Badanie przeprowadzone przez Alibaba Group na temat MŚP w Unii Europejskiej ujawniło lukę w eksporcie cyfrowym

Badanie przeprowadzone przez Alibaba Group na temat MŚP w Unii Europejskiej ujawniło lukę w eksporcie cyfrowym

w wyniku pandemia, wiele firm w Unia Europejska Przystosowałem się do nowych wyzwań i przekonałem się, że Bycie online to podstawa i jak Pomaga znaleźć nowych klientów na rynkach całego świata. Jednak niektóre europejskie MŚP są zagrożone pozostaniem w tyle. To główny wniosek nowego badania autorstwa Grupa Alibaba kto ujawnia istnienie Luka eksportowa dla małych firm w UE. Według tego badania nieco ponad połowa (52%) małych i średnich firm w Stanach Zjednoczonych Unia Europejska Eksportują za granicę (głównie do innych krajów członkowskich). Spośród tych MŚP, które prowadzą już sprzedaż poza swoim krajem, 55% stwierdziło, że eksport jest konieczny lub odgrywa ważną rolę w przetrwaniu ich działalności.

Grupa Alibaba Badanie zostało przeprowadzone dla małych i średnich firm z sześciu krajów Unii Europejskiej (Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Holandia i Polska), aby poznać ich stosunek do handlu i eksportu cyfrowego. Wyniki badania pokazują, że chociaż istnieją małe i średnie firmy, które czerpią korzyści z Eksport a środowisko cyfroweWiele z nich nie skorzystało jeszcze z obecnych możliwości handlu cyfrowego na całym świecie, pomimo stałego popytu na wysokiej jakości produkty europejskie po przystępnych cenach.

Głównym tego powodem są wyzwania strukturalne, z jakimi muszą się zmierzyć Wiele MŚP w UE rezygnuje z eksportu międzynarodowego. Tak więc prawie co piąty twierdzi, że koszty transportu (19%) lub brak personelu i zasobów (18%) są przeszkodą w ekspansji na inne rynki. Ponadto 15% wyraziło zaniepokojenie przestrzeganiem przepisów eksportowych.

MŚP z UE chcą, aby rządy i organy regulacyjne podjęły skuteczne środki, które im to umożliwią Pomóż łatwiej eksportować. Prawie połowa (42%) ankietowanych małych i średnich firm uważa, że Ogranicz biurokrację To, co wiąże się z prowadzeniem działalności za granicą, byłoby najbardziej korzystnym środkiem pomagającym im sprzedawać na arenie międzynarodowej. Liczba ta jest wyższa (48%) wśród tych, którzy już eksportują za granicę.

Transport, zasoby i regulacje są jednymi z czynników utrudniających eksport małych i średnich przedsiębiorstw .

MŚP z UE nie czerpią wystarczających korzyści z chińskiego rynku

Rynek chiński jest wciąż stosunkowo niezbadaną szansą eksportową dla MŚP w Unii Europejskiej. Tak więc spośród badanych MSP, które obecnie emitują, 73% sprzedaje innym firmom Państwa członkowskie Unii Europejskiej, prawie połowa eksportowanych do Ameryka północna (30%) i tylko 17% sprzedaje Chiny.

Grupa Alibaba Koncentruje się na usuwaniu niektórych z tych barier, z którymi borykają się małe i średnie firmy, od rozwiązań logistycznych po platformy handlu elektronicznego, które zapewniają dostęp do klientów na całym świecie.

Pandemia ujawniła znaczenie cyfrowej i globalnej transformacji we wspieraniu wzrostu i sprostaniu wyzwaniom minionego roku. Ankieta ta pokazuje potrzebę usunięcia barier i ułatwienia handlu małym firmom na całym świecie. . Popyt na produkty europejskie wśród międzynarodowych konsumentów, w tym w Chinach, pozostaje wysoki. Tylko w ubiegłym roku europejskie firmy sprzedały chińskim konsumentom towary o wartości 36,8 mld USD na platformach Tmall i Tmall Global od Alibaba.

Niektóre inteligentne małe przedsiębiorstwa europejskie już zdały sobie sprawę, że sukces w eksporcie nie musi wiązać się z dużymi inwestycjami początkowymi w sklepy zagraniczne. Ponad 80% unijnych MŚP prowadzących sprzedaż na arenie międzynarodowej twierdzi, że internetowe platformy handlowe znacznie ułatwiają eksport w porównaniu z witrynami internetowymi dla każdego kraju pochodzenia.

Ponad połowa ankietowanych hiszpańskich MŚP planuje rozszerzyć swoją ofertę na rynki międzynarodowe

Pandemia doprowadziła do wzrostu eksportu wśród hiszpańskich MŚP

Wśród danych uzyskanych z badania Alibaba Group ankieta objęła 52% hiszpańskich MŚP Plany zwiększenia oferty produktów i usług na rynku międzynarodowym Z powodu kryzysu wywołanego epidemią. Ponadto wyraźny trend w kierunku Cyfryzacja w handlu i eksporcie.

Obecnie ponad połowa badanych hiszpańskich MŚP (56%) prowadzi sprzedaż poza Hiszpanią, ale niewiele z nich zrobiło to w krajach takich jak Chiny (14%), najszybciej rozwijająca się gospodarka na świecie.

„Z przyjemnością to widzimy rynkiW naszej ankiecie bardzo duża część cyfrowego ekosystemu Alibaba Group jest wysoko ceniona przez hiszpańskie MŚP, ponieważ 90% z nich stwierdziło w naszej ankiecie, że ułatwiają eksport w porównaniu do swoich stron internetowych. Podkreśla, że ​​w niewystarczającym stopniu wykorzystano ogromny potencjał chińskiego rynku, który jest najszybciej rozwijającą się gospodarką świata. Zdjęcie Alby Ruiz, Menedżer ds. Rozwoju Rynkowego Alibaba Group i Alipay w Hiszpanii i Portugalii.

dla tej części, Coral Marques, dyrektor generalny Pharma Dorsche, podkreśla: „Pracowaliśmy nad stworzeniem wyróżniającego się i innowacyjnego produktu, który osiągnął wysoką sławę i markę w sektorze dermatologicznym w Hiszpanii. Teraz jesteśmy na czas, aby stawić czoła kolejnemu etapowi: ekspansji horyzontalnej poprzez nowe rynki i modele, takie jak tych, którzy napędzają platformy Alibaba. Jest to niewątpliwie jeden z naszych głównych celów. Ze szczególnym uwzględnieniem Chin, gdzie właśnie otworzyliśmy sklep w Tmall Global i mamy wysokie oczekiwania.

w przypadku, gdy Freshly Cosmetics, Xi Cao, dyrektor ds. rozwoju międzynarodowego, mówi, „chińscy konsumenci zaczynają brać na siebie większą odpowiedzialność społeczną, a ich wartości są bardziej zgodne z wartościami marki. Chociaż mamy inne nawyki, Chińczycy są zadowoleni z europejskich marek i wierzymy, że możemy dać im wszystko, czego szukają. dla.”

W tym sensie 63% badanych hiszpańskich MSP planuje zwiększyć aktywność e-commerce w związku z kryzysem wywołanym przez Covid-19, a 53% badanych MSP wskazuje na zamiar rozpoczęcia sprzedaży na rynku.

Pandemia wygenerowała również inne trendy w strategii biznesowej badanych hiszpańskich MŚP: 58% docenia dodatkowe metody płatności online na swojej stronie internetowej, a 64% planuje zwiększyć zasoby przeznaczone na marketing cyfrowy.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *