Zwycięstwo dla „We All Love Bananas” i „All Light, Everywhere” na Documenta Madrid 2021, kontynuowane w Filmin





Jury krajowego konkursu na osiemnastą edycję Documenta Madrid, Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Madrycie, w składzie Rebecca de Bass, programowanego na festiwalu Visions de Real w Szwajcarii; Javier Fernandez Vásquez, reżyser; Akademia, krytyk i kuratorka Elena Gorfinkel została nagrodzona „We Love Bananas” Robina H. Bermoudesa, nagroda jury dla najlepszego filmu narodowego, I przekazał 10 000 euro. Jury oceniało jego „umiejętność wyrażenia niezwykłego procesu zbiorowej twórczości, której celem jest osobisty wizerunek, a jednocześnie intymny, ciepły i odważny autoportret społeczności potomków Afro w Hiszpanii”.

To samo jury przyznało „Síndrome de los quietos” Leona Semenianiego nagrodę Fugas za innowacyjność i wolę przekroczenia granicy, która została przyznana 5000 euro za „film, który przekształcił nieodzowne dziedzictwo Luisa Ospiny w celu stworzenia śledztwa w sprawie Współczesna historia Kolumbii jest równie zabawna, jak jest. „Subtelne i potwierdza, że ​​kino jest podstawowym narzędziem dekonstrukcji rzeczywistości”.

Wszyscy kochamy banany
Wszyscy kochamy banany

„Ręka, która śpiewa” Alexa Reynoldsa i Almy Soderberg została uhonorowana specjalnym wyróżnieniem od Jury Konkursu Krajowego za umiejętność zachwycania i zaskakiwania figlarnym głosem i rytmem, możliwością interpretacji, migracją gestów ciała i relacjami motorycznymi pomiędzy zmysły, tworząc film bogaty w chemię spotkania komunikacyjnego i nie ograniczający się do niego. „O ograniczeniach skodyfikowanego języka” – mówi jury.

Film Rubéna H. Bermúdeza „Wszyscy kochamy banany” zdobył nagrodę CineZeta Nagroda dla najlepszego filmu narodowego przyznana przez młodych programistów CineZeta w Cineteca Madrid, którzy posiadają dyplom „za zaproponowanie intymnego i zbiorowego dialogu w celu stworzenia świątecznego i oryginalnego wyglądu w codziennej przestrzeni”.

Nagroda jury dla najlepszego filmu międzynarodowego w wysokości 10 000 euro trafiła do All Light, Everywhere Amerykanin Theo Anthony. W jury zasiada Sophia Bohdanovi ،, filmowiec polsko-kanadyjski; Shima Gonzalez, szefowa działalności kulturalnej w Muzeum Reina Sophia i Zuzana Kiraly, producentka Flaneur Films w Niemczech, podkreślili, że film jest „esejem, który pokazuje, jak wyglądamy i czy są wiarygodne obrazy, które nas obserwują i” systemy, które produkują. Zachęca do zastanowienia się, jak działa spojrzenie widza, jakie materiały zostały zbudowane i jak przyswajamy te informacje. Bada „to, co mówi nam obraz” i starannie argumentuje przeciwko neutralności obrazów uchwyconych przez współczesne maszyny wizyjne. Film podkreśla archiwalne nagrania z fascynującymi badaniami, które badają rozwój technologiczny w dziedzinie kryminologii od połowy XIX wieku do dnia dzisiejszego. W tak pilnym i krytycznym momencie musimy zadać sobie pytanie: jakie jest marzenie o przyszłości? ».

To samo jury przyznało argentyńskiemu filmowi „Esquirlas” Natalii Garayaldi nagrodę Fugas za innowacyjność i wolę przekroczenia granicy, która została przyznana 5000 euro za „osobistą i intymną opowieść, która łączy narodową katastrofę i rodzinne archiwa. Jest to część ważnej i hipotetycznej tradycji fikcyjnej we współczesnym kinie argentyńskim. ”Ten ruch kinowy mówi nam o problemach przetrwania, żalu i uzdrawiania poprzez obrazy i ich wspomnienia. Wśród tego bólu widzimy jego bohaterów szukających sposobu przeformułować tragedię w wyraz miłości i wsparcia, jednocześnie znajdując odwagę, by iść naprzód ”.

„No táxi do Jack” portugalskiej Suzana Nobre została uhonorowana specjalnym wyróżnieniem przez jury międzynarodowego konkursu jako „święto autentycznego życia, ukazujące jego bohatera, portugalskiego imigranta powracającego z Nowego Jorku, beztroskiego i poetyckiego. Czuły i pokorny , filmowi udaje się oddać głos i twarz epoce. „A kraj i klasa społeczna są tradycyjnie ignorowane. Podróżując z Jackiem, celebrujemy rutynę, za którą tęskni, i widzimy, że jego„ codzienne osiągnięcia są wolnością ”, a nie jego kosztem lub ofiarą, ale po jego stronie – argumentowała ława przysięgłych.

“Zła rodzina”, finałowa nagroda jury

W Final Cut zmierza do filmów znajdujących się w końcowej fazie hiszpańskiej produkcji lub koprodukcji, w skład jury wchodzą Maria Ponsante, dyrektor sieci Eurodoc oraz Virginia Garcia del Pino, reżyser i mentor, Nagrodę przyznaną 4000 euro otrzymała La Mala Familia w Nacho i Luis BRBR Ponieważ jest to pilny i szczery film, który ma potencjał do wprowadzania zmian. Niezbędny projekt, który chcemy wesprzeć w momencie wrażliwym dla filmu i dla życia jego bohaterów ”.

Głosując w hali, widzowie festiwalu mogli docenić najlepsze filmy w poszczególnych konkursach. Nagrodę Cineteca Madrid dla publiczności w konkursie międzynarodowym, która została przyznana 1000 euro, otrzymał „Abisal” Alejandro Alonso. Nagroda publiczności Cineteca Madrid w konkursie krajowym, która otrzymała 1000 euro, po raz kolejny została przyznana „We Love Bananas” Robina H. Bermudeza.

Wszędzie światło
Wszędzie światło

W tej 18. edycji wybrane filmy rywalizowały we wszystkich sekcjach konkursu z równymi warunkami i nagrodami, niezależnie od czasu trwania prac. Festiwal rozdał nagrody o wartości ponad 36 000 euro w gotówce. Filmy fabularne i krótkometrażowe kwalifikowały się do nagród w każdej sekcji na równych warunkach, a jako nowość w tej edycji połączono nagrodę Fugas za innowacyjność, gotowość do przekraczania granic i kreatywne ryzyko.

Festiwal potrwa do 6 czerwca i obejmie dwa filmy Gdzie można zobaczyć sekcję konkursów międzynarodowych oraz część sekcji tylnej i czwartej dla mediów. Retrospektywy „Gabriel Diop Mambetti + Matti Diop: różne wersje tego samego słońca” i „Luke Fowler: szczególna tendencja do rzeczy nietypowych” będą nadal pokazywane osobiście w Hiszpańskiej Bibliotece Filmowej i Reina Sophia do odpowiednio 4 i 14 czerwca. Back and Forth odbywa się również osobiście w Círculo de Bellas Artes (do 5 czerwca) z dwiema sesjami poświęconymi Manueli de Laborde i Daiichi Saito.

Może Ci się spodobać

-Reklama-




You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem."

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *