Bruksela ogłasza porozumienie w sprawie zakazu stosowania silników spalinowych do 2035 r

Bruksela ogłasza porozumienie w sprawie zakazu stosowania silników spalinowych do 2035 r

Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej ds. Europejskiego Zielonego Paktu Frans Timmermans zapowiedział w sobotę porozumienie z Niemcami w sprawie zniesienia weta wobec zakazu stosowania silników spalinowych w 2035 roku. „Osiągnęliśmy porozumienie z Niemcami w sprawie przyszłego wykorzystania paliw syntetycznych w samochodach” – ogłosił Timmermans na swoim koncie na Twitterze. Bruksela poruszyła możliwość proporcjonalnych paliw syntetycznych w ramach negocjacji zakazu sprzedaży pojazdów spalinowych w Unii Europejskiej (UE) od 2035 r., co sparaliżował fakt, że niemiecki rząd chciał włączyć takie paliwa do umowy .

Holenderski polityk dodał, że dyrektor wykonawczy stowarzyszenia będzie teraz pracował nad „jak najszybszym uzyskaniem listy norm CO2 dla homologowanych pojazdów”, a Komisja „szybko podejmie kroki prawne niezbędne do wdrożenia motywu 11”. W miniony piątek kanclerz Niemiec Olaf Scholz rzeczywiście nalegał, aby Berlin i Bruksela były w stanie dojść do porozumienia. Aby kraj zniósł weto. Niemiecki prezydent żartował na konferencji prasowej po szczycie europejskim w Brukseli, pytany o niemiecką blokadę tak wielkiej skali unijnej polityki klimatycznej.

Zakaz wprowadzania do obrotu pojazdów spalinowych – w tym samochodów z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i hybrydowymi – od 2035 r. został przesunięty bez nowej daty z powodu wyrażonego w ostatniej chwili sceptycyzmu ze strony Niemiec i Włoch oraz oddelegowanych z innych krajów UE, takich jak Polska i Bułgaria, że ​​może zagrozić przyjęciu nowej normy, Jest to część pakietu klimatycznego, który Unia Europejska chce promować dla tego ustawodawcy, aby ograniczyć emisje zanieczyszczeń masowych o co najmniej 55% w horyzoncie 2030 i w stosunku do roku 1990.

Środek ten został już zatwierdzony na sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego 14 lutego, ale dopiero w negocjacjach na szczeblu ambasadorskim Niemcy wykazały niechęć do porozumienia między instytucjami (Komisją Europejską, Parlamentem Europejskim i Radą Europy), które już miały miejsce. Uzgodniono to jesienią ubiegłego roku. Timmermans dodał przed ostrzeżeniem, że ramy prawne dla paliw syntetycznych zostaną opracowane dopiero po otwarciu i zatwierdzeniu podstawowej umowy. 27. Kilka dni temu 27 państw osiągnęło porozumienie w sprawie dekarbonizacji sektora morskiego.

Został przełożony na 3 marca

Bruksela poruszyła w negocjacjach możliwość powiązania paliw syntetycznych zakaz sprzedaży pojazdów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r., co zostało sparaliżowane, ponieważ niemiecki rząd chciał włączyć ten rodzaj paliwa do umowy. Ostatni krok ostatecznego przyjęcia zakazu wprowadzania do obrotu pojazdów spalinowych – w tym benzynowych, wysokoprężnych i hybrydowych – od 2035 roku na 3 marca został przesunięty z powodu sceptycyzmu wyrażonego w ostatniej chwili przez Niemcy i Włochy.

To nowe rozporządzenie jest częścią pakietu klimatycznego, dla którego UE chce wzmocnić ten organ legislacyjny Zmniejszyć emisję zanieczyszczeń o co najmniej 55% do 2030 roku i w stosunku do emisji z 1990 roku. Środek ten został już zatwierdzony na sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego 14 lutego, ale to w negocjacjach na szczeblu ambasadorów Niemcy wykazały niechęć do porozumienia międzyinstytucjonalnego, które uzgodniono już jesienią ubiegłego roku. „Będziemy teraz pracować nad jak najszybszym przyjęciem norm emisji dwutlenku węgla dla samochodów” – dodał Timmermans.

ze swojej strony, Niemiecki minister transportu Volker Wessing, promotor zmiany, stwierdził na swoim koncie na Twitterze, że „pojazdy z silnikami spalinowymi mogą być nadal rejestrowane po 2035 roku”. Jeśli tankowanie odbywa się wyłącznie paliwami, które są neutralne pod względem emisji CO2″. „Europa pozostaje neutralna technologicznie” – dodał minister Liberalnych Demokratów. Aby powrócić do porządku obrad najbliższej Rady Ministrów UE, aby ostatecznie przedstawić ostateczne przyjęcie w 27. głosowaniu

Układ berliński znalazł pewne poparcie ze strony takich krajów jak Słowacja, Czechy, Włochy, Węgry, Polska i Bułgaria. zamiast, Wywołało to zamieszanie i dezaprobatę w większości pozostałych państw członkowskich, w tym w Hiszpanii, które były oszołomione zmianą stanowiska Tuż przed formalną procedurą zatwierdzenia był to tak niezwykły wybieg polityczny, że przypominają się podobne manewry w przeszłości. Źródła z Komisji Europejskiej, z którymi EFE konsultowało się przez cały ten miesiąc, zawsze to potwierdzały Zarząd Towarzystwa nie był skłonny poruszyć tekstu kanonicznego, chociaż Bruksela zaproponowała znalezienie jakiegoś dodatkowego oświadczenia Aby złagodzić problem i poprawić procedury

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *