Sztuczna inteligencja gier wideo uczy się wykrywać, jak się czujemy, kiedy gramy

Sztuczna inteligencja gier wideo uczy się wykrywać, jak się czujemy, kiedy gramy

W ostatnich latach sztuczna inteligencja (AI) znacznie się rozwinęła. Jednym z najbardziej imponujących osiągnięć jest Tak zwana sztuczna inteligencja emocjonalna lub sztuczna inteligencja emocjonalna.

Ale Czym właściwie jest emocjonalna sztuczna inteligencja? W skrócie jest to rodzaj sztucznej inteligencji, która nie tylko przetwarza dane i wykonuje zadania, ale także ma zdolność rozpoznawania, interpretowania i reagowania na ludzkie emocje. Oznacza to, że na przykład sztuczna inteligencja rozumie nie tylko to, co mówisz, ale także to, co czujesz, kiedy to mówisz.

Ta rewolucyjna technologia zaczyna wkraczać do świata gier wideo, zmieniając sposób, w jaki ich doświadczamy. Jego emocjonalna sztuczna inteligencja zapewnia bogatsze i bardziej wciągające wrażenia. Jak by to było grać w grę, która odpowiada Twojemu nastrojowi? Gra, która jest odpowiedzią na Twoją radość, frustrację lub smutek? Mówimy o poziomie personalizacji i więzi emocjonalnej, jakiego nigdy wcześniej nie widziano w tym środowisku.

Nowy poziom eksperymentowania

Jednym z głównych aspektów emocjonalnej sztucznej inteligencji jest Umiejętność rozpoznawania, rozumienia i dostosowywania się do emocji graczy.

Osiąga się to poprzez algorytmy, sieci neuronowe i metody przetwarzania danych. Który ocenia dane wejściowe, takie jak wyraz twarzy, ton głosu i sygnały fizjologiczne. Celem jest zbudowanie systemu, który nie tylko rozumie ludzkie emocje w czasie rzeczywistym, ale także dostosowuje swoje reakcje w oparciu o te emocje.

Jest to wiodący przykład tej technologii Interfejs to interaktywna gra, w której komunikacja z wirtualnymi postaciami odbywa się poprzez czat online. Emocjonalna sztuczna inteligencja gry interpretuje reakcje graczy, aby dostosować reakcje postaci, tworząc dynamiczne i spersonalizowane doświadczenie. Innym godnym uwagi przykładem jest The Last of Us, gdzie sztuczna inteligencja dostosowuje inteligencję i zachowanie wrogów w reakcji na działania gracza. Jeśli gracz przyjmie agresywne podejście, wrogowie przyjmą bardziej defensywną postawę, dostosowując w ten sposób swoją strategię i stan emocjonalny.

W świecie symulacji The Sims 4 wykorzystuje emocjonalną sztuczną inteligencję do zarządzania reakcjami wirtualnych postaci w różnych sytuacjach. Simowie mogą doświadczać szerokiej gamy emocji, takich jak szczęście, smutek czy złość.bazując na wydarzeniach z ich wirtualnego życia, wzbogacając doświadczenia gracza o szeroki wachlarz interakcji.

W systemie Nemesis w Middle-earth: Shadow of War sztuczna inteligencja dynamicznie dostosowuje narrację i interakcje w oparciu o działania gracza. Więc, Wrogowie pamiętają swoje poprzednie spotkania z graczem i reagują inaczej w przyszłych spotkaniach.

Emocjonalna sztuczna inteligencja otwiera także nowe możliwości w grach opartych na narracji, takich jak Detroit: Become Human. w tym, Każdy wybór nie tylko zmienia fabułę, ale ma także wpływ na stan emocjonalny gracza. Czy podjąłbyś te same decyzje, gdybyś był zły lub smutny, spokojny lub zdenerwowany? Sztuczna inteligencja może subtelnie, ale głęboko modyfikować historię w oparciu o wykryte emocje.

Zagadnienia etyczne

Poza rozrywką, Emocjonalna sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować terapię za pomocą gier wideo. Gry takie jak Celeste, które poruszają takie tematy, jak lęk i depresja, są najskuteczniejsze, dostosowując się do emocji gracza w czasie rzeczywistym, zapewniając spersonalizowane, terapeutyczne wrażenia.

Jednakże zastosowanie tej technologii nie jest pozbawione wyzwań. Główne obawy dotyczą prywatności i etyki W integracji sztucznej inteligencji emocjonalnej z grami wideo. W miarę jak zbliżamy się do ery, w której gry mogą „czytać” nasze emocje, pojawia się pytanie: w jakim stopniu jesteśmy skłonni pozwolić, aby ta technologia zhakowała nasze umysły? Być może to pytanie wykracza poza zwykłe rozpoznawanie emocji. Wymaga to przyjrzenia się temu, w jaki sposób gromadzimy, przechowujemy i wykorzystujemy nasze emocje.

To z kolei rodzi istotne problemy związane z prywatnością. W jaki sposób twórcy gier zapewniają bezpieczeństwo tych wrażliwych danych? Jakie środki podejmuje się, aby zapobiec niewłaściwemu wykorzystaniu tych informacji, na przykład w reklamach ukierunkowanych lub formach manipulacji emocjonalnej, których celem jest zarabianie na grze? Ważne jest, aby wyznaczyć jasne granice i zasady przejrzystości dla użytkowników.

Ponadto ogromne znaczenie ma etyka sposobu korzystania z tej technologii. Czy gra może zmienić swój poziom trudności lub treść w sposób manipulujący emocjonalnie graczami i w ten sposób wydłużający ich grę? Jak pogodzić tworzenie wciągającej i wciągającej rozgrywki z poszanowaniem emocjonalnej autonomii gracza?

Za przetwarzanie tych danych odpowiadają zarówno programiści, jak i organy regulacyjne. Muszą istnieć jasne wytyczne i rygorystyczne przepisy, aby zapewnić rozwój emocjonalnej sztucznej inteligencji w grach wideo i wykorzystywanie ich w sposób korzystny dla graczy, bez narażania ich prywatności i dobrego samopoczucia.

Lista, która nadejdzie

Obecnie wykorzystanie emocjonalnej sztucznej inteligencji w grach wideo nie jest jasno zdefiniowane w ramach globalnych, ale raczej Zależy to od jurysdykcji każdego kraju i konkretnego kontekstu gry wideo.

Ogólnie rzecz biorąc, przepisy, które można zastosować do emocjonalnej sztucznej inteligencji w grach wideo, są ograniczone Szersze ramy prawne Związane z prywatnością danych, ochroną konsumentów, własnością intelektualną i etyką technologiczną. Na przykład w Unii Europejskiej ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) może mieć wpływ na sposób gromadzenia, przetwarzania i przechowywania danych emocjonalnych użytkowników przez gry wykorzystujące emocjonalne systemy sztucznej inteligencji. W szczególności Unia Europejska jest w trakcie regulowania sztucznej inteligencji, co obejmuje aspekty, które mogą mieć wpływ na wykorzystanie emocjonalnej sztucznej inteligencji w grach wideo, chociaż przepisy nie regulują szczegółowo tego zastosowania.

zdecydowanie, Emocjonalna sztuczna inteligencja może na nowo zdefiniować nasz związek z technologią, czyniąc ją bardziej ludzkąI bardziej wrażliwi i bardziej powiązani z naszymi doświadczeniami życiowymi. Gry wideo mają być nie tylko oknem na wyimaginowane światy, ale także lustrem, które odzwierciedla głębię ludzkich doświadczeń.

Ricardo Fernandez Rafael Uniwersytet w Deusto

Artykuł ten został przesłany przez Rozmowa

Rozmowa

-Przejdź do dodatku trzeciego tysiąclecia

Zarejestruj się i co tydzień otrzymuj biuletyn Science na swoją skrzynkę e-mail

You May Also Like

About the Author: Nathaniel Sarratt

"Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *