Audytor beszta Stewarta, rywala Glovo, za to, że nie uratował długu dżokeja

To jeden z graczy w sektorze logistyki ostatniej mili, który został wybrany przez ZUS ze względu na swój model biznesowy „riders”. A teraz jego audytor beszta go za to, że go nie przedstawił Około 1,2 miliona euro należnych Do zabezpieczenia społecznego różnych kontroli przeprowadzonych w ostatnich latach w Hiszpanii. Firma hiszpańsko-francuska StewartW rękach grupy, która jest właścicielem „Poczty Francuskiej”, zdecydowała się, podobnie jak jej konkurent Glovo, wydzierżawić część swojej floty, a także podzlecać innym firmom logistycznym.

Inspektorat Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w Madrycie i Barcelonie sporządził kilka rejestrów likwidacji, gdy zdał sobie sprawę, że wielu dystrybutorów było „pozornie samozatrudnionych”, a zatem Musieli być zatrudnieni bezpośrednio. Spółka, podobnie jak pozostali jej konkurenci, utrzymała strategię ścigania spraw i złożyła pozwy przeciwko tym działaniom w sądach obu miast, o czym świadczy audytor Taxi Economistas y Asesores w raporcie dołączonym do raportu dla rok podatkowy 2020 właśnie złożony w Rejestrze Handlowym. Łącznie w obu cytatach jest 1,2 miliona Taka sama jak dopłata 20%.

Firma wybrała Nie publikuj żadnych pozycji na swoich kontach. Zostało to skrytykowane przez audytora na tej podstawie, że w świetle różnych istniejących orzecznictwa i niedawnych zmian w przepisach prawa pracy mających wpływ na działalność, „nie jest zgodne z zasadą ostrożności”. Ten wyjątek, o którym mowa w przypadku Stewarta, powtórzył również Deloitte w księgach Glovo, który odmówił podania należnych kwot (co było blisko 20 mln euro) do ostatniej chwili, chociaż ostatecznie zapłacił mu pod koniec zeszłego roku.


Dług ten poprzedza wejście w życie tzw. „Prawa rycerskiego”, które zmusiło platformy takie jak Stewart do zarejestrowania wszystkich dystrybutorów jako pracowników najemnych. Firma, podobnie jak Glovo, zdecydowała się na model hybrydowy, w którym zawiera kontrakty z pracownikami dostawczymi i podwykonawcami. Jak potwierdzono w sierpniu, kiedy to nowe rozporządzenie obowiązywało, 300 z 500 „jeźdźców” stało się bezpośrednimi pracownikami. Reszta została na razie objęta rekrutacją flot firm trzecich, które zamierzały stopniowo je łączyć.

Stewart to jeden z najmniejszych konkurentów w branży. Floty pozostałych konkurentów, takich jak Glovo, UberEats czy Just Eat, są znacznie większe. Ale to działa nie tylko w Hiszpanii. Ma siedzibę we Francji, chociaż „oficjalne” centrum operacyjne znajduje się w Barcelonie. W 2015 r. Geopost, odcinek ostatniej mili La Poste (odpowiednik Urzędu Pocztowego we Francji), Mam udziały mniejszościowe. Dwa lata później nabył 100%, wyceniany na około 13 mln euro. Dziś reprezentuje jedno ze swoich „ramion operacyjnych” tego, co francuska grupa nazywa „Nowymi Usługami Miejskimi”.

Firma działa W ponad 100 miastach, z silną obecnością we Francji i Wielkiej Brytanii, skupiając się nie tylko na żywności, ale także supermarketach i „dużej dystrybucji”. W Hiszpanii w roku podatkowym 2020, o czym świadczą wyliczenia pionu „dostawy”, wygenerowała przychody w wysokości ok. 15 mln euro (9,3 mln w roku poprzednim) przy stratach 2,4 mln. To utuczyło „czerwone liczby” nagromadzone w poprzednich latach, powodując konieczność przedłużenia kredytu zamiennego należąca do francuskiej spółki macierzystej z spółką zależną o wartości ponad 4 mln „dodatkowych”, a tym samym przywracająca równowagę jej bilansu.

Liczby w Hiszpanii … z prawnikiem

Najnowszym posunięciem firmy było kontynuowanie procesu ekspansji krajowej i Przybył do Walencji, dołączając tym samym do Madrytu, Barcelony i Saragossy. Decyzja ta została podjęta ze względu na wielkość miasta i jego strategię odpowiedzi na potrzeby Złączony Cierpieli w słynnej stolicy, Turii, podczas epidemii wirusa Corona. Również w części międzynarodowej Podejmij kroki. W listopadzie 2020 roku otworzyli się w Polsce w Toruniu i Szczecinie, a w październiku tego roku przybyli do Portugalii, startując w Lizbonie.

Platforma ma już ponad 8000 klientów i 500 pracowników w różnych lokalizacjach. Według najnowszego raportu wydanego przez Rejestr Handlowy, w wyniku procesu jego rozbudowy i otwarcia nowych biur, Wydatki indywidualne na rynku hiszpańskim wzrosły o 37%, A w Hiszpanii od 2018 r. do dziś wzrosła o 203%, potrojając liczbę wysyłanych paczek w ciągu zaledwie dwóch i pół roku. Pomimo ciągłego wzrostu liczby przedsiębiorstw i liczby pracowników, Stuart pozostaje jednym z najmłodszych na tym rynku.

Mimo to musi zachowywać się jak wielcy i od tej pory czeka go nowy etap z tzw. „prawem rycerskim”. Firma połączyła siły z innymi firmami, takimi jak Just Eat, aby opowiedzieć się za potrzebą stworzenia sektorowego układu zbiorowego, aby zebrać niektóre cechy modelu dostawy ostatniej mili. „Rozumiemy, po szczegółowym przeanalizowaniu istniejących umów, że uczciwe ramy stosunków pracy są niezbędne dla dystrybutorów i że rozumieją oni model operacyjny platformy cyfrowej” – powiedział w sierpniu. Tymczasem inni konkurenci, tacy jak Deliveroo, postanowili zrezygnować z wyścigu w Hiszpanii.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *