Checo i Max mają na głowie „garnitur” – El Financiero

Checo i Max mają na głowie „garnitur” – El Financiero

Gdzie kupiłeś swój pierwszy samochód, gdy byłeś młody? Jeśli był używany, być może głównym problemem przy jego wyborze była wiedza, czy jest bliski zerwania. To właśnie osoby niedoświadczone, które muszą zmierzyć się z najmniejszym budżetem, aby wybrać coś niezawodnego.

A ktoś ostatnio pomyślał, że mógłby naprawić ten problem i założyć firmę zajmującą się skupem używanych samochodów, przeglądami, naprawami co było konieczne, odsprzedaniem ich… z gwarancją i kredytem.

W rzeczywistości myślała o tym więcej niż jedna osoba. Osobno co najmniej dwie firmy oferują podobną usługę i każda sponsoruje inny kask w tym samym zespole Formuły 1, Red Bull.

Carnext sponsoruje Maxa Verstappena; Kavak, do Checo Péreza, dwóch kierowców, którzy do tej pory tworzyli najskuteczniejszy zespół w mistrzostwach 2021 roku.

Nie ma śladów walki między nimi. Z dala od stoków może odbywać się konkurencja kulinarna, która będzie musiała wybrać między talerzem mięsa w soku a innym śledziem zawiniętym w chleb.

Ale tutaj biznes i przyszłość obu firm z jakościowym „jednorożcem” za jego nieoficjalną wartość ponad miliarda dolarów, muszą być zdefiniowane inaczej, gdy spotykają się geograficznie.

Chociaż oba powstały mniej więcej pięć lat temu, Carnext ma jak dotąd przewagę. Wylądował już w 23 krajach Europy.

Lista obejmuje Wielką Brytanię, Niemcy, Włochy, Portugalię, Hiszpanię, Belgię, Francję, Polskę, Turcję i oczywiście Holandię, centralę firmy oraz kraj, który dał początek europejskiemu kierowcy Red Bulla.

Firma handlowa prowadzona przez Martina van Nervena podpisała umowę sponsorską z Verstappen w listopadzie 2019 roku.

Związek między sprzedawcą samochodów a kimś, kto umie prowadzić, jest jak święty bliski doskonałości. Kto by wątpił, że istnieje samochód, który jest pośrednio certyfikowany przez jednego z 20 najlepszych kierowców na świecie?

Ponieważ Max przywraca zabawę wyścigom, Carnext.com „Przynosi radość z zakupu używanego samochodu” – powiedział Iwott van Gare Ward, były dyrektor holenderskiej firmy w czasach, gdy umowa z kierowcą Red Bulla została zawarta w listopadzie 2019 r.

Być może związek między Kavakiem a Chico Perezem jest głębszy.

Firma z siedzibą w Meksyku nie ograniczyła swoich relacji z meksykańskim kierowcą do sponsorowania. Jego prezes i założyciel, Carlos García Otate, uznał pilota za wspólnika firmy, gdzie podzieli miejsce z funduszami na poziomie Softbank, Greenoaks, DST Global i General Atlantic, które już wniosły wystarczający kapitał, aby wycenić Kavak na 4 miliardy euro … dolarów.

Środki dostępne w firmie zostaną teraz przeznaczone na zwiększenie rozmiarów jej działalności.

Oprócz dotarcia do większej liczby miast w Meksyku, dotarli również do Brazylii, gdzie rynek jest inny. Podczas gdy ludzie tutaj szukają samochodu na podstawie posiadanych pieniędzy, zapewniają to, czego potrzebują, aby kupić samochód, którego chcą.

Walka o ten rynek pochłonie dużą część energii zespołu García Otatti.

Nadejdzie czas, kiedy Carnext przyjrzy się Kavakowi lub odwrotnie, próbując dowiedzieć się, kto kupuje kogo, gdy tylko pojawią się zyski, cel, którego wspomniany nadal nie daje sygnałów. Uderzenie prawdopodobnie doprowadzi do katastrofy kasku, być może, ponieważ w świecie kapitału wysokiego ryzyka pozostał tylko jeden z nich.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *