Saab kolekcjonuje okręty rozpoznawcze dla Marynarki Wojennej RP

Saab kolekcjonuje okręty rozpoznawcze dla Marynarki Wojennej RP

Kontrakt obejmuje projektowanie, produkcję i późniejsze wsparcie dla obu Statki wywiadowcze, którego pokłady zbuduje stocznia Remondowa Shipbuilding w Gdańsku. Łączna wartość umowy podpisanej 25 listopada to ok 620 mln euro, z dostawami zaplanowanymi na cały 2027 rok. Skuteczność transakcji jest uzależniona od spełnienia określonych warunków ekonomicznych, które mają zostać sfinalizowane do końca 2022 roku.

Zwłaszcza jak mówimy Gromadzenie danych obejmuje całe spektrum możliwości wywiadu morskiego lub wyznaczone międzynarodowo Inteligencja sygnałowa (SIGINT) i Inteligencja elektroniczna (ELINT). Facet Oprócz montażu zaawansowanych systemów roboczych dla wspomnianej roli w Szwecji, Remondowa Shipbuilding SA, podwykonawca w Polsce, zaprojektuje oba statki po ich wybudowaniu, działając jako główny wykonawca.

obecnie Marynarka Wojenna RP obsługuje dwa statki tzw Projekt 863 SIGINT, 3 przydzielone do grupy statków rozpoznawczych flotylli to nawigator i hydrograf. Chociaż ich systemy SIGINT / ELINT były okresowo aktualizowane, były to bardzo stare platformy, pod koniec okresu eksploatacji weszły do ​​​​służby po zbudowaniu w stoczni odpowiednio 17 lutego 1975 r. I 8 maja 1976 r. (dziś Remondova Shipbuilding).

Szwecja prowadzi obecnie próby morskie nowego statku SIGINT, będzie oparty na zamówionej przez Polskę Artemidzie (A202). Na tym statku zaprojektowali i zainstalowali sprzęt wywiadowczy Facet, chociaż platformę i jej napęd wykonało biuro projektowania i doradztwa morskiego MMC z Gdyni. Szwedzka międzynarodowa firma zleciła proces budowy na zewnątrz (z wyłączeniem Sprzęt komputerowy systemów SIGINT) do stoczni Nauta w Gdyni, która rzucił Wysyłka w kwietniu 2019.

Statek Artemis Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej podczas prób morskich. (Zdjęcie autorstwa Saaba)

Ostrzeżenie hiszpańskiej marynarki wojennej

Dla hiszpańskiej marynarki wojennej jest to sektor navo Alerta została zbudowana na początku lat osiemdziesiątych jako statek transportowy ubiegłego wieku w Niemieckiej Republice Demokratycznej i przeszedł do roli ELINT w 1988 roku, z technologią zbliżoną do obecnych polskich okrętów.

W 1992 roku, po upadku NRD, został sprzedany hiszpańskiej Marynarce Wojennej, która zmodernizowała go o ustandaryzowane systemy NATO. Od tego czasu świadczy doskonałe usługi dla firmy, jednak przez lata było jasne, że powinien zostać zastąpiony przez Maritime Action Vessel (BAM) o zdolnościach SIGINT/ELINT, co nie było możliwe. Ze względu na brak środków finansowych w sektorze obronnym konieczne jest wdrożenie.

Copyright © Grupo Edefa SA Całkowite lub częściowe kopiowanie tego artykułu jest zabronione bez zgody i uprzedniej zgody wydawnictwa.

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *