Google wstrząsnął fundamentami internetu, gdy w 2019 r. ogłosił, że zamierza to zrobić usunąć Herbatnik od osób trzecich. Inne przeglądarki, takie jak Firefox czy Safari, robiły to już wcześniej. Okazuje się jednak, że Chrome to portal, na którym przegląda około 70% internautów, a Google jest wyszukiwarką z wyboru dla zdecydowanej większości (87%). Jeśli oboje przestaną się dzielić Herbatnik Dla jego użytkowników w praktyce wygląda to tak, jakby już ich nie było.
Branża planuje uregulowanie internetu od 2019 roku, kiedy spełniła się obietnica Google, co Stanie się to już niedługo w 2023. Facebook, wielki konkurent giganta mountain view, firma, która wraz z Google żelazną ręką dominuje w reklamie cyfrowej (kontroluje 60% rynku), jasne jest, że przyszłość leży we współpracy między interesariuszami. Podkreślają to jej szefowie, którzy apelują do konsorcjum branżowego (klientów, reklamodawców i innych platform) o zaprojektowanie rozwiązania satysfakcjonującego wszystkie strony. „To nie jest coś, co Facebook może zrobić sam” – powiedział Ben Savage, główny inżynier w قال oprogramowanie Dla firmy podczas międzynarodowego spotkania z dziennikarzami.
Poleganie na plikach cookie
Pliki cookie stron trzecich to fragmenty kodu, które pozostają na naszych urządzeniach za każdym razem, gdy odwiedzamy witrynę. Pierwsza część, umieszczona przy tej samej stronie, do której wchodzimy, jest niezbędna do jej działania: pozwala np. na zapisanie naszych haseł i preferencji przy kolejnym logowaniu. Najcenniejsze dla branży reklamowej są strony trzecie, czyli te, których Google chce się pozbyć. te Herbatnik Utworzone przez innych dostawców niż strona, którą przeglądasz. Są one używane, aby strona internetowa mogła zobaczyć, z czego korzystałeś innym, zanim uzyskają do niej dostęp, jak długo, jakiego typu urządzenie wprowadziłeś i czy kupiłeś coś lub więcej, co Cię interesuje. Pozwalają również firmom pozyskiwać od użytkowników bardzo cenne informacje, takie jak adres, płeć czy wiek.
więcej informacji
Reklama cyfrowa obraca się dziś wokół przetwarzania tych danych, co pozwala na bardzo dogłębną analizę tego, kto wchodzi na stronę iw jakim celu. Pliki cookie stron trzecich są podstawowym sprzętem reklamowym dostosowanym do docierania do pożądanych odbiorców. Na przykład za każdym razem, gdy ktoś uzyskuje dostęp do Facebooka, zabiera ze sobą plik cookie. Tymczasem korzysta z narzędzia Facebooka dla reklamodawców Herbatnik Zebrane przez 2000 milionów użytkowników, aby móc segmentować odbiorców.
Prywatność a personalizacja
Ten model zakończy się w 2023 roku. Ale na Facebooku, podobnie jak w pozostałej części sektora, widać wyraźnie, że chcą, aby koło spersonalizowanej reklamy było kontynuowane. „Nie ma nic złego w reklamie niespersonalizowanej, po prostu tworzy zupełnie inne środowisko” – mówi Savage. „Jest mniej interakcji, trudniej jest też reklamować się firmom, zwłaszcza tym, które specjalizują się w produktach niszowych”. Z Facebooka przeprowadzili badanie przygotowane przez IAB, wpływowe stowarzyszenie pracodawców na rzecz reklamodawców cyfrowych, według którego 75% ankietowanych Europejczyków wybrałoby obecne doświadczenia online bez spersonalizowanych reklam.
Zapewniają od firmy, że tymi, którzy naprawdę ucierpią na szkodach zmiany paradygmatu, są małe firmy, zarówno reklamodawcy, jak i wydawcy: ci, którzy mają mniej danych i bardziej polegają na stronach trzecich.
Aby wszystko pozostało takie samo, gdy istnieje plik Herbatnik Od stron trzecich potrzebne są nowe formuły do zbierania danych użytkownika w inny sposób. Ta potrzeba wiąże się z inną kwestią, która jest coraz bardziej istotna dla użytkowników Internetu: poszanowaniem prywatności. „Branża ewoluuje. Rozumiemy, że ludzie chcą wiedzieć, kto zbiera dane i w jakim celu. Chcemy, aby technologia nie zmuszała nas do wyboru między prywatnością a personalizacją” – mówi Mira Krishna, szefowa marketingu, prywatności i sztucznej inteligencji w Europa na Facebooku.
technologia i współpraca
Zapewniają, że można to osiągnąć za pośrednictwem Facebooka, przy odpowiedniej technologii i współpracy. Firma działa na trzech głównych instrumentach. Pierwszym z nich jest bezpieczne przetwarzanie wielostronne (MPC). Chodzi o to, aby móc analizować dane, do których nigdy nie uzyskano bezpośredniego dostępu. Tak Serwis społecznościowy Facebook Ma dane o osobie, a inna firma ma dane o zakupach dokonanych przez tę osobę, obie strony mogą uzyskać informacje o brakujących elementach układanki bez bezpośredniego dostępu do zawartych w nich prywatnych danych.
Sprawdzają również tzw. ślepe podpisy, które potwierdzają, że nastąpiło kliknięcie w plik Szyld Reklama, choć bez wskazania autora, oraz rozpoznanie samego urządzenia, które anonimowo dodaje wszystko, co dzieje się na urządzeniach, z którymi łączymy się z Internetem.
Ponieważ te strategie, wciąż w fazie rozwoju, brzmią jak chińskie dla niewtajemniczonych, Savage stanowi praktyczny przykład zrozumienia, dokąd zmierzają strzały. Wyobraźmy sobie, że chcemy znać średni wiek pewnej grupy osób, ale bez znajomości wieku każdej osoby. Jedną z opcji może być utworzenie dwóch liczb dla wieku każdej osoby, których suma daje dokładną liczbę i hostowanie ich na dwóch różnych platformach, A i B. Na przykład 46 890 327 i -46 890 272 sumują się do 55. Gdybyśmy mieli oba numery hostowane na serwer A i serwer B, wymagane dane są uzyskiwane, ale nie można ich znaleźć tylko z jednego z nich. Wyobraźmy sobie, że powtarzamy ten proces ze wszystkimi osobami w grupie, których może być nawet tysiące. Jeśli zsumujemy wszystkie liczby dla obu serwerów, A i B, i podzielimy wynik przez liczbę osób, otrzymamy średni wiek grupy. Bez zapisywania dokładnego wieku kogokolwiek na żadnym z serwerów.
System taki jak poprzedni działa tylko wtedy, gdy różni operatorzy dzielą się swoimi danymi. Teraz przyszłość nie jest jasna. Ale wierzymy, że jeśli wszyscy się spotkamy i będziemy mieć wspólną, wspólną wizję tego rodzaju Internetu, jakiego chcemy w przyszłości, i jeśli będziemy współpracować, aby tak się stało, myślę, że te technologie pomogą nam to osiągnąć” savage .
Możesz śledzić EL PAÍS TECNOLOGÍA pod adresem Serwis społecznościowy Facebook s Świergot Lub zarejestruj się tutaj, aby otrzymać semanal . biuletyn.
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”