Zawodowi jeźdźcy mogą sprzeciwić się narzuceniu przez UCI „ super-kaczych ” i pseudo-czasowych warunków testowych, ale Fabio Jakobsen (Tzunink-Quickstep) upada 1 kwietnia 2020 roku.
Jacobsen został strącony ze swojej linii przez kolegę Holendra Dylana Cronwegana (Jumbo-Wisma) i wpadł na przeszkody, po czym odleciał i wpadł na ścieżkę innych jeźdźców, raniąc kilku zawodników. Jacobsen odniósł między innymi poważne obrażenia twarzy i wstrząs mózgu, kiedy uderzył w krawędź bariery.
Po katastrofie bardzo szokujące było to, jak gwałtowne było uderzenie, wskazując, że kolarze zbiegali w dół, gdzie kolarze zwykle przekraczają 80 kilometrów na godzinę, ponieważ meta jest bardzo niebezpieczna.
Podczas seminarium internetowego w tym tygodniu, Kierownik UCI Road Manager Matthew Knight przyznał, że tempo podejmowania decyzji było zbyt szybkie. „Finisz był bardzo szybki – była to zmiana wysokości na ostatnim kilometrze” – wyjaśnił Knight.
UCI ogłosiło podjęcie ważnych działań mających na celu uczynienie wyścigów drogowych bezpieczniejszymi, które obejmą kierownika ds. Bezpieczeństwa dla każdej imprezy, który będzie zaangażowany w ocenę programu nauczania wśród innych obowiązków. UCI współpracowało z zewnętrzną agencją w celu zbadania wypadków w ciągu ostatnich pięciu lat i zebrania bazy danych, aby lepiej określić, jakie środki bezpieczeństwa należy zastosować.
„To jest przykład tego, jak nasze narzędzia do oceny toru mogą go zidentyfikować i baza danych wyścigów, aby upewnić się, że typ mety o dużej prędkości nie jest już używany.
„Więc coś konkretnego na polskiej trasie nie zostanie ponownie użyte i coś, co nie może zapewnić, że zmiana wysokości w finałowym wyścigu wzrośnie do 15 do 20 kilometrów na godzinę”.
Nie oznacza to, że etapy wielkiej trasy, takie jak Tour de France, kończą się w La Lou Dunwell po tym, jak zejście z Col de Beirussord jest zakazane pod kierownictwem.
„Istnieją inne opinie, takie jak rodzaj drogi, niezależnie od tego, czy jest to sprint grupowy, czy nie” – powiedział Knight.
„W przypadku kilku sprintów, finiszu z dużą prędkością, oczekiwanie to z pewnością nie mniej niż 200 metrów zakrętów.
„Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman.”