Regularne ćwiczenia mogą poprawić skuteczność szczepionek przeciw Covid

Regularne ćwiczenia mogą poprawić skuteczność szczepionek przeciw Covid

Zawieszenie

Według nowego raportu regularne ćwiczenia mogą zwiększyć korzyści ze szczepienia lub dawki przypominającej po koronawirusie, nawet jeśli umówisz się na wizytę za kilka tygodni lub miesięcy. nauka Efekty regularnej aktywności fizycznej i szczepień.

Badanie, które objęło prawie 200 000 mężczyzn i kobiet w RPA, wykazało, że szczepienia przeciwko wirusowi Corona skutecznie zapobiegały ciężkiej chorobie u większości z nich. Ale najlepiej sprawdzało się u osób, które regularnie ćwiczą. Okazało się, że byli o 25% mniej narażeni na hospitalizację z koronawirusem niż osoby prowadzące siedzący tryb życia, mimo że wszyscy otrzymali tę samą szczepionkę.

„Myślę, że to badanie dodaje coraz więcej dowodów na to, że codzienna aktywność fizyczna, wraz ze szczepieniami, jest najważniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby zapobiec ciężkim skutkom COVID-19” – powiedział Robert Salles, lekarz medycyny rodzinnej i sportowej w Kajzer. Centrum Medyczne Permanente Fontana w Kalifornii i były prezes American College of Sports Medicine. Badał Covid i ćwiczenia, ale nie był zaangażowany w nowe badanie.

Wyniki badań rodzą jednak pytania, ile – lub jak mało – ćwiczeń fizycznych może lepiej zmaksymalizować korzyści ze szczepionki i czy nie jest za późno, aby z nich skorzystać, jeśli już byłeś w pełni zaszczepiony lub wkrótce będziesz.

Wiele badań z ostatniego roku wykazało, że aktywność i sprawność fizyczna znacznie zmniejszają ryzyko poważnej choroby, jeśli zachorujesz na COVID-19. sprzedaż prowadzona naukaNa przykład z prawie 50 000 Kalifornijczyków, którzy uzyskali pozytywny wynik testu na koronawirusa, zanim szczepionki stały się dostępne. Osoby, które regularnie chodziły lub ćwiczyły przed zachorowaniem, częściej wymagały leczenia w szpitalu jako osoby prowadzące siedzący tryb życia.

Podobnie w sierpniu ponowne rozważenie Na podstawie 16 poprzednich badań z udziałem prawie 2 milionów osób wywnioskowano, że osoby aktywne rzadziej zarażają się, hospitalizują lub umierają z powodu koronawirusa niż osoby nieaktywne.

Koronawirus może cofnąć cię o dekadę ćwiczeń fizycznych

Te powiązania między ćwiczeniami a ochroną przed koronawirusem mają sens, powiedział Salles. Wiemy, że „funkcja odpornościowa poprawia się wraz z regularną aktywnością fizyczną”, powiedział, a także stanem zdrowia płuc i stanem zapalnym, co może przyczynić się do pogorszenia słabych wyników leczenia koronawirusem.

Jednak badania nie dotyczyły tego, czy aktywne osoby uzyskują dodatkowe korzyści ze szczepionek i dopalaczy koronawirusowych.

W związku z nowym badaniem, właśnie opublikowanym w British Journal of Sports Medicine, naukowcy z Johannesburga zebrali anonimowe dane dotyczące prawie 200 000 mężczyzn i kobiet z największej w kraju firmy ubezpieczeniowej.

Zapisy zawierały informacje o szczepieniach ludzi, wynikach koronawirusa i nawykach ćwiczeń, zebrane z urządzeń do śledzenia aktywności i wizyt na siłowni. Ponieważ towarzystwo ubezpieczeń zdrowotnych przyznało ludziom punkty i nagrody za aktywność, badani mieli tendencję do dokładnego oceniania każdego ćwiczenia.

Naukowcy najpierw szczegółowo porównali osoby zaszczepione i nieszczepione. (Szczepionka Johnson & Johnson była wówczas jedyną dostępną opcją.) Zgodnie z oczekiwaniami, u niezaszczepionych osobników rozwinął się krukowaty i poważnie zachorował po znacznie większej liczbie szczepionek.

Nawet wśród osób w pełni zaszczepionych ćwiczenia miały duży wpływ na wyniki COVID-19, powiedział John Patricius, profesor medycyny klinicznej i nauk o zdrowiu na Uniwersytecie Witwatersrand w Johannesburgu-Bramfontein, który prowadził nowe badanie.

Zaszczepione osoby, które chodziły lub ćwiczyły umiarkowanie przez co najmniej 150 minut tygodniowo, prawie trzykrotnie rzadziej trafiały do ​​szpitala w przypadku zarażenia wirusem niż osoby zaszczepione, ale nieaktywne.

Mówiąc bardziej realistycznie, ich szczepionki chronią je o 25% lepiej niż te same szczepionki u osób prowadzących siedzący tryb życia.

Czy ostatnio ćwiczyłeś swoją tkankę tłuszczową?

Nawyki ćwiczeń tych ludzi spełniały lub przekraczały standardowe wytyczne dotyczące ćwiczeń promowane przez Światową Organizację Zdrowia i Centers for Disease Control and Prevention, które wymagają pół godziny umiarkowanej aktywności przynajmniej pięć razy w tygodniu, powiedział Patricius.

Jednak nawet zaszczepione osoby, które mniej się poruszały, ćwicząc przez co najmniej godzinę tygodniowo, były 1,4 razy mniej narażone na przyjęcie do szpitala niż grupa stabilna i zaszczepiona, co wskazuje, że ich szczepionki były o 12% skuteczniejsze niż te, które tego nie robiły. nie ćwiczył. .

„Zrób coś ważnego, nawet jeśli ludzie nie spełniają wszystkich wytycznych” – powiedział Patricius. To pomysł, który nazywamy „Małe kroki, silna tarcza”. „

Powiedział, że jeśli nie możesz dzisiaj chodzić przez 30 minut, 10 minut marszu jest lepsze niż całkowite pominięcie ćwiczeń.

To badanie było jednak korelacyjne, co oznacza, że ​​pokazuje powiązania między aktywnością a wynikami Covid. Patricius powiedział, że chociaż nie dowodzi to, że aktywność sprawia, że ​​szczepionki są bardziej skuteczne, powiązania są spójne, a efekty są znaczące.

Uważa również, że związek będzie podobny do ćwiczeń i innych szczepionek na koronawirusa, takich jak wersje Moderna i Pfizer, a także u osób, które nie mieszkają w Johannesburgu.

W jaki sposób nawykowa aktywność wzmacnia odpowiedź na szczepionkę, pozostaje nieco niejasna. Ale Patricius podejrzewa, że ​​silny układ odpornościowy ćwiczących skłania do tworzenia dodatkowych batalionów przeciwciał przeciwko wirusowi po każdym szczepieniu. Styl życia może również wpływać na reakcję, w tym dietę i dochody ludzi.

Być może najbardziej zachęcające było: „Nie sądzę, żeby nigdy nie było za późno”, by zacząć ćwiczyć, powiedział. Czy była nieaktywna? Twoja dzisiejsza wędrówka powinna zacząć przygotowywać układ odpornościowy do bardziej entuzjastycznej reakcji na kolejne szczepienie lub ekspozycję na wirusa. „Dodatkowo nie potrzebujesz recepty i jest ona bezpłatna” – zauważył.

Zapisz się do newslettera Well + Being, będącego źródłem porad ekspertów i prostych wskazówek, które pomogą Ci żyć dobrze na co dzień

Masz pytanie dotyczące kondycji? E-mail [email protected] Możemy odpowiedzieć na Twoje pytanie w przyszłej rubryce.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.