„Brownface”, agresywny czyn, o który Thalia jest oskarżana o zapamiętanie i odtworzenie Marimar

Chociaż wielu, wielu przeniosło się, aby zobaczyć Talia ponownie w sukience, którą nosiła w Telenovela „Marimar” A proces makijażu, którego użyła, aby wyjaśnić słynną „costeñita”, piosenkarka ujawniła praktykę Kolektyw mocy Prieto Stara się załamać w branży rozrywkowej.

Trylogia „Las Marías” to seria meksykańskich telenoweli z lat 90. z udziałem Thalíi, których wątki łączy jedno: kronika życia skromnej dziewczyny, która przypadkowo została milionerką, choć nie zrobiła tego, co jest czemu. Pozbywa się wszystkich nieszczęść.

Thalia udostępniła na portalach społecznościowych film i zdjęcia tego, co nazwała „nowym Marimarem” po 28 latach. W nich opowiadał o procesie twórczym postaci, który według aktorki trwał kilka minut. „Zawsze się opalałam, bardzo, bardzo. Używałam olejku, który miał dużo brązowych pigmentów i rozsmarowywałem go po całym ciele. Nakładali makijaż na całe moje ciało!”

Jednak film, który ma ponad 6 milionów wyświetleń w TikTok i dziesiątki tysięcy komentarzy, ujawnia typową praktykę Niektóre produkcje niektórych kaukaskich aktorów, uchodzących za brązowych ludzi. The zwana „brązową twarzą”.

Laurel Miranda, aktywistka transpłciowa i członkini Ruch #PowerPrieto., wziął udział w tym filmie, aby pokazać, że ludzie kolorowi nie mają takich samych możliwości, jak w tym przypadku w branży rozrywkowej. „Nie sądzę nawet, że sama Thalia zdaje sobie sprawę, jak problematyczna jest 'brązowa twarz’, którą robi (…), Powszechna praktyka we wczesnych dekadach kina, kiedy ludzie kolorowi i ludzie pochodzenia afrykańskiego nie mogli pojawiać się w filmach.„.

Miranda powiedziała, że ​​ta praktyka – która ma podobieństwa z ’czarna twarz’– Miał on na celu uczynienie czarnych lub brązowych postaci „kpiną, piętnem, które podżega do dyskryminacji osób kolorowych”.

W ten sposób w Meksyku spotykamy się nie tylko z „czarną twarzą”, ale i „brązową twarzą”, praktyką, w której białe aktorki i aktorki grały ciemne, metysowe, ciemne postacie, jak Marimar, biała aktorka – w tym przypadku Talia-, kładąc dużo Od makijażu po wcielenie się w rolę dziewczyny z wybrzeża (…)”.

Telenowela „Marimar” opowiadała o biednej, niepiśmiennej dziewczynie, która mieszka w San Martin de la Costa na meksykańskim wybrzeżu Pacyfiku. Jako „costeñita” przyjęła również swoje cechy fonetyczne, takie jak osłabienie /s/ lub spółgłosek na końcu wyrazów. Kiedy piosenkarka ponownie ożywia swoją postać, słyszy się ją mówiącą w ten sposób.

Los bohaterki zmienia się, gdy zakocha się w niej spadkobierczyni sąsiedniej farmy i zaoferuje jej lepsze życie, ale do tego będzie musiała stawić czoła także innym wyzwaniom, w tym porzuceniu skromnej przeszłości, zostaniu kobietą z klasą i jej odkryciu . Miał też wysoką pozycję społeczną. Słodki przekaz był taki, że miłość nie przebija wszystkiego, ale tylko biały człowiek może odnieść sukces („plażowa opalenizna” thalia przegrywa w tym procesie).

Przedstawienie Thalii przedstawiające dziewczynę z wybrzeża nie było ani najbardziej dostojne, ani najbardziej szanowane; Historia jest zbudowana po to, abyśmy wyśmiewali się z tej postaci i współczuli jej– podsumował aktywista.

W odpowiedziach na ich wyjaśnienia użytkownicy wspomnieli również o innych przypadkach, takich jak Pedro Infante w filmie „Tizoc”; Albo w operach mydlanych, Adela Noriega w „Maria Isabel” czy Anna Martin w „Grzechu Oyuki”.

Kolejną kontrowersyjną kwestią „brązowej twarzy” w Meksyku była kwestia aktorki Yica Rosales w 2019 roku, w której wystąpiła nominowana do Oscara Yalitza Aparicio W programie „La Parodia”. Według Rosales tradycja Aparicio zajęła kilka godzin w obszarze makijażu i rzeźbienia, co obejmowało umieszczenie „kości policzkowych, nosa i zakrycie brwi. Odcień skóry jest bardzo zgodny z Yalitzą, na moich ustach jest nieco grubszy, i w zależności od mojej garderoby malują też moje nogi, ręce i szyję.Z grubsza malują moje ciało.

Kontrowersje nasiliły się, gdy „grafika” serialu wskazywała na obecność „romskiej” aktorki na rozdaniu Oskarów, co ma być głównym tematem. Pisarz Federico Navarrete powiedział „Weron”.

Możesz być także zainteresowany | na wideo

Porsche zostało uwięzione i skradzione w najbardziej niebezpiecznym miejscu CDMX: ruchu ulicznym

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.