Badanie przeprowadzone przez Fellowes wykazało, że satysfakcja z pracy jest związana z wydajnością

Z badania Fellowesa wynika, że ​​satysfakcja z pracy jest związana z wydajnością

96% Hiszpanów twierdzi, że ta satysfakcja jest ważna w ich wydajności pracy. 32% pracowników twierdzi, że zadowolenie lub bardzo duże zadowolenie z otoczenia w miejscu pracy poprawia ich produktywność o 25-50%

Obszerne badanie przeprowadzone przez Fellowes, wiodącą firmę zajmującą się rozwiązaniami biurowymi, obejmujące ponad 6000 europejskich pracowników, wykazało, że dziewięciu na dziesięciu (96%) pracowników latynoskich uważa, że ​​satysfakcja w miejscu pracy jest dla nich ważna. Nieważne, czy jest w biurze, czy w domu. Co więcej, 93% Hiszpanów twierdzi, że ten stopień zadowolenia zwiększa ich produktywność o ponad 25%.

Aby pomóc zrozumieć stosunek pracowników w Hiszpanii do satysfakcji i produktywności w miejscu pracy, wyniki tego badania służą również jako informacje dla firm, aby poznać najlepszy sposób poruszania się po nowym hybrydowym modelu pracy, w którym jest rozwijany w biurze i innej części w domu.

Ogólnie rzecz biorąc, wyniki ankiety podkreślające znaczenie zadowolenia z miejsca pracy są poparte dodatkową analizą nastrojów w mediach społecznościowych sporządzoną przez Fellowes z prawie dwoma milionami wzmianek o satysfakcji z miejsca pracy w ubiegłym roku.

Po roku pracy zdalnej i modelach hybrydowych badanie pokazuje, że 37% hiszpańskich pracowników pracujących w domu twierdzi, że czują się bardziej produktywni w biurze, a 30% twierdzi, że czują się bardziej produktywni dzięki modelowi hybrydowemu.

To nowe środowisko pracy i postawy, jakie wykazują wobec niego Hiszpanie, pokazują, że nie są oni daleko od pracowników z całej Europy, takich jak Francja, Niemcy, Holandia, Polska i inne. Analizując i porównując wyniki i odpowiedzi ze wszystkich krajów objętych badaniem, wykreślono krajobraz zadowolenia z pracy w oparciu o cztery podstawowe komponenty. tutaj są:

Czyste środowisko pracy, 89% pracowników w Hiszpanii zdaje sobie sprawę, jak ważne jest, aby firmy inwestowały w czyste i zdrowe powietrze, stosując oczyszczacze powietrza z filtrem HEPA, zauważając, że poprawia to ich wydajność dzięki cichemu oddychaniu zdrowym powietrzem. Co więcej, 54% wszystkich europejskich pracowników odpowiedziało, że dobra wentylacja sprzyja lepszemu zapachowi w domu, co poprawia wskaźnik zadowolenia.

Zdrowa przestrzeń do pracy, podkreślając, że 91% hiszpańskich pracowników uważa, że ​​wygodna przestrzeń jest niezbędna do poprawy ich produktywności. Ponad 80% wskazało również, że dla firm ważne jest inwestowanie w środowisko pracy, ponieważ inwestują w produktywność.

Bezpieczne otoczenie. W Europie 66% ankietowanych, w tym Hiszpanie, zgadza się, że możliwość łatwego pozbycia się poufnych lub wrażliwych dokumentów zapewnia im bezpieczeństwo i podnosi poziom zadowolenia. W szczególności 68% pracowników w Hiszpanii uważa inwestowanie w niszczarki za ważne.

Porządek i organizacja w miejscu pracy. 91% Hiszpanów w tym badaniu twierdzi, że posiadanie czystego i zorganizowanego miejsca pracy jest ważne dla ich produktywności. To, że firmy inwestują w rozwiązania do organizacji biura i przechowywania, jest ważne dla 85% hiszpańskich pracowników.

Te cztery elementy są niezbędne, aby firmy dbały o coworking.

Połowa wszystkich pracowników jest zadowolona i zdaje sobie sprawę z pozytywnego wpływu na ich produktywność, jeśli ich konfiguracja pracy jest odpowiednio skonfigurowana. 83% potwierdza, że ​​komfortowe środowisko z dobrym krzesłem z oparciem, biurkiem na jego wysokości i odpowiednim ekranem na wysokości oczu jest niezbędne dla tej poprawy wydajności.

Aby przedsiębiorstwa wziąć pod uwagę: 36% Europejczyków preferuje przejście na hybrydę, w porównaniu z 24%, które wolą pracować tylko z domu.

Wreszcie, Martin Geiger, jeden z czołowych europejskich ekspertów ds. produktywności, zauważa w odniesieniu do wyników badania Fellowes, że „przyszłość pracy jest hybrydowa i nie ogranicza się już tylko do biura korporacyjnego. Nowoczesna praca obejmuje teraz pracowników dzielących część swojego czasu pracy pracując w biurze korporacyjnym”. A po części pracując w biurze domowym. Wspólnym mianownikiem największych firm na świecie jest to, że ich najbardziej produktywni pracownicy mają satysfakcję jako punkt wspólny”.

Zgodnie z poprawą sprzętu i ergonomii, zapewnia: „Pomyślne przejście na hybrydową przyszłość pracy oznacza, że ​​firmy muszą wdrażać praktyczne strategie, które pozwolą ich pracownikom na dobre wyposażenie i zadowolenie z konfiguracji miejsca pracy zarówno z biura korporacyjnego, jak i biuro w domu. Im są lepiej i lepiej wyposażone. Im bardziej są zadowoleni ze swoich warunków pracy, tym są bardziej produktywni.”

Ostatecznie poprawa miejsca pracy w każdym z powyższych elementów zapewni pracownikom bezpieczeństwo, satysfakcję i produktywność.

o nauce

Fellowes Brands zlecił wykonanie tego kompleksowego badania międzynarodowej firmie konsultingowej Censuswide. Przeprowadził ankietę online w dniach 8-18 czerwca 2021 r. na próbie 6212 pracowników biurowych w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Holandii i Polsce. Wszyscy dwukrotnie uczestniczyli w procesie rekrutacji i weryfikacji, wypełniając ankietę wstępną przed ankietą główną. Wszyscy respondenci byli zatrudnieni w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy w czasie badania oraz w pracy bezpośredniej lub mieszanej.

O Fellowes

Od ponad 100 lat marka Fellowes dba o dobre samopoczucie w pracy, opracowując ergonomiczne rozwiązania, które poprawiają zdrowie i wydajność w miejscu pracy. Jej rozwiązania łączą w sobie innowacyjność, funkcjonalność, wydajność i elegancję oraz pozwalają na łatwą integrację z codzienną pracą, przekształcając miejsca pracy w zdrowe i wydajne środowisko. Jako firma rodzinna założona w 1917 roku, wszystkie produkty wytwarzane pod marką Fellowes są gwarancją jakości, doskonałej wydajności i dbałości o klienta. Firma działa w 18 różnych lokalizacjach na całym świecie, a rodzina Fellows zatrudnia ponad 1500 pracowników.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *