Europejska Unia Nadawców (EBU lub EBU) jest właścicielem sieci przedsprzedaży praw do seriali fantasy. narzędzie Drama Evolution Inicjatywaprogram mający na celu promowanie koprodukcji między europejskimi stacjami telewizji publicznej, który rozpoczął się w styczniu 2020 roku.
Po ogłoszeniu izolacji dwa miesiące później „reżyserom różnych narracji w telewizji publicznej bardzo trudno było się spotkać i wzbudzić zaufanie, którego wymagała koprodukcja. Pamiętaj, że musieliśmy rozpocząć program, widząc się tylko online. ” Ellie Fairfloetdyrektor wykonawczy International Fiction w VRT, telewizji publicznej po flamandzkiej stronie Belgii, W koordynator Zarówno z inicjatywy ówczesnego dramatu, jak i współczesności Sieć zakupów z wyprzedzeniem.
Składa się z 112 członków z 56 krajów, EBU mogłaby stać się atrakcyjnym partnerem dla niezależnych producentów. „Jest nas wielu partnerów z różnymi budżetami, w większości przypadków mówimy o małych budżetach, ale jeśli kupimy prawa zbiorowo, razem, wszystko się zmieni. Jeśli połączymy kilka telewizorów, Możliwe jest ustawienie budżetu równego temu, co platforma taka jak Netflix postawiłaby na stole”, mówi Vervloet w wywiadzie dla Audiovisual 451. W czerwcu ubiegłego roku dyrektor wykonawczy uczestniczył w siódmej edycji Połącz wyobraźnię i rozrywkę.
„Jesteśmy wieloma partnerami z różnymi budżetami, w większości przypadków mówimy o małych budżetach, ale jeśli wspólnie kupimy prawa, wszystko się zmieni”.
Vervloet potwierdza, że jedną z korzyści płynących z tego wspólnego przedsprzedaży będzie Zachowaj więcej praw własności intelektualnej O serialu prezentowanym przez niezależnego producenta, „który jest ciekawy”. Sieć celebrowała pierwszą rundę projektów mniej więcej jesienią 2021 roku, „w 2022 roku zrobiliśmy już dwa projekty, a w 2023 w tej chwili mamy jeden, ale pomysł jest taki, żeby robić dwie rundy rocznie, wiosną i jesienią, zawsze online.” Telewizyjni członkowie UER, którzy chcą zgłosić projekt do tego drugiego naboru w 2023 r., robią to. Od 18 września do 13 października br. Kolejny etap odbędzie się od 30 października do 4 grudnia, w tym czasie partnerzy zainteresowani projektem muszą to zgłosić. I wreszcie, 7 grudnia, odbędzie się wirtualne spotkanie koordynacyjne tej jesiennej trasy. W poprzednim cyklu 2023 wybrano cztery projekty.
Projekty mogą zgłaszać osoby zarządzające holdingami stacji telewizyjnych będących członkami EBU w pierwszych negocjacjach Z producentem o serialu, czyli delegaci którzy chcą się zamknąć luka finansowanie Z serii, którą już zatwierdzili.
Najbardziej aktywne kraje, jeśli chodzi o składanie projektów, to „zwykli podejrzani”, tj Francja, Północktórzy notabene mają już długą tradycję współpracy, od 2018 roku mają własną wspólną platformę zakupową Nordic 12. Dlatego Ważne jest, aby pozostałe kraje EBU wiedziały o tym narzędziupotwierdza Belg, który skomentował tę sieć przedsprzedażową w EBU podczas panelu w Toledo Forum z José Pastorem, dyrektorem ds. Fikcji i kina w RTVE, José Fragoso, dyrektorem programów w RTP (Portugalia) i Markiem Solonem-Libinskim , Dyrektor ds. Współpracy z Zagranicą w TVP (Polska).
„Z nami jesteśmy silniejsi. Nie chodzi o sprzymierzenie się z platformami, chodzi po prostu o współpracę i zapewnienie producentom większej liczby alternatyw finansowania”.
Vervloet łatwo to podsumowuje: „Razem jesteśmy silniejsi. Nie chodzi o sojusz przeciwko platformom, chodzi tylko o wspólną pracę i Że producenci mają więcej możliwości finansowania. Mamy duże doświadczenie, dużą wiedzę, a tym wszystkim można się dzielić, to wszystko może mieć wpływ na treści, które powstają w Europie. Większość europejskich telewizji publicznych Podzielamy te same wartości Myślę, że nadszedł czas, abyśmy tworzyli Kreatywna wymiana. „
Inną inicjatywą europejską, w tym przypadku koprodukcji, jest SojuszProwadzony przez France Tèlèvisions, Rai z Włoch i ZDF z Niemiec. Wspólnie stworzyli tak wybitne seriale fantasy, jak „Leonardo”, „W 80 dni dookoła świata” czy ostatnio hit „Piąty dzień”. Pozostałe europejskie kanały telewizji publicznej uczestniczą od czasu do czasu w projektach Sojuszu zgodnie ze swoimi zainteresowaniami.
VRT, poszukuje partnerów z Belgii
Belgijski kanał VRT, w którym pracuje Vervloet, w niedziele w największej oglądalności poświęca serialom fantasy. Wybraliśmy innowacyjne tytuły takie jak: „Tabula Rasa” lub „Undercover” lub „Dwunastu” lub „Arkadia”. Naszą ambicją jest dotarcie do lokalnej publiczności, a następnie podróż poza nasze granice. Oferujemy cztery do pięciu serii rocznie.”
Konkluduje: „Zawsze szukamy partnerów, uczestniczymy jako koproducentowie mniejszościowi, a także dokonujemy przejęć”.
Może Ci się spodobać
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”