Almera eksportuje ponad połowę kosmetyków andaluzyjskich na świecie

Andaluzja między styczniem a kwietniem 2022 r. ustanowiła nowy rekord w eksporcie kosmetyków, ze sprzedażą za granicą 25,9 mln euro, co jest historycznym maksimum w tym okresie, ponieważ istniały podobne rekordy (1995). Dzięki tej liczbie społeczność prawie podwaja sprzedaż w pierwszym kwartale 2021 r. (+90%) i zajmuje czwarte miejsce jako największy eksporter w Hiszpanii. Od stycznia do kwietnia 2022 r. Almería odpowiadała za ponad połowę (57%) całkowitego eksportu Andaluzji, wynoszącą 14,8 mln euro, co stanowi wzrost o 121% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.

Mistrzami tego nowego rekordu było 139 eksporterów z tego sektora, co stanowi wzrost o 2,2% w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2021 r., z czego 44 to regularni eksporterzy (ponad cztery lata do eksportu), co stanowi 32% całkowitej sprzedaży. .



Dyrektor generalny Extenda, Arturo Bernal, podkreślił pozytywny rozwój, jaki społeczeństwo wnosi do przemysłu kosmetycznego: „Udało mu się zwiększyć jego liczbę o prawie trzy liczby w ciągu jednego roku, a kosmetyki są tego wyraźnym przykładem, ponieważ dane dotyczące sprzedaży odnotowały to poparcie dla prac producentów andaluzyjskich.

W tym sensie podkreślił osobliwość, że „Ameryka jest pierwszym wyraźnym kierunkiem dla tego eksportu, z 35,2% całości, i jest to dynamicznie rozwijający się rynek ze względu na codzienne spożywanie naturalnych, ekologicznych i zdrowych produktów wśród amerykańskiego społeczeństwa”. „Dlatego wkład tej branży jest bardzo ważny w dywersyfikowaniu produktów i kierunków eksportu dla naszych firm, które muszą zawsze szukać nowych obszarów działalności i nowych rynków, aby nadal się rozwijać”.

Według produktów, między styczniem a kwietniem 2022 r., sprzedaż kosmetyków kosmetycznych przekroczyła 24,9 mln, 96,2% całości, co stanowi wzrost o 96%; następnie proszki, 639 tys. euro (2,5%), których sprzedaż wzrosła o 0,9%; A na trzecim miejscu są produkty do makijażu oczu, 158 000 euro (0,6%) i wzrost o 4,1%.

Almería Governorate jest największym eksporterem kosmetyków w Andaluzji z 57% całości lub 14,8 miliona dzięki wzrostowi o 121%. Drugą prowincją eksportującą jest Malaga z udziałem 4,9 mln (18,8% całości) i wzrostem o 147%. Razem stanowią siedem na dziesięć euro całkowitej sprzedaży w Andaluzji.

Jednak największy wzrost sprzedaży kosmetyków w pierwszych czterech miesiącach roku w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego odnotowała prowincja Kordoba, o 2,061% do 45 000 euro (0,2% całości). Na trzecim miejscu znalazła się Sewilla z 3,1 mln (12,1%) i wzrostem o 202%. Za nim plasuje się Cadiz z 1,9 mln euro i wzrostem o 5,8%.

Na podstawie tych danych Andaluzja jest czwartą co do wielkości społecznością eksportową kosmetyków w Hiszpanii, z 6,2% całości, za Katalonią (49,7%), Wspólnotą Madrytu (25,6%) i Wspólnotą Walencji (8,2%).

Ameryka: główny rynek

W pierwszych czterech miesiącach 2022 r. Ameryka ma najwyższy procent wagowy wśród kontynentów w andaluzyjskim sektorze kosmetycznym (35,2%). Pierwszym krajem są Stany Zjednoczone z 5,5 milionami, 21,4% całości i sześciokrotnie 514% w porównaniu do stycznia-kwietnia 2021 r., drugi największy wzrost w pierwszej dziesiątce; Za nim plasuje się Republika Południowej Afryki z 4,9 miliona, co stanowi 18,9% całości i ze wzrostem o 15,5%. Na trzecim miejscu jest Portugalia z 2,3 mln (9%) i wzrostem o 587%. Za nim plasuje się Meksyk, 2 miliony, 7,9% i 268% wzrost. A Zjednoczone Emiraty Arabskie 1,8 mln 6,9%, wzrost o 51%.

Jej szóstym rynkiem międzynarodowym jest Wielka Brytania z wartością 854 000 euro (3,3%) i spadkiem o 3% w porównaniu z pierwszymi czterema miesiącami poprzedniego roku; Za nią plasuje się Turcja z 830 tys. euro (3,2%) i wzrostem o 1,238%. Na ósmym miejscu jest Andora, 577 000 euro (2,2%) i wzrost o 60%; Za nim plasuje się Hongkong z 548 000 euro (2,1%) i wzrostem o 18,8%, a na dziesiątym miejscu Francja z 544 000 euro (2,1%) i wzrostem o 21,9%.

Podobnie wśród pierwszych dwudziestu destynacji dla kosmetyków andaluzyjskich wyróżnia się wzrost innych krajów, takich jak Chile, które jest już 18 rynkiem, ze sprzedażą 255 000 euro i wzrostem o 1251%; Czechy (13. miejsce) 433.000 euro i wzrost o 256%; oraz Polska (12) z 438 tys. euro, która potroiła się po wzroście o 220%.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.