Port Cartagena jest jednym z najbardziej dochodowych w Hiszpanii

Port Cartagena jest jednym z najbardziej dochodowych w Hiszpanii

Pomimo swojej średniej wielkości port Cartagena konkuruje z największymi i zajmuje pierwsze miejsca jako jeden z Kieszenie portowe najwyższa rentowność w kraju.

Koniec roku podatkowego 2021 potwierdza swoją pozycję lidera już dziewiąty rok z rzędu z zyskiem netto w wysokości 15,5 mln euro (o ok. 14% więcej niż w 2020 r.). a Bardzo pozytywne saldo końcowe Pamiętając, że proces ten był naznaczony konsekwencjami, jakie epidemia nadal pozostawia na produkcyjnej tkance terytorium.

[Img #91581]Podczas obchodów Rady Dyrektorów, Prezes Zarządu Yolanda Muñoz podkreśliła, że ​​„w tym okresie mieliśmy priorytet przyjmowanie środków gospodarczo-finansowych Pozwoli nam to zachować taką samą elastyczność w płatnościach na rzecz dostawców, aby nadal chronić i ulepszać nasz sektor biznesowy, jak to już rozpoczęliśmy w pierwszych miesiącach kryzysu zdrowotnego, wdrażając Plan działań natychmiastowych”. Plan jest obecnie realizowany przy 86% budżetu w toku (172,2 mln euro).

Zgodnie ze sprawozdaniem końcowym za rok podatkowy 2021 przychody brutto wyniosły 45,37 mln euro, a obrót netto (dochód z opłat i wydatków). wyniósł 41,41 mln euro (1,23% więcej niż rok wcześniej). Liczba, która dodaje, jak zysk operacyjny w wysokości 13,05 mln euro, czyli o 3,18% więcej niż w 2020 roku.

Zysk za ten rok wyniósł 4,09%, co w kolejnym roku było jednym z najwyższych zwrotów w hiszpańskim systemie portowym, przyczyniając się do osiągnięcia celu rocznego zwrotu ustalonego na poziomie 2,5% dla wszystkich portów w kraju.

Prezes Zarządu Portu Cartagena, Yolanda Muñoz, stwierdziła, że ​​„wyciąg z rachunków za 2021 r. wykazuje zrównoważoną sytuację finansową z kapitałem obrotowym w wysokości 89,33 mln euro. Prowadzić efektywne zarządzanie lokalną gospodarkąanalizując, jak poprawić dochody i uzyskać zrównoważoną rentowność, nawet jeśli znajdujemy się w niesprzyjających scenariuszach ekonomicznych, takich jak ten, z którym mamy obecnie do czynienia”, podkreśla Muñoz.

W odniesieniu do ruchu odpowiadającego majowi, Prezydent potwierdził, że Port Cartagena nadal rośnie z ciągłym wzrostem, który był świadkiem w pierwszych pięciu miesiącach tego roku, wzrostem o 15,27% i przewozami o 14,9 mln. ton, biorąc pod uwagę odniesienie z tego samego okresu ubiegłego roku.

Kryzys zbożowy wywołany wojną na Ukrainie był także przedmiotem obrad Rady Prezesów. W tym sensie Muñoz podkreślił: „Nie siedzimy bezczynnie, ale podjęliśmy kroki, aby tak się stało Import z innych alternatywnych rynków Podobnie jak w Brazylii, Rumunii, Łotwie czy Argentynie”. Jednak w maju do portu Cartagena trafiło 184 000 ton zboża (o 242% więcej niż w maju ubiegłego roku) ze Stanów Zjednoczonych, Łotwy i Ukrainy (42 000 ton kukurydzy). ).

Muñoz odniósł się do oświadczenia rządu hiszpańskiego, że 8000 ton zboża opuszcza Ukrainę do Afryki, aby złagodzić głód w tym kraju. Wyjaśnił w tym względzie: „Jest to inicjatywa, w której wezmą udział Francja, Polska i Luksemburg, kraje przechodzące przez ukraińskie zboże do hiszpańskich silosów zlokalizowanych w portach Barcelony, Tarragony i Cartageny. Jeśli plan się powiedzie, przepływ zboża zgromadzonego na Ukrainie stopniowo wzrośnie do 20 mln ton”.

Szef APC dodał następnie, że „Obecnie żaden z odbiorców nie ma… Szerokie przechowywanie ziarnaale port Cartagena jest gotowy do składowania i późniejszej dystrybucji drogą morską do krajów trzecich lub transportem drogowym / kolejowym do reszty Hiszpanii”

Rada zatwierdziła również procedury zarządcze dotyczące efektywnej obsługi akt powierzonych Pieniądze nowej generacji oraz elastyczność w APC, która ma na celu określenie działań, które plan pociąga za sobą w celu zakontraktowania i wykonania robót, dostaw lub usług finansowanych ze wspomnianych funduszy europejskich. Tym samym, na przykład powołanie komitetu zarządzającego i nadzorczego w celu efektywnego rozpatrywania spraw.

Wśród projektów zleconych przez Zarząd Portu Cartagena Pieniądze nowej generacji W zakresie zrównoważonego rozwoju i efektywności energetycznej tzw Cheerios W celu rozwoju łańcucha logistycznego dla pokolenia, Zielona dystrybucja i zużycie wodoru w zastosowaniach przemysłowych i transportowych; Jak również projekt zimne echo Ma na celu wdrożenie systemu wykorzystania energii powstającej w procesie regazyfikacji gazu ziemnego do wykorzystania w urządzeniach chłodniczych w środowisku portowym.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *