Toyota Motor Production Poland (DMMP) wyprodukowała przekładnie hybrydowe dla swoich niskoemisyjnych elektrowni hybrydowych. Nowa skrzynia biegów jest napędzana silnikiem benzynowym najnowszej generacji o pojemności 1,5 l, wyprodukowanym w Gelx-Laskovis, stanowiącym hybrydowy elektryczny układ napędowy nowego Yarisa. Samochód Roku 2021.
Popyt na najlepiej sprzedającego się Yarisa Toyoty stale rośnie, z ponad 20% sprzedaży Toyoty w Europie w zeszłym roku do segmentu P Toyota Motor Production we Francji (DMMF) i Toyota Motor Production w Czechach pod koniec tego roku. Wprowadzenie hybrydowych elektrycznych układów napędowych DMMP otrzyma kolejny impuls, gdy nowy Yaris Cross rozpocznie produkcję w DKZ w 2021 roku.
Najnowsza ekspansja Toyoty Motor Europe jest częścią strategii Toyota Motor Europe mającej na celu dalszą lokalizację produkcji hybrydowych napędów elektrycznych, aby osiągnąć cel firmy, jakim jest sprzedaż 1,4 mln pojazdów rocznie do 2025 r., Przy czym 90% sprzedaży do zelektryfikowanych układów napędowych dla jej hybryd pojazdy elektryczne i na ogniwa paliwowe. W ramach zwiększonej inwestycji w Europie DME rozbudował swój zakład WPRC, aby pomieścić nową linię odlewniczą, dodatkowe linie technologiczne i nową linię montażową.
Jednocześnie TMMP uruchamia pierwszą europejską produkcję silnika elektrycznego MG1, który będzie integralną częścią przekładni hybrydowych, a aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na hybrydy, fabryka V ர் rchich wprowadzi podwójną linię produkcyjną do zasilania hybrydowego. transmisje jesienią 2021 roku. Od 2022 roku uruchomi drugą linię produkcyjną 1,5-litrowych silników benzynowych TNGA, które skutecznie podwoją moce produkcyjne hybrydowego elektrycznego układu napędowego DMMP do modeli Toyota Yaris i Yaris Cross.
Jest to kluczowy krok w zdolności DMMP do budowy w pełni hybrydowych elektrowni, w tym silników elektrycznych i hybrydowych przekładni. Rozbudowując naszą linię elektryfikacji wielu zespołów napędowych, konieczne jest dalsze inwestowanie w wiedzę fachową dotyczącą europejskiej infrastruktury i naszych ludzi. Nasza sprzedaż hybrydowej energii elektrycznej wyniesie 53% całkowitego wolumenu do 2020 r., A my zwiększymy sprzedaż pojazdów hybrydowych z zasilaniem akumulatorowym, pojazdami elektrycznymi typu plug-in i ogniwami paliwowymi. Połączenie tych technologii pomogło nam osiągnąć cele unijnej marynarki wojennej w zakresie emisji CO2 do 2020 r. I mamy nadzieję, że nadal będziemy je osiągać w przyszłości.
Marvin Cook, wiceprezes zarządzający Toyota Motor Europe
Gdy nowe projekty zostaną w pełni przyspieszone do 2022 r., Fabryki we Włrzbach i Gelks-Laskovis będą miały łącznie sześć linii produkcyjnych dla głównych komponentów hybrydowych, w tym trzyliniowych hybrydowych skrzyń biegów i trzyrzędowych silników spalinowych DNGA.
Zwiększona lokalizacja produkcji hybrydowych elementów mocy w Europie wynika z ustanowienia DMMP branży testowania i oceny sterowników hybrydowych w 2020 roku. Wielkość inwestycji w obu fabrykach, w tym niedawno zakończone projekty, szacowana jest na 6 mld zł (czyli ok. 1,3 mld zł) do końca 2022 r., Przy zdolnościach produkcyjnych 1,65 mln komponentów rocznie i zatrudnieniu ponad 3000 osób.
Niskoemisyjna technologia hybrydowa Toyoty
Samochody hybrydowe korzystają z dwóch źródeł zasilania – benzynowego i elektrycznego. Podczas hamowania energia kinetyczna samochodu hybrydowego jest odzyskiwana i zamieniana na energię elektryczną, dzięki czemu pojazd zużywa mniej paliwa. Toyota postrzega technologię hybrydową jako ważny krok w kierunku pełnej elektryfikacji. Hybrydowa technologia Toyoty ogranicza emisje, zapewniając klientom przystępne i niedrogie rozwiązania w zakresie jazdy. Toyota Polska to pierwsze na świecie centrum produkcji i rozwoju sterowników hybrydowych poza Azją. Dostarcza przekładnie hybrydowe i powiązane hybrydowe silniki benzynowe TNGA do niskoemisyjnych pojazdów grupy produkowanych w Europie.
Projekty związane z technologią hybrydową realizowane w fabrykach Toyoty w Polsce
Struktura TNGA
Toyota New Global Architecture to globalna architektura, w której obecnie projektowane są wszystkie nowe modele Toyoty. Ta strona zawiera ogólne typy podwozi i ogólne zasady budowy nadwozi, a także układy napędowe do różnych modeli. Jego charakterystyczną cechą jest nisko położony środek ciężkości i mocna karoseria, co przekłada się na wysoki poziom bezpieczeństwa biernego i wysoki komfort jazdy. Od strony produkcji DNGA odnosi się do projektowania zautomatyzowanych linii produkcyjnych, czego efektem jest liniowy system modułowy, który umożliwia produkcję szerokiej gamy komponentów lub napędów na jednej linii produkcyjnej, a także optymalną ergonomię pracy i niski wpływ na środowisko.
Źródło: Toyota
„Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman.”