Carrefour zwiększa sprzedaż w Hiszpanii o 12% w kontekście „przyspieszającej inflacji” | Gospodarka

Grupa Carrefour Sprzedaż w wysokości 23 504 mln euro została odnotowana na całym świecie w trzecim kwartale roku, co stanowi wzrost o 19% w porównaniu z tymi samymi miesiącami poprzedniego roku, w kontekście „przyspieszającej inflacji”, według Wyniki opublikowane w środę. Wzrost dochodów w Hiszpanii wyniósł 12,2% do 3008 mln. Produkty marki prywatnej stanowią już 33% obrotów.

To właśnie firma opublikowała swoje oferty w ostatnich tygodniach w Hiszpanii. Jego główną atrakcją była lista zakupów obejmująca 30 produktów, których ceny pozostały niezmienione do stycznia, która została uruchomiona kilka dni po tym, jak minister pracy Yolanda Diaz poprosiła supermarkety o przygotowanie niedrogich koszyków zakupowych, aby złagodzić wpływ inflacji i aby sektor Odmówili, ponieważ już codziennie składają oferty.

W wynikach za trzeci kwartał Carrefour podsumowuje sytuację w Hiszpanii jako „mocną”, ze wzrostem udziału w rynku dzięki „wiodącej pozycji cenowej” i wzrostem wolumenów, co według firmy wskazuje, że nie wszystkie wzrosty dochodów są ze względu na inflację (w Hiszpanii rekordowy CPI żywności we wrześniu do 14%największy od lat 90.). Firma twierdzi, że jej dobra pozycja cenowa była w stanie wytrzymać znaczne rabaty.

W oświadczeniu prezes i dyrektor generalny grupy powiedział: Aleksandra Bombarda Twierdzi, że „w środowisku charakteryzującym się niepewnością i inflacją, które dominuje w Europie, Carrefour demonstruje odporność i solidność swojego modelu”. Dochody grupy, zlokalizowanej w 34 krajach z 16 000 placówek, z których 50% stanowią firmy franczyzowe, obejmują działalność inną niż spożywcza, co podkreśla dochody ze stacji benzynowych. Bez uwzględnienia tej aktywności i efektów kalendarzowych sprzedaż wzrosła o 11,3% na świecie io 8,7% w Hiszpanii.

Francuska firma w ciągu ostatnich trzech miesięcy odkryła, że ​​trendy nabrały tempa w zachowanie konsumenta która rozpoczęła się w drugim kwartale roku. Wydatki są rozdrobnione, z mniejszymi, ale częstszymi zakupami, a także zwiększoną sprzedażą tańszych produktów, takich jak marki własne. „Tendencje te są szczególnie widoczne w krajach europejskich, w których istnieje większa presja na siłę nabywczą, takich jak Hiszpania i Rumunia” – czytamy w oświadczeniu.

Hiszpania jest drugim rynkiem, na którym sprzedaż wzrosła najbardziej w Europie (w tym VAT), a Polska ominęła go jedynie na podobnych zasadach (bez uwzględnienia biznesu benzynowego). Trzeci kwartał 2022 roku jest najlepszym pod względem wzrostu od trzech lat, zarówno na świecie, jak i w przypadku rynku hiszpańskiego.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.