Wytrwałość NASA rejestruje wideo i audio z czwartego lotu twórczego – programu eksploracji Marsa NASA

Wytrwałość NASA rejestruje wideo i audio z czwartego lotu twórczego - programu eksploracji Marsa NASA

Dźwięki wirników helikopterów marsjańskich nadają temu historycznemu projektowi nowy wymiar.


Po raz pierwszy statek kosmiczny na innej planecie zarejestrował oddzielne dźwięki statków kosmicznych. Sonda Marsa NASA użyła jednego z głośników do słuchania helikoptera Ingenuity Leciał po raz czwarty 30 kwietnia 2021 r. Nowe wideo łączy materiał filmowy z helikoptera zasilanego energią słoneczną, uchwycony kamerą Perseverance Mastcam-Z, z dźwiękiem z mikrofonu przyrządu laserowego SuperCam łazika.

Laser jest wystrzeliwany ze skał z dużej odległości i bada jego opary za pomocą spektrofotometru, aby odkryć ich skład chemiczny. Mikrofon urządzenia rejestruje te uderzające laserem dźwięki, które dostarczają informacji o właściwościach fizycznych celów, takich jak ich względna twardość. Mikrofon może również rejestrować odgłosy otoczenia, takie jak wiatr Marsa.

Z Perseverance stojącym 262 stóp (80 metrów) od miejsca startu i lądowania śmigłowca, misja łazika nie była pewna, czy mikrofon wychwyci jakikolwiek dźwięk z lotu. Nawet podczas lotu, kiedy łopaty helikoptera obracają się z prędkością 2537 obrotów na minutę, dźwięk jest w dużej mierze stłumiony przez rzadką marsjańską atmosferę. Został dodatkowo przysłonięty przez podmuchy marsjańskiego wiatru podczas pierwszych chwil lotu. Posłuchaj jednak uważnie, helikopter słychać słabo ponad wiatrem.

„To bardzo dobra niespodzianka” – powiedział David Mimoun, profesor planetologii w Institut Supérieur de l’Aéronautique et de l’Espace (ISAE-SUPAERO) w Tuluzie we Francji i urzędnik naukowy ds. Mikrofonu SuperCam Mars. „Przeprowadziliśmy testy i symulacje, które pokazały nam, że mikrofon ledwo rejestruje dźwięki helikoptera, ponieważ marsjańska atmosfera silnie tłumi propagację dźwięku. Mieliśmy szczęście, że udało nam się nagrać helikopter z tej odległości. To nagranie będzie kopalnią złota dla naszego zrozumienia atmosferę Marsa ”.

Naukowcy sprawili, że dźwięk, który jest nagrywany w trybie monofonicznym, jest łatwiejszy do usłyszenia, izolując dźwięk łopaty helikoptera przy 84 Hz, redukując częstotliwości poniżej 80 Hz i powyżej 90 Hz oraz zwiększając rozmiar sygnału szczątkowego. Niektóre częstotliwości są dostrajane, aby emitować dźwięk helikoptera, który jest najgłośniejszy, gdy helikopter przelatuje przez pole widzenia kamery.

„To jest przykład tego, jak różne zestawy ładunków integrują się ze sobą, co skutkuje synergizmem informacji” – powiedział Surin Madsen, dyrektor ds. Ciągłego rozwoju ładunku w Laboratorium Napędu Odrzutowego NASA w południowej Kalifornii. Laboratorium Napędu Odrzutowego zbudowało wytrwałość, kreatywność i obie te umiejętności. „W tym konkretnym przypadku mikrofon i wideo pozwalają nam monitorować helikopter tak, jakbyśmy tam byli, a dodatkowe informacje, takie jak przesunięcie Dopplera, potwierdzają szczegóły toru lotu”.

Laboratorium Narodowe Los Alamos w Nowym Meksyku prowadzi SuperCam, w którym opracowano moduł korpusu urządzenia. Ta część instrumentu zawiera kilka spektrometrów, elektronikę sterującą i oprogramowanie. Jednostka masztu, w tym mikrofon, została opracowana i zbudowana przez różne laboratoria CNRS (Francuskie Centrum Badawcze), ISAE-Supaéro i francuskie uniwersytety na zlecenie Narodowego Centrum Badań Kosmicznych (Francuska Agencja Kosmiczna). Cele kalibracji są dostarczane na dachu przez Uniwersytet w Valladolid w Hiszpanii.

Arizona State University kieruje operacjami Mastcam-Z i współpracuje z Malin Space Science Systems w San Diego. Zespół Mastcam-Z składa się z kilkudziesięciu naukowców, inżynierów, specjalistów operacyjnych, menedżerów i studentów z różnych organizacji.

Więcej o kreatywności

Śmigłowiec Ingenuity Mars został zbudowany przez JPL Jet Propulsion Laboratory, które zarządza również projektem demonstracji technologii dla siedziby NASA. Jest wspierany przez Departamenty Nauki i Badań Aeronautyki i Technologii Kosmicznej NASA. Ames Research Center NASA w Dolinie Krzemowej w Kalifornii oraz Langley Research Center NASA w Hampton w Wirginii dostarczyły krytycznej analizy osiągów lotu i pomocy technicznej podczas opracowywania Ingenuity. AeroVironment Inc. Qualcomm i SolAero to także pomoc projektowa i główne komponenty pojazdów. Zaprojektowano i wyprodukowano Lockheed Martin Space System dostarczania helikopterów marsjańskich.

Więcej informacji na temat kreatywności:

https://go.nasa.gov/ingenuity-press-kit

I

https://mars.nasa.gov/technology/helicopter

Więcej o wytrwałości

Głównym celem misji na Marsa jest Astrobiologia, W tym poszukiwanie śladów dawnego życia drobnoustrojów. Statek rozróżni geologię planety i przeszły klimat oraz utoruje drogę ludzkim badaniom czerwonej planety, a pierwszą misją będzie zebranie marsjańskich skał i regolitów (potłuczonych skał i pyłu) i przechowywanie ich w tymczasowej pamięci.

Kolejne misje NASA, we współpracy z Europejską Agencją Kosmiczną (ESA), wyślą statki kosmiczne na Marsa w celu zebrania tych uszczelnionych powierzchniowo próbek i zwrócenia ich na Ziemię w celu dogłębnej analizy.

Misja Mars 2020 Perseverance jest częścią podejścia NASA do eksploracji Księżyca na Marsie, które obejmuje Artemida Misje na Księżyc pomogą przygotować się do ludzkiej eksploracji Czerwonej Planety.

Laboratorium napędu odrzutowego, prowadzone przez California Institute of Technology i zarządzane przez NASA w Pasadenie w Kalifornii, zbudowało łazik i zarządza nim.

Aby dowiedzieć się więcej o wytrwałości:

mars.nasa.gov/mars2020/

I

nasa.gov/perseverance

Karen Fox / Alana Johnson
Siedziba NASA w Waszyngtonie
301-286-6284 / 202-358-1501
[email protected] / [email protected]

Andrew Judd
Laboratorium Napędów Odrzutowych, Pasadena, Kalifornia.
818-393-2433
[email protected]

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *