Cel 16. Czerwony Krzyż pomógł ponad 33 000 osób w pierwszym miesiącu kryzysu z powodu konfliktu na Ukrainie

Cel 16. Czerwony Krzyż pomógł ponad 33 000 osób w pierwszym miesiącu kryzysu z powodu konfliktu na Ukrainie

Minął już ponad miesiąc od eskalacji sytuacji konfliktowej na Ukrainie i masowego porzucania ludności z tego kraju, Poszukiwanie bezpieczeństwa i schronienia Głównie w krajach ościennych, ale także w innych krajach Unii Europejskiej. W Hiszpanii pomoc została już udzielona ponad 33 000 osób na całym terytorium kraju w pierwszym miesiącu konfliktu, a prawie 11 000 osób zostało umieszczonych w zasobach zarządzanych przez organizację. aby było to możliwe, Czerwony Krzyż zmobilizował ponad 2100 wolontariuszy zajmujących się m.in. zadaniami logistycznymi, tłumaczeniami, zaspokajaniem podstawowych potrzeb, informacją prawną czy opieką nad dziećmi.

Od czasu eskalacji konfliktu ponad 250 osób również poprosiło o usługę Połącz się ponownie z rodzinąnarzędzie, które działa we współpracy z całym Międzynarodowym Ruchem Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca, aby połączyć ludzi, którzy stracili go w tym przypadku z powodu sytuacji na Ukrainie.

W ten sam sposób, Prawie 9000 osób poprosiło o jakąś formę informacji lub porady w tym kontekście telefonicznie lub za pośrednictwem sieci społecznościowych, a ponad 6100 osób zostało przeniesionych przez zespoły Czerwonego Krzyża. Jest to najpopularniejszy punkt dojazdowy do miejsc, w których nocują lub przebywają.

Jeśli chodzi o chłopców i dziewczynki, Istnieje ponad 4300 osób, którym udało się uciec z tej sytuacji poprzez działalność rekreacyjną Czerwonego Krzyża dla Młodzieży i jego zespołów pomocy i informacji w sytuacjach kryzysowych, które ponadto spełniają ich wymagania, dostosowując reakcję do ich wieku i potrzeb, informowanie ich w prosty sposób, co się stanie, jeśli będą potrzebować mechanizm.

Należy zauważyć, że Czerwony Krzyż przed eskalacją konfliktu, Przygotowany w odpowiedzi na możliwe scenariusze, takie jak ten, który widzimy dzisiaj: Przygotowanie źródeł schronienia i zakwaterowania, przygotowanie ich logistycznie oraz wcześniejsze zaktywizowanie wolontariuszy w szczególności Około 200 osób mówi po ukraińsku lub było obywatelami tego kraju, Aby zapewnić skuteczną opiekę w ich języku oraz zrozumieć ich kulturę i potencjalne problemy, które mogą zostać odkryte wśród przybywającej populacji.

Obecnie, Język nie jest przeszkodą w odpowiadaniu na żądania obsługiwanej ludności, Nawet Czerwony Krzyż udostępnił tym, którzy tego potrzebowali, swoją regularną usługę telefoniczną (900 22 11 22) w języku ukraińskim 24 godziny na dobę, dodając ten język do oficjalnych języków Hiszpanii, zwykłego angielskiego i francuskiego.

czerwony Krzyz Szacuje się, że konflikt dotknął 18 mln osób, a ponad 4,21 mln osób przekroczyło granicęponad połowa trafiła do Polski (2,45 mln).

Międzynarodowa odpowiedź Hiszpańskiego Czerwonego Krzyża

Opublikowano Hiszpański Czerwony Krzyż 16 osób Uczestniczyć w skoordynowanej odpowiedzi Międzynarodowego Ruchu Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca. Wśród zadań, które wykonują są: Logistyka, koordynacja, zarządzanie wolontariuszami, koordynacja dystrybucji, ochrona płci i integracja, a także zdrowie Poprzez Health ERU (jednostka reagowania kryzysowego). są w Ukraina, Polska, Węgry i Mołdawia.

Oddalony od kraju, angażuje się też więcej pracowników: zespół wspierający rozwój Konwergentne międzynarodowe programy zarządzania wolontariuszamioraz inny zespół oficerów SIMS, z Wsparcie zespołu zarządzającego informacją.

Co więcej, Wysłano już 16 000 plandek, ponad 5 000 zestawów kuchennych, około 10 000 koców i 13 500 mat, a bezpośrednie wsparcie otrzymały Ukraiński Czerwony Krzyż i Duński Czerwony Krzyż.w regionie Czerniowiec, południowo-zachodniej Ukrainie i na granicy z Rumunią.

Cały Pozwolił już na zmobilizowanie ponad 1200 ton pomocy humanitarnej, a ponad 120 000 osób otrzymało pomoc3800 z nich otrzymuje wsparcie psychologiczne i społeczne.

Opieka Czerwonego Krzyża dla uchodźców

Jednym z głównych zadań Czerwonego Krzyża w Hiszpanii jest opieka nad ludźmi ze strefy konfliktu od momentu jego przybycia. Od momentu wykrycia przybycia, Na głównych lotniskach kraju, a także na dworcach kolejowych rozmieszczono specjalne odbiorniki, które miały udzielić im pierwszej pomocy.

wybitnie oddzielny Od ludzi z Ukrainy Masz krewnych lub sieć kontaktów w Hiszpanii z kim pozostaną, dzięki czemu otrzymują pierwszą uwagę, wsparcie w relokacji (jeśli tego potrzebują) oraz porady prawne w celu skorzystania z ochrony czasowej zgodnie z dyrektywami UE, nie wymagają dalszej uwagi; druga część przybywających osób potrzebujących wsparcia w zakwaterowaniu oraz w uzgodnieniu z Międzynarodowym Programem Recepcji i Ochrony Ministerstwa Integracji, Ubezpieczeń Społecznych i Migracji, Są one kierowane m.in. do zasobów recepcyjnych Czerwonego Krzyża.

Czerwony Krzyż opiekuje się osobami objętymi czasową ochroną z Ukrainy na podstawie Siedem osi priorytetowych, z podwyższonym poziomem istotności dla najbardziej narażonych profili; Te siedem osi służy Osobiste zaspokojenie podstawowych potrzeb, Promowanie ich dobrostanu emocjonalnego, Pomoc prawna w procesie poszukiwania ochrony międzynarodowej, Wzmacnianie umiejętności i zdolności do autonomii osobistej, Ustanawianie ścieżek integracji na rynku pracy, Tworzenie sieci ze społecznością przyjmującą i promowanie równego udziału obywateli , Promowanie i wspieranie edukacji w celu zapewnienia szkolnego sukcesu.

ten Państwowy system recepcyjny do przyjmowania i integrowania beneficjentów oraz osób ubiegających się o ochronę międzynarodowąWyraża się w dwóch dużych fazach. Pierwsza składa się z recepcji w centrum; Etap przyjmowania ma charakter państwowy, a jego celem jest zapewnienie zaspokojenia podstawowych potrzeb oraz wzmocnienie umiejętności osobistych do samodzielnego życia w społeczności przyjmującej, poprzez wsparcie społeczne, prawne, psychologiczne, pracownicze lub społeczne. uczyć się języka. Druga część służy przygotowaniu się do autonomii. Rozpoczyna się dopiero wtedy, gdy ludzie otrzymają pozytywną decyzję w sprawie ich wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej. W takim przypadku, nawet jeśli kończą pobyt w ośrodku recepcyjnym, mogą nadal potrzebować wsparcia w celu zaspokojenia podstawowych potrzeb, podniesienia swoich umiejętności oraz monitorowania procesu integracji społecznej i zawodowej.

w tym kontekście, Fundacja uruchomiła szereg projektów Począwszy od pierwszego schronienia w nagłych wypadkach (1 miesiąc), po pomoc prawną, opiekę psychologiczną, naukę języków, tłumaczenia pisemne i ustne, czy podstawową orientację zawodową, poprzez tymczasową pomoc utrzymaniową, pomoc w wynajmie lub wyposażenie ośrodka do właściwej opieki, w tymczasowych środkach ochrony. W ten sam sposób ta grupa projektów zawiera przestrzenie do zabaw w pałacu, umożliwiające ponowne nawiązanie kontaktu z rodziną lub międzynarodowe zaopatrzenie i wysyłkę podstawowych artykułów pierwszej potrzeby do dotkniętej populacji. W sumie istnieje 18 różnych projektów, które mają na celu zmniejszenie wpływu sytuacji na dotknięte nią osoby oraz pomoc w integracji społecznej i odzyskaniu sił w nowym środowisku.

Komórka „Kryzys na Ukrainie”

Czerwony Krzyż został uruchomiony na początku marca Komórka „Kryzys na Ukrainie”, W siedzibie Hiszpańskiego Czerwonego Krzyża na rzecz Wykrywanie i pokrywanie potrzeb związanych z konfliktem.

Dzięki tej komórce żądania są ujawniane W czasie rzeczywistym, we współpracy z całą regionalną siecią stowarzyszeń i wolontariuszy, uruchamiane są niezbędne urządzenia uwagi, aby zapewnić najlepszą i najskuteczniejszą reakcję w możliwie najkrótszym czasie. Tak zorganizowana jest organizacja w poprzek Wszystkie zasoby dostępne na poziomie krajowym oraz między różnymi obszarami wiedzy i wydziałami, w tym między innymi wszystkie narzędzia opieki społecznej, reagowanie w sytuacjach kryzysowych lub wolontariat.

Składa się z ponad 30 osób. Od Integracja społeczna, zdrowie, pomoc, wolontariat, branding i komunikacja, młodzieżowy czerwony krzyż, zatrudnienie, usługi publiczne, centrum operacyjne, współpraca międzynarodowa itp.. , które wspólnie wspierają zespoły regionalne w dostarczaniu kompleksowej, dostosowanej do potrzeb osób odpowiedzi.

Komórka „Kryzys na Ukrainie” jest podzielona na Trzy wyspy robocze; Zasoby są skoncentrowane w pierwszym obszarze Przyjmowanie i integracja ludzi, co obejmuje cały system opieki po przybyciu, nawet działania, które można wdrożyć w przyszłości w perspektywie średnio- i długoterminowej, takie jak te związane z zatrudnieniem lub podnoszeniem umiejętności ich integracji ze społeczeństwem; W drugim regionie jest skoncentrowany Usługa danych i komunikacji, gdzie wszystkie interesy są interpretowane i rejestrowane za pomocą systemu wywiadu stosowanego, z którym następnie Czerwony Krzyż komunikuje się wszystkimi swoimi kanałami wewnętrznymi i zewnętrznymi, i co idzie w parze z tworzeniem źródeł informacji, które służą jako przewodniki lub porady dla osób, które przybyły z Ukrainy. Trzecia wyspa robocza skupia się na recenzowane usługiktóry jest obszarem multidyscyplinarnym, w którym obszary zdrowia, pomocy, współpracy międzynarodowej czy wolontariatu współpracują z pozostałymi zespołami i łączą interwencję z ludźmi.

dla Czerwonego Krzyża Porządkowanie to podstawa: tylko przez Wolontariat Zorganizowany może zaoferować Szybka, skuteczna i kompleksowa reakcja w sytuacjach awaryjnych Tak jak ten, którego kraj doświadcza teraz wraz z przybyciem ludzi z Ukrainy. Wraz z solidarnością ważnego obywatelaWolontariat – podstawa organizacji – jest teraz kluczem do tego, co wnosisz Dodatkowa wartość Dziękuję Ci Gotowość, zasoby i skoordynowana reakcja.

Więcej wiadomości na temat czerwony Krzyz odwiedziliśmy odpowiedzialna biblioteka.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *