Szwajcarzy postanowili prawie całkowicie ograniczyć reklamę wyrobów tytoniowych

Szwajcarzy postanowili prawie całkowicie ograniczyć reklamę wyrobów tytoniowych

Szwajcarzy, którzy mają tendencję do energicznej obrony interesów gospodarczych kraju, uzgodnili w niedzielę w drodze konsultacji zakaz reklamowania tytoniu na stronach dostępnych dla dzieci i młodzieży.

Według kanclerza federalnego wynik został zatwierdzony większością 16 kantonów na 26 i prawie 57% głosów.

„Jesteśmy bardzo szczęśliwi” – ​​powiedziała AFP Stephanie de Borba ze Szwajcarskiego Stowarzyszenia Kontroli Raka, kiedy opublikowano pierwsze wyniki. „Ludzie zrozumieli, że zdrowie jest ważniejsze niż interesy ekonomiczne” – dodał.

Rzecznik „Tak”, dr Jean-Paul Himeyer, powiedział, że palenie stanowi „iluzję wolności”.

„Zdaliśmy sobie sprawę, jak ważna jest ochrona dzieci i młodzieży przed paleniem, a reklama jest bardzo ważnym narzędziem przyciągania nowych konsumentów” – powiedział AFP.

Do tej pory ten alpejski kraj, w którym pali prawie co czwarta osoba, stosował bardzo luźne przepisy dotyczące reklamy wyrobów tytoniowych, zwłaszcza dzięki silnej presji ze strony największych światowych firm tytoniowych, które mają tam swoje siedziby.

W skali kraju zakazane są dotychczas tylko reklamy radiowe i telewizyjne oraz konkretne reklamy skierowane do nieletnich.

I pomimo tego, że niektóre kantony już zaostrzyły swoje przepisy i nowa ustawa w tym zakresie wejdzie w życie w 2023 r., grupy antynikotynowe wezwały do ​​bardziej zdecydowanych działań na rzecz ochrony dzieci i młodzieży, dlatego uruchomiły to popularne prawo . Inicjatywa.

– „Dyktatura poprawności politycznej” –

Tym samym wprowadzono całkowity zakaz reklamy wyrobów tytoniowych na stronach dostępnych dla dzieci i młodzieży, czyli w prasie, bilbordach, internecie, kinie i podczas demonstracji. Te same zasady dotyczą papierosów elektronicznych. Reklamy tylko dla dorosłych, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej, będą dozwolone.

Przeciwnicy inicjatywy, w tym rząd federalny i parlament, uważają, że posuwa się ona za daleko.

Patrick Eberon, rzecznik kampanii „No” i członek Centrum Pracodawców, skarżył się, że „w imię ochrony dzieci dorośli zamienia się w dzieci”.

Ten sam argument przedstawił Philip Morris International (PMI), światowy gigant w branży, z siedzibą w Szwajcarii jako British American Tobacco i Japan Tobacco, który udzielił finansowego wsparcia kampanii No.

Rzecznik prasowy Philip Morris International powiedział AFP w niedzielę, że „wolność indywidualna jest na śliskim zboczu” i wezwał władze do zapewnienia, aby reklamy skierowane do dorosłych były nadal dozwolone.

Podobnie szwajcarski minister zdrowia Alain Berset dał jasno do zrozumienia, że ​​Parlament będzie teraz pracował nad projektem ustawy wdrażającej tę inicjatywę, która jednak nie wejdzie w życie jeszcze w tym roku.

Inni potępili „zdrowe” tendencje, które przenikają nasze społeczeństwa.

„Dzisiaj mówimy o papierosach, potem o alkoholu czy mięsie. Niepokoi mnie życie w społeczeństwie, w którym ta politycznie poprawna dyktatura jest wymagana, gdzie wszystko musi być uregulowane” – powiedział w niedzielę szwajcarski senator Philipp Bauer. do Partii Radykalno-Liberalnej), w studiach Kanał telewizji publicznej RTS.

Stan płaci wysoką cenę za palenie, z 9500 zgonami rocznie w populacji 8,6 miliona.

– Małpy bez praw –

Ponadto Szwajcarzy odmówili zakazania badań laboratoryjnych na zwierzętach i ludziach, mając 79% przykazań.

Ze swojej strony rejestratorzy kantonu Bazylea, słynącego z zoo, a także grupy farmaceutyczne, mając 75% głosów, odrzuciły propozycję mającą na celu zapewnienie podstawowych praw małpom innym niż człowiek.

Trzy podobne inicjatywy zostały odrzucone w 1985 (70%), 1992 (56%) i 1993 (72%).

Według rządu żadna partia nie poparła go, jeśli zostanie zatwierdzona, będzie miała poważne konsekwencje gospodarcze i zdrowotne w związku, w którym sektor farmaceutyczno-chemiczny odpowiada za ponad połowę eksportu.

Twierdzą jednak, że szwajcarskie ustawodawstwo należy do najsurowszych na świecie, jeśli chodzi o testy na zwierzętach.

Na szczeblu federalnym ponad 55% mieszkańców Szwajcarii również odrzuciło ustawę przewidującą dodatkowe wsparcie mediów w wyniku niższych przychodów z reklam.

W niedzielę frekwencja wyniosła 44% uprawnionych do głosowania.

apo-nl / cm / ząb / mb

You May Also Like

About the Author: Nathaniel Sarratt

"Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *