Turystyka ze Stanów Zjednoczonych odbiła się w Hiszpanii po upadku euro

Prasa hiszpańska doniosła o wyraźnym wzroście liczby turystów ze Stanów Zjednoczonych, po spadku euro i sile dolara.

według KrajWaluta regionalna odnotowała 10% spadek od kwietnia ubiegłego roku, notując w tym tygodniu poniżej dolara.

Według dostarczonych informacji jednym z bezpośrednich skutków tego „silnego dolara” był wzrost kosztów podróży z Europy do Stanów Zjednoczonych.

Drugą stroną medalu są ruchy z kraju Ameryki Północnej do Europy i Hiszpanii, a dokładniej.

„W ciągu ostatnich czterech miesięcy taniej o 10%, a dane naprawdę zaczynają odzwierciedlać wzrost popytu” – mówi wspomniane media.

National Institute of Statistics wskazuje, że 312 385 amerykańskich podróżnych odwiedziło ten kraj w maju, co stanowi 90,8% w porównaniu z tym samym miesiącem w 2019 roku.

Przekroczono również poziomy z 2016 i 2017 roku i 95% w porównaniu z poziomami z 2018 roku.

W szóstym miesiącu roku ze Stanów Zjednoczonych przybyło 377 366 turystów, co stanowi 86,9% w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku.

Jeśli euro nadal będzie słabło w stosunku do dolara, oczekuje się, że przyjazdy turystów w lipcu i sierpniu przekroczą liczbę z tych samych miesięcy w 2019 roku.

Turystyka amerykańska w Madrycie

Największym beneficjentem tego trendu jest hiszpańska stolica. Stany Zjednoczone stanowią 15% podróżnych, które otrzymują, zauważa Kraj.

Jak stwierdzono w artykule, „Jedną z głównych atrakcji amerykańskiego turysty jest jego wysoka siła nabywcza i większa skłonność do zakupów”.

W tym sensie plik Średnie wydatki na pobyt i na osobę odwiedzającą z USA wynoszą 1882 €znacznie wyższa niż średnia liczba podróżnych, którzy jako cel podróży wybrali Hiszpanię (119).

Tak zachowują się duże rynki emisyjne w kraju iberyjskim: Wielka Brytania (1109) czy Niemcy (1159).

Według mediów na szczególną uwagę zasługuje przypadek Francji: „Średnie wydatki na lot (763) są o połowę mniejsze niż w przypadku Stanów Zjednoczonych”.

Dlaczego wzrasta liczba wizyt USA w Madrycie?

Popularny hiszpański outlet wskazuje między innymi na ścisłą współpracę między sektorem publicznym i prywatnym, zaangażowanie Iberii w rozszerzanie połączeń z różnymi amerykańskimi miastami oraz pojawienie się dużych sieci północnoamerykańskich, takich jak MarriottHyatt, Cztery pory roku lub Hilton.

You May Also Like

About the Author: Nathaniel Sarratt

"Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *