Szkoły salezjańskie w Polsce zanurzają się w hiszpańskim systemie oświaty

Szkoły salezjańskie w Polsce zanurzają się w hiszpańskim systemie oświaty

Projekt ERASMUS+ narodził się w celu zwymiarowania szkoły w ramach Unii Europejskiej, wymiany doświadczeń edukacyjnych i rozwoju, aby zapewnić jeszcze lepszą obsługę społeczeństwa. Różne plany.

W tym założeniu Szkoły Salezjańskie w Polsce wraz z dziesięcioosobową delegacją zanurzyły się w hiszpańskim systemie oświaty w dniach od 25 listopada do 2 grudnia dzięki wyjazdowi delegacji salezjańskiej Maryi Wspomożycielki z Inspektorii Chrześcijańskiej. Wizyta obejmuje przystanki w miastach takich jak Algeciras, La Línea de la Concepcion, Malaga czy Sewilla, których celem jest zrealizowanie planu podróży i poznanie z pierwszej ręki podstaw struktury, organizacji i aspektów metodologicznych.

CELE WIZYTY:

• Z programu edukacyjnego Szkół Salezjańskich w Hiszpanii przedstawić Szkołę Salezjańską w strukturze edukacji w Hiszpanii.

• Podziel się ostatecznym celem edukacyjnym związanym ze szkoleniem umiejętności ucznia w oparciu o konkretny model osoby

• Udostępniajcie salezjańskie modele duszpasterstwa w domach, szkołach i na zajęciach pozalekcyjnych.

• Znajomość aktualnej struktury programu nauczania i zaproponowanie pewnych strategii metodologicznych zgodnie z Ustawą o edukacji.

• Przeanalizuj znaczenie wychowawcy salezjańskiego jako kluczowego elementu wyróżniającego szkołę i przedstaw jego profil umiejętności oraz niektóre klucze do procesów selekcji i wsparcia.

• Zapewnij procesy szkoleniowe dla dyrektorów, koordynatorów duszpasterskich i innych organizacji skupionych na osobie.

Geneza projektu

„Współpraca ze szkołą salezjańską Cespol w Łodzi (Polska) rozpoczyna się od projektu mobilności w ramach programu Erasmus+, który realizowaliśmy w ostatnim roku szkolnym 22/23 w Salesianos Maria Auxiliadora de Algeciras, w którym gościliśmy wielu nauczycieli. Skoncentruj się na doświadczeniu Shadowing pracy”, dzielą się informacjami z domu gospodarza, aby wyjaśnić znaczenie tej aktywności.

Następnie w maju 2023 r. łódzka szkoła złożyła wniosek o nowe działanie w ramach programu Erasmus+, działania szkoleniowego kadry Salesianos Algeciras wysłanego do Łodzi, podczas którego zaprezentowano aspekty działalności szkoły. Z tej okazji przeprowadził się do niego „Manolo Redondo, dyrektor ośrodka. W wyniku tego drugiego kontaktu, który został bardzo pozytywnie oceniony w Polsce, w Zarządzie Ośrodków Salezjańskich w Polsce pojawiła się nowa inicjatywa. Odwiedź niektóre z naszych szkół w Hiszpanii. Głównym celem tej podróży jest wymiana doświadczeń operacyjnych. Mając na celu uwzględnienie jak najszerszego punktu widzenia, zorganizowaliśmy wizytę, która opuściła lokalny obszar Algeciras i rozszerzyła się na inne szkoły, stając się w ten sposób doświadczeniem prowincjonalnym” – wyjaśnia Salesianos Algeciras.

Najpierw dowiedz się

Podczas swojej wycieczki mieli okazję odwiedzić szkołę San Bartolome de Málaga, gdzie z pierwszej ręki zapoznali się z programem duszpasterskim ośrodka i opieką duszpasterską w FP, a także odwiedzili liderów Joaquína Martína, Tomása Sáncheza i miasto. Jose M. Tello.

Drugim przystankiem był Salesianos Algeciras, gdzie oprócz wizyty w ratuszu z dyrektorem Salesiano, Juanfra Huertas, J. Ramónem Rodríguezem i Alvaro Díazem, mogli zapoznać się z aspektami organizacyjnymi szkoły salezjańskiej, takimi jak model Persona .

Mieli także okazję poznać model duszpasterski w domu salezjańskim od Koordynatora Duszpasterskiego Antonio Ortiza. W La Línea de la Concepción zapoznali się z modelem szkoły wolnej od wspólnoty salezjańskiej i strukturą AMPA, a także odwiedzili Gibraltar z Andrésem Corpacho i Sorayą Holgado.

Kontynuacją wizyty była wycieczka do Sewilli, gdzie mogli zobaczyć szkołę Stma w akcji. Trynidad, inspektorialny koordynator szkół Miguel Canino i Marisa Ibáñez powitali. Wreszcie, pod koniec tego doświadczenia, mieli okazję udać się do siedziby inspektorialnej i odbyć spotkanie, które prowadzili Marta Iglesias, Oscar Gonzalez i Carlos, aby pogłębić profil wychowawcy salezjańskiego, procesy formacyjne i system komunikacji. Jaskółka oknówka.

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *