Wydawca kart paliwowych i usługowych w Europie zintegrował nowy polski system płatności elektronicznych (e-TOLL) ze swoją zintegrowaną jednostką pokładową UTA One®. Pomaga w elektronicznym rozliczaniu opłat za przejazdy autostradami, drogami ekspresowymi i głównymi drogami w Polsce.
UDA One jest kompatybilny z Belgią (łącznie z tunelem Lifekenshok), Niemcami, Francją, Włochami, Austrią, Węgrami, Portugalią, Hiszpanią, Norwegią (łącznie z mostami motorowymi i łodziami), Szwecją (mosty) i Danią (mosty). Szwajcaria i Liechtenstein. Łącznie UDA One obejmuje obecnie 15 taryf w 14 krajach europejskich. Odpowiedzialni twierdzą, że jest to „najbardziej kompleksowe europejskie rozwiązanie w zakresie opłat elektronicznych (SET) dostępne obecnie na rynku”.
E-Toll, polski system płatności od 1 października
Uruchomiony w czerwcu system e-myta, który wykorzystuje technologię stabilizacji satelitarnej GNSS, zastępuje stary system skrzypiec do 1 października 2021 r., po okresie przejściowym. Poprzez system e-myta polskie opłaty drogowe są rozliczane elektronicznie Pojazdy o masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusy powyżej dziewięciu miejsc siedzących na odcinkach dróg krajowych, ekspresowych i krajowych zarządza państwowy operator GDDKiA.. Sieć dróg płatnych w Polsce pozostaje bez zmian.
Szeroka gama opcji przetwarzania płatności
Pokładowe OPU (jednostka pokładowa), urządzenie telematyczne lub aplikacja e-toll mogą być używane do przetwarzania odpraw celnych w nowym systemie e-toll. W przyszłości UDA będzie mogła korzystać z karty paliwowo-serwisowej oraz pełnej karty serwisowej. W ten sposób klienci mają swobodę wyboru najlepszej dla siebie opcji. Podpisanie umowy nie jest już wymagane. Firmy muszą jedynie założyć konto poprzez portal internetowy IKK (Internetwe Konto Klienta e-TOLL). Tam mogą zarządzać tablicami rejestracyjnymi, pojazdami, sprzętem i systemami rozliczeniowymi, takimi jak karta UTA, tak aby wszystkie istotne dane dotyczące podróży były na wyciągnięcie ręki. Klienci mogą założyć konto indywidualnie w centrach obsługi klienta IKK lub za pośrednictwem wybranych dostawców kart paliwowych, takich jak UTA.
„Do UTA One dodamy o wiele więcej krajów”
„Z każdym rozszerzeniem środowiska opłat UDA One zaspokaja potrzeby międzynarodowych przewoźników i firm transportowych. W nadchodzących miesiącach dołączymy do wielu innych krajów, uzupełniając UDA One o rozwiązanie telematyczne, aby umożliwić naszym klientom dotarcie do większa skala. Efektywność kosztowa” oczekuje Carsten Betterman.
„Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman.”