Bank wymaga od rządu, aby kredyty konsumenckie udzielały wyłącznie nadzorowane podmioty | comp

Krajowe Stowarzyszenie Instytucji Finansowych (Asnef), składające się głównie z instytucji finansowych z banków, postanowiło zmierzyć się z tym, co postrzega jako atak na jego działalność i zagrożenie dla ochrony najsłabszych klientów społeczeństwa, którzy udają się do firmy nienadzorowane przez Bank Hiszpanii żądały szybkich pożyczek bez pewności prawnej, a w „nieproporcjonalnych okolicznościach” – tłumaczył pracodawca.

Jak wyjaśniono w źródłach prawnych od ASNF do pięć dniOpowiadamy się za tym, aby wszystkie podmioty świadczące usługi kredytowe miały te same zasady i wymogi regulacyjne oraz by podlegały takiemu samemu poziomowi nadzoru. Podkreślili, że „aby utrzymać wysoki poziom ochrony konsumentów, biorąc pod uwagę znaczenie naszego sektora w gospodarce, działalność finansowa powinna być ograniczona do podmiotów nadzorowanych przez Bank Hiszpanii”.

Uważają, i zostało to wyjaśnione gospodarce i Bankowi Hiszpanii przy kilku okazjach i wkrótce zrobią to oficjalnie, że istnieją setki nieuregulowanych podmiotów, które „pod przykrywką nowoczesnych podmiotów technologicznych ukrywają nierówne warunki finansowe i całkowity brak bezpieczeństwa prawnego i przejrzystości”.

Celem rządu jest uwzględnienie jego żądań w rozporządzeniu, aby ograniczyć działalność finansową wyłącznie do podmiotów regulowanych. „To się nazywa rezerwa aktywności”, wyjaśniają z SNV.

Konfederacja Pracodawców Firm Finansowych potwierdza, że ​​Hiszpania jest jednym z niewielu krajów europejskich, które nie uwzględniają tej liczby w działalności rezerwowej. Francja, Włochy, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia i Wielka Brytania „zawetowały działalność polegającą na udzielaniu kredytów konsumenckich podmiotom nienadzorowanym. Hiszpania nie”, dodają.

Hiszpania jest jedynym krajem w Europie, który nie reguluje rezerwy na działalność kredytową

To roszczenie zostanie również wysłane do Europy za pośrednictwem Eurofiny (jej Unii Europejskiej), aby włączyć je do przygotowywanej obecnie przez Komisję Europejską dyrektywy w sprawie kredytu konsumenckiego, która jest obecnie otwarta na opinie. Problem polega na tym, że ta dyrektywa może potrwać dwa lub trzy lata, zanim zacznie obowiązywać, dlatego już skontaktowano się z władzami hiszpańskimi w celu zebrania ich skarg w przepisach krajowych.

„W niedalekiej przyszłości prześlemy tę prośbę i inne aspekty, które uważamy za niezbędne, poza czynnościami rezerwacyjnymi, takie jak ilość informacji przed zawarciem umowy dla konsumenta, a także termin do Ministerstwa Gospodarki i Transformacji Cyfrowej a Bankiem Hiszpanii. Wymagane jest wcześniejsze dostarczenie tych informacji przed dostarczeniem produktu finansowego lub usługi.”

Liga Hiszpańska twierdzi, że zarówno Bank Hiszpanii, jak i gospodarka są „wrażliwe na ten problem i wyrażają się publicznie jako takie”. Z tego powodu „wierzymy, że podejmowane są odpowiednie kroki i mamy nadzieję, że rezerwa aktywności wkrótce zostanie utworzona w Hiszpanii”.

Te same zasady dla wszystkich
Źródła z Zarządu Asnef potwierdzają, że ich propozycja wymaga, aby wszystkie podmioty świadczące usługi kredytowe „miały te same zasady i wymogi regulacyjne oraz podlegały temu samemu poziomowi nadzoru. Z tego powodu domagamy się stosowania dyrektywy europejskiej wszystkim podmiotom świadczącym usługi finansowania, w tym wszystkie kredyty.” Nieważne ile.”

Według danych zarządzanych przez Związek Pracodawców, zebranych z Banku Hiszpanii, z 400 firm fintech działających w Hiszpanii tylko 49 znajduje się pod nadzorem oficjalnego organu (Bank Hiszpanii, CNMV lub Dyrekcja Generalna ds. Ubezpieczeń, Funduszy i Emerytur Plany).

W odniesieniu do informacji przed zawarciem umowy stowarzyszenie to domaga się redukcji. Uważa, że ​​ilość informacji, które mają być dostarczone konsumentowi, zgodnie z przyszłymi wytycznymi, jest „nadmierna i trudna do przyswojenia”, co czyni ją „niemożliwą” do zniesienia dla konsumenta. „Objętość informacji nie oznacza lepszej informacji dla konsumenta, wręcz przeciwnie, nadmierny wzrost zmniejsza zainteresowanie nią konsumentów”, wyjaśniają przedstawiciele hiszpańskich firm finansowych.

Z tego powodu przekazuje swój pomysł na uproszczenie informacji umownych, tak aby konsument miał pierwszy rzut oka na proste, namacalne i przystępne informacje „z podstawowymi danymi, takimi jak roczna stopa oprocentowania, wysokość opłat, warunki płatności, okres obowiązywania umowy i odsetki za zwłokę” – wyjaśniają z Asnef.

Na podstawie tych danych konsument może rozszerzyć informacje, klikając różne sekcje i dodając źródła z Asnef.

Inne prośby

Terminy. Asnef żąda również w swoich notatkach, aby wysłał rządowi i jego Unii Europejskiej do włączenia do przyszłych wytycznych oraz, w stosownych przypadkach, do hiszpańskiego rozporządzenia, aby nowy okres na dostarczanie informacji przed zawarciem umowy „może być szkodliwy dla konsumentów poszukujących więcej oraz większa elastyczność w finansowaniu usług.Wprowadzenie okresu umowy np. w punkcie sprzedaży jest przeszkodą w procesach zawierania umów, ponieważ konsument zawsze chce, aby produkt lub usługa były dostępne od ręki.” „Należy pamiętać, że takie wcześniejsze powiadomienie jest nieuzasadnione, ponieważ konsumenci mają prawo do rezygnacji na okres 14 dni, co daje im margines, którego potrzebują, aby przeanalizować informacje przed zawarciem umowy i, jeśli to uznają, do zrezygnuj z tego procesu” – wyjaśniają Federacja Pracodawców Firm Finansowych.

jeszcze. Kredyt konsumencki jest jednym z motorów wzrostu banków w nadchodzących latach. Według prezesa Asnef, Fernando Casero, w wywiadzie dla CincoDías: „Wierzymy, że ponownie przywrócimy standardy konsumpcji z lat przed Covid, przy umiarkowanym wzroście”.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *