Prasa hiszpańska doniosła o wyraźnym wzroście liczby turystów ze Stanów Zjednoczonych, po spadku euro i sile dolara.
według KrajWaluta regionalna odnotowała 10% spadek od kwietnia ubiegłego roku, notując w tym tygodniu poniżej dolara.
Według dostarczonych informacji jednym z bezpośrednich skutków tego „silnego dolara” był wzrost kosztów podróży z Europy do Stanów Zjednoczonych.
Drugą stroną medalu są ruchy z kraju Ameryki Północnej do Europy i Hiszpanii, a dokładniej.
„W ciągu ostatnich czterech miesięcy taniej o 10%, a dane naprawdę zaczynają odzwierciedlać wzrost popytu” – mówi wspomniane media.
National Institute of Statistics wskazuje, że 312 385 amerykańskich podróżnych odwiedziło ten kraj w maju, co stanowi 90,8% w porównaniu z tym samym miesiącem w 2019 roku.
Przekroczono również poziomy z 2016 i 2017 roku i 95% w porównaniu z poziomami z 2018 roku.
W szóstym miesiącu roku ze Stanów Zjednoczonych przybyło 377 366 turystów, co stanowi 86,9% w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku.
Jeśli euro nadal będzie słabło w stosunku do dolara, oczekuje się, że przyjazdy turystów w lipcu i sierpniu przekroczą liczbę z tych samych miesięcy w 2019 roku.
Turystyka amerykańska w Madrycie
Największym beneficjentem tego trendu jest hiszpańska stolica. Stany Zjednoczone stanowią 15% podróżnych, które otrzymują, zauważa Kraj.
Jak stwierdzono w artykule, „Jedną z głównych atrakcji amerykańskiego turysty jest jego wysoka siła nabywcza i większa skłonność do zakupów”.
W tym sensie plik Średnie wydatki na pobyt i na osobę odwiedzającą z USA wynoszą 1882 €znacznie wyższa niż średnia liczba podróżnych, którzy jako cel podróży wybrali Hiszpanię (119).
Tak zachowują się duże rynki emisyjne w kraju iberyjskim: Wielka Brytania (1109) czy Niemcy (1159).
Według mediów na szczególną uwagę zasługuje przypadek Francji: „Średnie wydatki na lot (763) są o połowę mniejsze niż w przypadku Stanów Zjednoczonych”.
Dlaczego wzrasta liczba wizyt USA w Madrycie?
Popularny hiszpański outlet wskazuje między innymi na ścisłą współpracę między sektorem publicznym i prywatnym, zaangażowanie Iberii w rozszerzanie połączeń z różnymi amerykańskimi miastami oraz pojawienie się dużych sieci północnoamerykańskich, takich jak MarriottHyatt, Cztery pory roku lub Hilton.
„Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem.”