Pomimo swojej średniej wielkości port Cartagena konkuruje z największymi i zajmuje pierwsze miejsca jako jeden z Kieszenie portowe najwyższa rentowność w kraju.
Koniec roku podatkowego 2021 potwierdza swoją pozycję lidera już dziewiąty rok z rzędu z zyskiem netto w wysokości 15,5 mln euro (o ok. 14% więcej niż w 2020 r.). a Bardzo pozytywne saldo końcowe Pamiętając, że proces ten był naznaczony konsekwencjami, jakie epidemia nadal pozostawia na produkcyjnej tkance terytorium.
Podczas obchodów Rady Dyrektorów, Prezes Zarządu Yolanda Muñoz podkreśliła, że „w tym okresie mieliśmy priorytet przyjmowanie środków gospodarczo-finansowych Pozwoli nam to zachować taką samą elastyczność w płatnościach na rzecz dostawców, aby nadal chronić i ulepszać nasz sektor biznesowy, jak to już rozpoczęliśmy w pierwszych miesiącach kryzysu zdrowotnego, wdrażając Plan działań natychmiastowych”. Plan jest obecnie realizowany przy 86% budżetu w toku (172,2 mln euro).
Zgodnie ze sprawozdaniem końcowym za rok podatkowy 2021 przychody brutto wyniosły 45,37 mln euro, a obrót netto (dochód z opłat i wydatków). wyniósł 41,41 mln euro (1,23% więcej niż rok wcześniej). Liczba, która dodaje, jak zysk operacyjny w wysokości 13,05 mln euro, czyli o 3,18% więcej niż w 2020 roku.
Zysk za ten rok wyniósł 4,09%, co w kolejnym roku było jednym z najwyższych zwrotów w hiszpańskim systemie portowym, przyczyniając się do osiągnięcia celu rocznego zwrotu ustalonego na poziomie 2,5% dla wszystkich portów w kraju.
Prezes Zarządu Portu Cartagena, Yolanda Muñoz, stwierdziła, że „wyciąg z rachunków za 2021 r. wykazuje zrównoważoną sytuację finansową z kapitałem obrotowym w wysokości 89,33 mln euro. Prowadzić efektywne zarządzanie lokalną gospodarkąanalizując, jak poprawić dochody i uzyskać zrównoważoną rentowność, nawet jeśli znajdujemy się w niesprzyjających scenariuszach ekonomicznych, takich jak ten, z którym mamy obecnie do czynienia”, podkreśla Muñoz.
W odniesieniu do ruchu odpowiadającego majowi, Prezydent potwierdził, że Port Cartagena nadal rośnie z ciągłym wzrostem, który był świadkiem w pierwszych pięciu miesiącach tego roku, wzrostem o 15,27% i przewozami o 14,9 mln. ton, biorąc pod uwagę odniesienie z tego samego okresu ubiegłego roku.
Kryzys zbożowy wywołany wojną na Ukrainie był także przedmiotem obrad Rady Prezesów. W tym sensie Muñoz podkreślił: „Nie siedzimy bezczynnie, ale podjęliśmy kroki, aby tak się stało Import z innych alternatywnych rynków Podobnie jak w Brazylii, Rumunii, Łotwie czy Argentynie”. Jednak w maju do portu Cartagena trafiło 184 000 ton zboża (o 242% więcej niż w maju ubiegłego roku) ze Stanów Zjednoczonych, Łotwy i Ukrainy (42 000 ton kukurydzy). ).
Muñoz odniósł się do oświadczenia rządu hiszpańskiego, że 8000 ton zboża opuszcza Ukrainę do Afryki, aby złagodzić głód w tym kraju. Wyjaśnił w tym względzie: „Jest to inicjatywa, w której wezmą udział Francja, Polska i Luksemburg, kraje przechodzące przez ukraińskie zboże do hiszpańskich silosów zlokalizowanych w portach Barcelony, Tarragony i Cartageny. Jeśli plan się powiedzie, przepływ zboża zgromadzonego na Ukrainie stopniowo wzrośnie do 20 mln ton”.
Szef APC dodał następnie, że „Obecnie żaden z odbiorców nie ma… Szerokie przechowywanie ziarnaale port Cartagena jest gotowy do składowania i późniejszej dystrybucji drogą morską do krajów trzecich lub transportem drogowym / kolejowym do reszty Hiszpanii”
Rada zatwierdziła również procedury zarządcze dotyczące efektywnej obsługi akt powierzonych Pieniądze nowej generacji oraz elastyczność w APC, która ma na celu określenie działań, które plan pociąga za sobą w celu zakontraktowania i wykonania robót, dostaw lub usług finansowanych ze wspomnianych funduszy europejskich. Tym samym, na przykład powołanie komitetu zarządzającego i nadzorczego w celu efektywnego rozpatrywania spraw.
Wśród projektów zleconych przez Zarząd Portu Cartagena Pieniądze nowej generacji W zakresie zrównoważonego rozwoju i efektywności energetycznej tzw Cheerios W celu rozwoju łańcucha logistycznego dla pokolenia, Zielona dystrybucja i zużycie wodoru w zastosowaniach przemysłowych i transportowych; Jak również projekt zimne echo Ma na celu wdrożenie systemu wykorzystania energii powstającej w procesie regazyfikacji gazu ziemnego do wykorzystania w urządzeniach chłodniczych w środowisku portowym.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”