej fazie rozwoju, postępuje w stałym tempie i cieszy się pełnym zaangażowaniem i entuzjazmem zespołu firmy.
Zespół projektowy pracuje już nad modyfikacjami konstrukcyjnymi w celu zainstalowania czujników i sprzętu, natomiast dział inżynieryjny koncentruje się na integracji i testach funkcjonalnych systemów sterowania, komunikacji i telemetrii.
Kadłub łodzi został zaprojektowany i wyprodukowany przez firmę Tandanor
W najbliższych dniach opublikujemy więcej szczegółów na temat projektu.
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”