Napisane przez Helen Koster i Dona Chmielewskiego
NOWY JORK (Reuters) – Kiedy usługa przesyłania strumieniowego HBO Max została ponownie uruchomiona we wtorek jako „Max”, Warner Bros. Discovery Inc. pyta, czy może przyciągnąć więcej subskrybentów, łącząc uznane przez krytyków dramaty z czymś, co niektórzy nazywają reality show „winnej przyjemności”. „.
Max połączy wysokiej jakości programy HBO, takie jak „Succession” i filmy Warner Bros., z treściami Discovery o jedzeniu, domu i stylu życia, takimi jak „Fixer Upper: Welcome Home”, starając się zwiększyć atrakcyjność usługi. Oryginalne HBO Max i liczba osób rezygnujących z niego każdego miesiąca. Planuje również poszerzyć portfolio treści dla dzieci.
ogłoszono Warner Bros. Discovery wstępnie ogłosiło planowane zmiany 12 kwietnia.
Firma medialna utworzona w wyniku fuzji WarnerMedia i Discovery w 2022 r. zakłada się, że fuzja treści Discovery pomoże zatrzymać widzów, którzy normalnie subskrybują HBO Max, aby obejrzeć jeden sezon ich ulubionego serialu, a potem następny. .
To formuła, która sprawdziła się w przypadku usługi Discovery+ w Polsce i krajach skandynawskich.
JB Perrette, prezes i dyrektor generalny Worldwide Broadcasting w Warner Bros. Discovery powiedział, że „na rynkach, na których rozrywka oparta na scenariuszu i literatura faktu idą w parze, wiemy, że ta propozycja działa”, dodając, że pomimo powszechnego przekonania, że widzowie HBO „mieszkają w wieży z kości słoniowej HBO, prawda jest taka, że wszyscy mamy poczucie winy”.
Max spróbuje również wykorzystać bogatą gamę franczyz rozrywkowych firmy, z nadchodzącą serią „Harry Potter”, prequelem „Game of Thrones” i „The Penguin”, opartym na DC Comics, z Colinem Farrellem w roli głównej. Perrett powiedział, że firma rozważa również, jak włączyć sport do swojej oferty transmisji.
W wynikach pierwszego kwartału opublikowanych na początku tego miesiąca Warner Bros. powiedział: Discovery Jednostka zajmująca się transmisją strumieniową, która obejmuje usługi HBO Max i Discovery +, skorygowała zysk przed opodatkowaniem w wysokości 50 mln USD, w porównaniu do straty w wysokości 227 mln USD z poprzedniego roku. . Dodano 1,6 miliona subskrybentów.
„Amerykańska działalność nadawcza nie jest już drenażem” – powiedział dyrektor generalny David Zaslav podczas telekonferencji po zarobkach.
To kamień milowy dla działu, który traci pieniądze, próbując zdobyć subskrybentów i zdobyć przyczółek w cyfrowej przyszłości branży. Jednak Zaslav powiedział, że sprzedaż HBO Max była niedopuszczalnie wysoka. Według firmy analitycznej Antenna, 6,5% abonentów HBO Max zrezygnowało z usługi w kwietniu, dwukrotnie więcej niż rywal Netflix Inc.
Discovery+ pozostanie samodzielną platformą, chociaż najpopularniejsze oferty będą również dostępne na Max.
Max ma trzy poziomy: wersja z reklamami za 10 USD miesięcznie, wersja bez reklam za 16 USD miesięcznie, z możliwością przesyłania strumieniowego na dwóch urządzeniach jednocześnie oraz wersja bez reklam za 20 USD miesięcznie, której można używać na czterech urządzeń jednocześnie.
(Reportaż Helen Koster w Nowym Jorku i Dona Chmielewskiego w Los Angeles; hiszpański montaż: Benjamin Mejias Valencia)
„Pionier w mediach społecznościowych. Miłośnik muzyki. Zły student. Introwertyk. Typowy fan piwa. Ekstremalny webinnik. Fanatyk telewizji. Totalny ewangelista podróży. Guru zombie.”