Mieszane szczęście dla użytkowników dwóch tytułów, które obserwowaliśmy od premiery, trafiło na rynek w bardzo złym stanie technicznym. W ten wtorek The Last of Us Part I i Star Wars Jedi: Survivor otrzymały nową aktualizację, która, jak zobaczymy, pokazuje stopień zaangażowania odpowiednich programistów / wydawców.
Star Wars Jedi: Survivor otrzymało patch 6.5 i przy takiej numeracji już teraz spodziewamy się kilku nowych funkcji iz pewnością w tym przypadku bardziej poprawne byłoby nazwanie tego hotfixem, chociaż system aktualizacji launchera EA musi poświęcić kilka minut, około 25, na aktualizację gry, co trudno zrozumieć, patrząc na listę zmian, ponieważ ma ona trzy linijki, a jedna nie dla nas.
Dziennik zmian dla wersji 6.5 brzmi następująco:
- Naprawiono ikony łowców nagród zacinające się na ekranie
- Naprawiono problemy podczas próby otwarcia holomapy
- Poprawki awarii i ulepszenia stabilności w wersjach konsolowych
Aby być optymistą, na końcu pozostaje zdanie, które mówi: „Chociaż jest to mała łatka, która ma rozwiązać kilka bezpośrednich problemów, wciąż przygotowujemy większą łatkę na najbliższą przyszłość”. Prawda jest jednak taka, że od rozczarowującego już 6. patcha do gry minął prawie miesiąc, a cierpliwość użytkowników do EA\Respawn Studios jest na wyczerpaniu.
Trudno podać liczby na temat tego rodzaju odczuć, ale jako dowód mamy dane dotyczące zadowolenia ze Steam, gdzie 20 czerwca gra miała globalne pozytywne recenzje na poziomie 62%, a ostatnio 69%, po łatce 6 i miesiąc później liczby te wynosiły odpowiednio 63% i 67%. Spójrzmy prawdzie w oczy, użytkownicy nie docenili ulepszeń we wspomnianej łatce, są nawet oznaki zmęczenia brakiem łatek, a po dzisiejszej aktualizacji trudno będzie poprawić te liczby.
Użytkownicy The Last of Us Part I mają jeszcze jedno szczęście, dość starą grę, która doczekała się całkiem sporej ilości aktualizacji, bo dzisiaj będzie dwunasty patch, choć przez numerację firma również zdaje się traktować ją jako hotfix. Czyli wersja 1.1.1 gry jest już dostępna, pamiętajmy, że do jedenastej łatki były to wersje 1.0.xx
Nowa łatka do gry gwarantuje poprawienie problemów wizualnych, wyeliminowanie zawieszeń i poprawę doświadczenia użytkownika, a także specyficzną łatkę dla Steam Deck lub dla kart graficznych, takich jak AMD Radeon RX 580 i RX 590. Lista zmian nie jest zbyt długa, ale na tyle, aby jej nie rozwijać (około 30 linii) i pozostawić w formacie graficznym, ponieważ nie jest poprawnie przetłumaczona na nasz język (zalecamy otworzyć ją w nowej karcie).
Stosując ten sam rodzaj monitoringu, jaki zastosowaliśmy w poprzedniej grze w przypadku The Last of Us Part 1, widać wyraźną poprawę wrażeń z gry ze strony jej użytkowników, zwłaszcza po ostatniej dużej łatce, która pojawiła się 14 czerwca. Tak więc globalne pozytywne recenzje wyniosły 57%, a ostatnie 78%, ta ogromna różnica między globalnymi a nowoczesnymi była bardzo wyraźnym znakiem, że poprzednie łatki naprawdę zmieniły postrzeganie gry.
Teraz, nieco ponad miesiąc później, odkryliśmy, że globalne oceny wzrosły do 59%, co może wydawać się niewielką liczbą, ale zapowiada się dalszy wzrost, ponieważ ostatnie pozytywne oceny wzrosły do ponad 87%, prawie dziesięć punktów miesięcznie, co wskazuje, że praca Naughty Dog i Iron Galaxy w ostatnich miesiącach nad dopracowaniem tej gry nie poszła na marne i że ogólna ocena gry wyraźnie poprawi się w dłuższej perspektywie.
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”