Rok 2035 to ustalony przez Unię Europejską limit sprzedaży pojazdów spalinowych – diesla i benzyny – ale także hybryd. Zatwierdzona przez Komisję Europejską umowa stanowi, że do 2030 r. emisje zanieczyszczeń z samochodów i 50% ciężarówek muszą zostać zmniejszone o 55% w porównaniu z poziomem z 2021 r. Wreszcie wszystkie nowe samochody i ciężarówki rejestrowane w Europie będą wolne od emisje.
Umowa ta została zatwierdzona w lutym ubiegłego roku, ale istnieje wiele problemów, biorąc pod uwagę fakt, że mapa samochodowa w Europie musi zostać zmieniona w ciągu mniej niż dwunastu lat. Kraje takie jak nasz starają się zintensyfikować wysiłki na rzecz produkcji i promocji sprzedaży pojazdów elektrycznych.
Sprzedaż pojazdów spalinowych objętych zakazem od 1 stycznia 2015 r
Porozumienie to, które w swoim czasie zostało zatwierdzone przez Unię Europejską, wzbudziło wiele kontrowersji, ponieważ są kraje, które w ostatnich dniach wyrażały niezadowolenie z tej decyzji. Jako pierwsze na tej liście znalazły się Niemcy, które na początku marca zaskoczyły pozostałych europejskich partnerów, wstrzymując przyjęcie tego pakietu środków w skrajnych przypadkach. Według jego wersji nie byłby przeciwny wdrożeniu samochodu elektrycznego, ale chce, aby po 2035 roku na rynku nadal pojawiały się silniki spalinowe, jeśli zamiast paliw konwencjonalnych będą wykorzystywać ekologiczne biopaliwa.
Do niemieckiego stanowiska dołączyły Włochy, Bułgaria, Polska, Czechy, Słowacja i Austria. Ale w miarę upływu dni negocjacje zaczęły przynosić owoce i dziś rano dwudziestu siedmiu ratyfikowało tę umowę, która ostatecznie uzyskała aprobatę Niemiec.
Wiele wątpliwości i niejasności: czy jesteśmy gotowi na samochód elektryczny?
Prawda jest taka, że jeśli mówimy o pojeździe elektrycznym, przed nami jeszcze długa droga. Sprzedaż jest znacznie wolniejsza niż częściowo oczekiwano, zwłaszcza przy wysokiej cenie każdego z nich. Różnica między samochodem elektrycznym a samochodem spalinowym może polegać na podobnej wielkości i mocy 40 i 60% droższe. Pomiędzy tym a przyczyną niepewności ludzie kochają inigo Szukali innych alternatyw: „Zakup hybrydy plug-in był motywowany względami rodzinnymi, ponieważ potrzebowaliśmy większego samochodu. Biorąc pod uwagę niepewność na rynku samochodowym, zmusili nas do wyboru między samochodem elektrycznym a hybrydą plug-in ”. Zdaje sobie sprawę, że nawet jego samochód ma pewien stopień zanieczyszczenia, ponieważ wielokrotnie odpala silnik spalinowy, aby móc jeździć po drodze. Jednak pod koniec miesiąca ten typ samochodu daje o sobie znać w rodzinnej gospodarce: „Wybraliśmy hybrydę plug-in ze względu na autonomię, jaką daje silnik spalinowy i Jesteśmy bardzo zadowoleni z zakupu, ponieważ oszczędzamy około 25 euro miesięcznie.
Podobny przypadek ma miejsce Alvaro. Jest nauczycielem i ojcem rodziny, mieszka w Segowii. Zakupiono również samochód hybrydowy typu plug-in. Zastanawiali się nad tym jakiś czas i w końcu, wraz z powiększeniem się rodziny, odważyli się na ten krok: „Decyzja o zakupie tego samochodu była z jednej strony spowodowana siedmioma siedzeniami, a z drugiej , bo próbowałem znaleźć oszczędności w konsumpcji.” Chociaż nie są to czysta energia elektryczna, zauważają wiele oszczędności, zwłaszcza na krótkich trasach, które w ich przypadku są tymi, które zwykle robią: „Daje nam to 40 km autonomii. Dzienne zużycie w mieście, aby przejść do supermarketu lub szkoła oznacza 1 litr na 100 km, co wymaga trochę benzyny na rozruch lub przyspieszenie. Ale bardzo dobrze się przystosowali. Mają samochód dopiero od dwóch miesięcy, ale nawet przygotowali punkt ładowania w domu. Chociaż Alvaro mówi nam że ma też swoje wady: „Ładujemy go w domu i ładujemy w ciągu dwóch godzin. Problem pojawia się, gdy wychodzisz z domu. Wyjazdy za granicę są zawsze dobre, bo jedziesz z prądem i zmniejszasz zużycie, ale w drodze powrotnej, jeśli nie możesz znaleźć punktów ładowania, robi się trochę drożejA dla tych, którzy chcą zaoszczędzić więcej, Alvaro znalazł inne rozwiązanie: „Jesteśmy bardzo szczęśliwi. Krok jest ważny. Zainstalowaliśmy panele słoneczne i staramy się ładować je w godzinach słonecznych, oszczędzając w ten sposób”.
Niektórzy zdecydowali się pójść o krok dalej i kupić samochód elektryczny. Oto sytuacja AlfonsoTaksówkarz z Madrytu. Tesla został kupiony nieco ponad rok temu i przyznaje, że była to wówczas dość ryzykowna decyzja: „Nie miałem w swoim otoczeniu nikogo, kto mógłby udzielić mi informacji. Czynniki, które brałem pod uwagę, to mniejsza konsumpcja, mniej konserwacji i mniej zanieczyszczeń”. Alfonso mówi, że jest teraz szczęśliwy, ponieważ wie, że ten typ pojazdu ma wiele zalet. Ma w domu punkt ładowania i nie ma problemu z przygotowaniem akumulatora: „Zainstalowałem punkt ładowania w garażu. Podłączam go wieczorem i rano samochód jest gotowy. Kiedy musisz ruszać w drogę, nie ma wielu punktów ładowania, powinno być ich więcejale skoro samochodów elektrycznych jest mało, to są wystarczające”. Ma moc, zwiększa prędkość i przez swoją pracę codziennie musi pokonywać wiele kilometrów. Jest jednak wyraźna różnica w porównaniu z samochodami spalinowymi Chodzi o autonomię i brak niezawodności, które mogą zapewnić Ci na długich trasach:Główną wadą samochodu elektrycznego jest autonomia. Dzień po dniu mam dość bo ma 450 km autonomii, ale Jeśli wyjdziesz na drogę, będziesz musiał się zatrzymać. Nawet w konwencjonalnym samochodzie Powinieneś mieć 800 km„.
Samochód elektryczny: alternatywa dla tradycyjnego samochodu?
słynna nauka Burmistrz Jorgewyjaśnia w COPE latarnia Jeśli samochód elektryczny jest najlepszą alternatywą do zastąpienia samochodów spalinowych: „Nie ma innej alternatywy, która byłaby bardziej wydajna do osiągnięcia zerowego spalania. Inna sprawa, że chcemy go zastąpić innymi rodzajami spalania, takimi jak e-paliwo. Jak dotąd jest tylko zelektryfikowany silnik.
Jednym z warunków zgody Niemiec na zawarcie tej umowy było włączenie silników wykorzystujących ekologiczne biopaliwa zamiast silników konwencjonalnych. Z czego składają się tego typu silniki?: „Istnieją różne sposoby. Paliwa syntetyczne są mało zanieczyszczające, ponieważ składają się z wodoru i dwutlenku węgla. Byłyby dobrą alternatywą dla samochodów spalinowych, ale bez benzyny lub oleju napędowego, które naprawdę zanieczyszczają środowisko”.
Jednym z głównych problemów tego typu pojazdów jest autonomia ich akumulatorów. Czy można to poprawić na przestrzeni lat?: „Bez wątpienia. Istnieją już modele o autonomii do 800 kilometrów Istnieje aż 1000 prototypów. W przyszłości pojawią się ładowarki w portach, które pozwolą samochodowi naładować akumulator podczas jazdy”..
Niektóre stowarzyszenia ekologiczne skrytykowały fakt, że wiele samochodów elektrycznych emituje więcej dwutlenku węgla? niż oczekiwano. Ile emituje pojazd tego typu i czym różni się od samochodu spalinowego?: „Samochody elektryczne nie emitują gazów, nie mają rury wydechowej i nie powodujemy zanieczyszczeń. Ale jeśli przeanalizujemy produkcję samochodu elektrycznego samochód, czy emituje więcej ton dwutlenku węgla?Samochód spalania. Cykl produkcyjny – ich transport i wytwarzanie akumulatorów… – jest bardziej zanieczyszczający, ale rekompensuje to korzystanie z samochodu„.
Słuchaj na żywo COPE, najlepszych rozmówców Radia. Jeśli chcesz, możesz pobrać aplikację COPE do iOS I android.
I pamiętaj, w COPE znajdziesz najlepszą analizę bieżących wydarzeń, nasze klucze komunikacyjne do zrozumienia wszystkiego wokół siebie, najlepsze historie, rozrywkę, a przede wszystkim te głosy, których nie znajdziesz nigdzie indziej.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”