Arsenał Unii Europejskiej przeciwko zmianom klimatu

Powiązane wiadomości

„Jest to kompleksowy przegląd europejskich ram prawnych dotyczących klimatu i energii” Wpłynie to na wszystkie sektory gospodarkiWyjaśnienie źródeł dyplomatycznych Ursula von der Leyen W najbliższą środę, 14 lipca, zaoferujemy szeroki arsenał działań (w tym do Wydano 12 projektów legislacyjnych.Pasuje do 55) mające na celu wzmocnienie walki ze zmianą klimatu. Chodzi o to, by Unia Europejska osiągnęła swój cel redukcji emisji gazów cieplarnianych Co najmniej 55% do 2030 r.Zamiast wcześniej oczekiwanych 40%.

Na końcu drogi europejscy przywódcy zobowiązali się już do osiągnięcia neutralności klimatycznej – zerowej emisji netto – do 2050 r. „Osiągnięcie neutralności klimatycznej, nasza misja na następne trzy dekady, to znacznie więcej niż ograniczanie emisji. Przekształcenie naszej gospodarki i społeczeństwa w celu pozbycia się paliw kopalnychefektywniej wykorzystywać zasoby i lepiej dbać o przyrodę” – donoszą w Komisji Europejskiej.

Projektując ten ambitny pakiet, Bruksela opierała się na dwóch podstawowych zasadach. Po pierwsze, wszystkie sektory, wszystkie państwa członkowskie i Wszystkie części społeczeństwa muszą przyczynić się do tego wysiłku. Jednocześnie zielona rewolucja musi również wspierać wzrost i generować nowe możliwości dla innowacji i inwestycji.

Większość propozycji Rady Wykonawczej Wspólnoty polega na wzmocnieniu istniejących zasad, takich jak system handlu uprawnieniami do emisji, dyrektywy dotyczące odnawialnych źródeł energii, oszczędności energii czy podatki energetyczne. Ale arsenał zawiera również ważne nowe funkcje. W szczególności, podatek graniczny węglowy Aby uniknąć przenoszenia firm do krajów, w których obowiązują łagodniejsze przepisy dotyczące ochrony środowiska oraz nowy europejski fundusz mający na celu walkę z ubóstwem energetycznym.

W każdym razie Bruksela planuje uruchomić Nowa zacięta bitwa między krajami nordyckimi, HiszpaniąFrancja, Włochy i Holandia, zwolennicy jak największej ambicji klimatycznej; i kraje wschodnie – w szczególności Polska, Czechy czy Węgry, których gospodarki są nadal silnie uzależnione od węgla i obawiają się, że koszty dramatycznie wzrosną. Propozycje muszą zostać zatwierdzone zarówno przez 27 rządów, jak i Parlament Europejski, zanim będą mogły wejść w życie.

Wskaźnik węgla na granicy: Bruksela zamierza wprowadzić rodzaj granicznego podatku węglowego (CBAM, w oznaczeniu brukselskim), który opodatkowałby import z krajów o mniej rygorystycznych przepisach dotyczących emisji dwutlenku węgla. Celem jest zapewnienie, że firmy europejskie konkurują na równych zasadach ze swoimi konkurentami spoza UE. Początkowo będzie obowiązywać ta stawka Wyłącznie dla sektorów elektrycznych i energochłonnych sektorów przemysłowych, takich jak stal, cement czy nawóz. Oczekuje się, że ten środek pozwoli zebrać około 10 000 milionów euro rocznie, pieniądze, które zostaną wykorzystane na spłatę zadłużenia następnej generacji w wysokości 750 000 milionów. Inicjatywa wzbudziła obawy w krajach takich jak Rosja, Chiny czy Stany Zjednoczone, które znajdują się na liście potencjalnych przegranych.

Automatyczne odcięcie emisji: Komisja dąży do promowania korzystania z pojazdów elektrycznych i stopniowej eliminacji pojazdów spalinowych, a aby to osiągnąć, zmobilizuje dwa różne narzędzia. Z jednej strony obejmie sektor transportowy w systemie handlu uprawnieniami do emisji, który: de facto Obejmuje płacenie podatku od dwutlenku węgla. Ale dodatkowo to nałoży سوف Bardziej rygorystyczne cele redukcji emisji dwutlenku węgla dla nowych samochodów. Do 2030 r. redukcja powinna osiągnąć 60%, zamiast przewidywanych obecnie 37,5%. i dla 2035Redukcja sięgnie 100%, czyli praktycznie W tym dniu nie można już sprzedawać nowych samochodów z silnikiem Diesla, Jak na przykład czasy finansowe. W rzeczywistości Volkswagen już zapowiedział, że będzie sprzedawać samochody elektryczne w Europie od 2035 roku.

Stawka paliwa do silników odrzutowych: Kolejną dużą zmianą w arsenale środków proponowanych przez Brukselę jest wprowadzenie Minimalny podatek od nafty na poziomie Unii Europejskiej. Loty przeznaczone wyłącznie do przewozu towarów będą zwolnione z tego podatku, natomiast obniżona stawka będzie miała zastosowanie do lotów niekomercyjnych. Linie lotnicze wyraziły już swoją dezaprobatę dla środka, argumentując, że podniesie on zakłócenia na rynku wewnętrznym Jeśli każdy kraj stosuje inną stawkę.

Rygorystyczne ograniczenia emisji w branży: Wykonawca wspólnoty proponuje dogłębną reformę europejskiego systemu handlu uprawnieniami do emisji, która obowiązuje od 2005 roku. Wprowadzi ona surowsze limity emisji dla przemysłu, Jeszcze bardziej podniesie cenę dwutlenku węgla Będzie katalizatorem wprowadzania czystych technologii. Ponadto Emisje z sektora morskiego i powietrze. Wreszcie Bruksela planuje wprowadzić odrębny system handlu uprawnieniami do emisji dla transportu i budynków.

Fundusz Walki z Ubóstwem Energetycznym: Dzięki wpływom z nowego systemu handlu uprawnieniami do emisji z transportu i budynków Komisja uruchomi nowy fundusz na rzecz walki z ubóstwem energetycznym. Zespół Von der Leyen dąży do: Zapobiegając w ten sposób pojawieniu się ruchu takiego jak „żółte kamizelki” na skalę europejską We Francji, która początkowo protestowała przeciwko podwyżkom cen paliw. Nowy fundusz będzie działał w podobny sposób jak następne pokolenie: państwa członkowskie muszą przedstawić Brukseli plany, które pokazują, w jaki sposób pieniądze zostaną przeznaczone na wsparcie najsłabszych rodzin. „Oszczędne” kraje nordyckie na czele z Holandią już wyraziły swój sprzeciw wobec tej inicjatywy.

Nowe cele odnowienia i oszczędności: Organ wykonawczy Wspólnoty dokona przeglądu celów w zakresie energii odnawialnej i zaopatrzenia w energię w górę i uczyni je wiążącymi dla Unii Europejskiej. . Cel energii odnawialnej w zakresie całkowitego zużycia energii zostanie zwiększony do 38-40% do 2030 r. z obecnych 32%. Z kolei nowy cel w zakresie efektywności energetycznej wyniesie 36-37%, zamiast obecnych 32,5%.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *