Rok w sporcie, siedem w e-sporcie: sektor dojrzewa po „boomie” w 2020 r.

Specjalny 2021: Rok do powrotu

Esport nadal podbija ekrany. Jeśli 2020 był rokiem, w którym e-sport, w połączeniu z zamknięciem, przejął teraźniejszość, to 2021 był dojrzałą ścieżką dla sektora, z wieloma operacjami korporacyjnymi, a przede wszystkim wieloma planami ekspansji na stole. I pierwsze ważne dane biznesowe.

Jednym z procesów, które zaznaczyły agendę e-sportu w 2021 roku było wejście Omega Capital, biuro rodzinne Alicia Koplowitz, w stolicy zespołu Heartex, tydzień po tym, jak klub ogłosił wejście swojego udziału w grupie venture capital Sevenzonic Capital, firmie, której założycielami są Angel Cano, były dyrektor generalny Grupo Bbva; Javier Rodriguez Zapatero, były szef Google w Hiszpanii, czy Juan Pedro Moreno, były szef Accenture w Hiszpanii.

Klub jest obecnie zaangażowany w model, który łączy rywalizację e-sportową z tworzeniem cyfrowych treści rozrywkowych, takich jak platforma pływ ona była. 1 czerwca 2021 r. firma Heretics dokonała dużego skoku w handlu detalicznym dzięki swojej pierwszej w pełni fizycznej przestrzeni, Heretics Hub, która obejmowała inwestycję o wartości prawie pół miliona euro. W 2022 roku podmiot otworzy nowe przestrzenie w najważniejszych regionach Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej. Team Heretics zamknął rok 2020 z około 2,2 miliona euro przychodu, a do 2021 roku planuje osiągnąć biznes o wartości 3,5 miliona euro.

Z kolei Good Game Group, jeden z pozostałych dużych klubów w branży, kontynuuje swoją ekspansję w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Po otwarciu biura handlowego w Madrycie, firma otworzy w stolicy GG Experience (eksperymentalne centrum kibica) w trzecim kwartale 2022 roku i doda swoje trzecie. Firma zakończyła rok 2021 po tym, jak otworzyła swoją siedzibę w Maladze, inwestując 1 mln euro, oraz centrum w Barcelonie Giants Fighters Dojo, w wyniku sojuszu z BCN Fighters. Z drugiej strony firma rozważa lądowanie w Meksyku, Chile, Argentynie i Kolumbii w perspektywie średnioterminowej oraz na Bliskim Wschodzie w perspektywie długoterminowej.

Klub zamknie się w 2021 roku z obrotem prawie trzech milionów euro, pół miliona mniej niż oczekiwano i na czerwono, jak to miało miejsce w zeszłym roku, po inwestycji dokonanej w trakcie cyklu. W 2020 roku obroty Good Game Group sięgnęły 2,5 mln euro. W 2022 klub ma nadzieję wejść wychodzić na czysto, Kiedy szacuje się, że sektor się ustabilizuje. Z drugiej strony klub nie zamyka drzwi przed wejściem nowych inwestorów. Obecnie Good Game Group zatrudnia 130 pracowników.

Z drugiej strony firma wzmocniła swój dział handlowy podpisując kontrakt z Pablo Canossą, który kieruje nią jako kierownik sprzedaży, które to stanowisko pełnił w Team Heretics, który z kolei mianował Davida Martineza-Aldamę na kierownika opieki nad podmiotem. Za opiekę nad Atletico Madryt odpowiadał CEO. Good Game Group, kierowana przez Jose Diaza i Virginię Calvo, wprowadzi na rynek własną markę urządzeń peryferyjnych (myszy, klawiatury, słuchawki lub Ashlars) w pierwszym kwartale 2022 r., po opóźnieniu premiery z powodu problemów z łańcuchem dostaw. Ponadto firma będzie nadal promować swoją linię modową, po zrobieniu tego skończyć się w swojej ostatniej grupie. Firma będzie również kontynuować promocję sektora tryby Aby usprawnić tworzenie treści.

Z drugiej strony, zespół Queso, klub eSports skupiony na gry przenośne Założona w 2017 roku przez Alvaro Gonzaleza (Alvaro 845) i Alicię Morot, zmieniła swój wizerunek jako strategię kontynuowania profesjonalizmu po przejęciu AppGrade, Patographics Media i początek Tworzenie gier wideo przy użyciu technologii blockchain Metaświaty. Przejęcia miały miejsce po zebraniu 800 000 euro w trwających już rundach finansowania. Queso zamknie 2021 rok z obrotem w wysokości 1,5 mln euro, podwajając sprzedaż z poprzedniego roku, choć w tym roku nie będzie w stanie uniknąć czerwonych liczb ze względu na poczynioną inwestycję.

Podobnie Movistar Riders sformalizował podwyższenie kapitału o 500 000 euro, aby kontynuować ekspansję. Klub zapowiedział utworzenie centrum pilotażowego w Oviedo przed końcem 2021 roku i planuje w ciągu trzech lat osiągnąć dziesiątą pozycję. Ale jeśli jest mistrz w tym sektorze, to są to piłkarze, bo w 2021 roku nadal stawiali na wejście na to pole. Wielu z nich, w połączeniu z wymuszonym zaprzestaniem tradycyjnej rywalizacji przez Covid-19, zdecydowało się objąć prowadzenie i zainwestować w rozwijający się sektor, jakim jest e-sport.

W 2021 r. piłkarz Barcelony Gerard Pique wraz z serpentyna Ibai Llanos, założył klub gier elektronicznych, aby rywalizować w Super League of League of Legends, po zapłaceniu 300 000 za miejsce Astralis Stormbringers, którzy wspięli się do Super League po wygraniu miejsca z Emonkeyz. Koi to nazwa nowego klubu, który występuje w Palau Sant Jordi w Barcelonie przed 15 000 widzów, a sponsorami są Disney, Finetwork i Cupra.

Ale nie było to jedyne wejście do ligi LoL, ponieważ FC Barcelona kupiła S2V, aby wziąć udział w rozgrywkach, podczas gdy Besson będzie drugim nowicjuszem sezonu. Bison wywodzi się z firmy biznesowej w kraju Basków, której sterem jest Gorka Arenda, były prezes i doradca generalny Bilbao Basket. Ze swojej strony Fnatic wejdzie do rywalizacji po połączeniu sił z Team Queso.

Kolejnym graczem La Liga, który wejdzie do sektora, jest Carlos Henrique Casemiro, zawodnik Realu Madryt, który na początku 2021 roku stworzył Case eSports, projekt, który stworzył profesjonalną strukturę w zaledwie cztery miesiące i aspiruje do wychodzić na czysto W pierwszym roku rozwoju dzięki wsparciu takich sponsorów jak Hawkers, HyperX czy Buh. Klub ma drużyny w FIFAi wycena s Cs: idź Będzie obecny w League of Legends.

Z drugiej strony, w grudniu bramkarz Manchesteru United, David de Gea, stworzył własny klub, Rebels Gaming, który będzie brał udział z różnymi profesjonalnymi drużynami w turniejach e-sportowych. W 2022 roku klub skupi się na trzech różnych meczach; League of Legends, wycena s tęcza 6 Ma być ramą rozrywkową z własną treścią i Banery istotne w tym sektorze. Rebels Gaming będzie posiadało własne centrum gier w Valdebebas (Madryt), które oprócz pełnienia funkcji centrum szkoleniowego będzie otwarte dla publiczności na imprezy i prezentacje.

W tym kontekście Liga de Videojuegos Profesional (LVP) uruchomiła pierwszą edycję drugiej ligi Superliga de League of Legends.Premier League będzie miała dwa sezony, czyli dzieli, corocznie, dadzą dostęp do najwyższych krajowych rozgrywek raz w roku poprzez proces play-off i będą połączone z ringiem amatorskim. W tym kontekście LVP ogłosiło również regularną ligę zawodową Valorant w Hiszpanii, w następstwie porozumienia zawartego między LVP i Riot Games.

Jeśli chodzi o organizatorów konkursu, firma GGTech, która latem skoczyła na Bliski Wschód i Stany Zjednoczone, spodziewa się obrotów w wysokości od 8 do 9 mln euro w 2021 roku, czyli trzykrotnie więcej niż w 2020 roku. W 2019 roku sprzedaż firmy wzrosła ok. 1,5 mln euro, podczas gdy rok wcześniej było to 700 tys. euro. W sojuszu z Amazonem firma otworzyła własną delegację w regionie, a konkretnie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, gdzie w regionach zostaną uruchomione zawody e-sportowe. Hobby i profesjonalny. Z drugiej strony, inną wiadomością na 2021 r. był skok na parkiet w czerwcu przez Overactive Media, grupę, która jest właścicielem hiszpańskiego klubu e-sportowego Mad Lions.

Głównym celem wprowadzenia eSports Club na giełdę za pośrednictwem spółki-matki było pozyskanie środków na dalszy rozwój. Trzy miesiące temu eSports Club zamknął podwyższenie kapitału o 38 milionów dolarów, prowadzone przez TD Bank, Cormark Securities, Echelon Wealth Partners i Eight Capital, w którym uczestniczyli również niektórzy z jego obecnych akcjonariuszy. W 2019 firma Mad Lions została przejęta przez Canadian Overactive Media. Po przejęciu przez Overactive założyciele zespołu zachowali swoje kierownictwo i stali się częścią kapitału zakładowego spółki. Od czasu rozpoczęcia działalności nieco ponad cztery lata temu klub pozyskał od prywatnych inwestorów ponad 2,5 miliona euro.

Podobnie rok 2021 był wielkim rokiem Międzynarodowego Centrum Gier w Barcelonie, które po zainwestowaniu 2 mln euro stało się środek Od eSportów z wspólna praca W Barcelonie, która gościła już główne krajowe zawody e-sportowe. Biznes w kraju kwitnie. Według Deloitte w listopadzie, Hiszpania, z 40% populacji nieznającej e-sportu, jest drugim krajem w Europie o największej znajomości tego sektora, po Polsce (39%). s

You May Also Like

About the Author: June Wilkinson

„Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *