Chińskie firmy morskie zainwestowały w 31 terminali kontenerowych w Europie

Chińskie firmy morskie zainwestowały w 31 terminali kontenerowych w Europie

Chiny w dalszym ciągu tworzą sieć morską, która pozwala im zapewnić niezbędny dostęp do surowców i optymalnie pozycjonować się wobec konkurentów na arenie międzynarodowej. Zjawisko to nazywa się w swoim dniu naszyjnik z perełPodstawą chińskiej strategii politycznej jest utworzenie i utworzenie szeregu punktów portowych wzdłuż oceanów, w których zachęca się do działalności gospodarczej, ułatwia się dostęp do głównych dróg, zapewnia się i stymuluje bezpieczeństwo oraz osiąga się integrację międzynarodową. Rozprzestrzenianie się jest zauważalne zarówno na kontynencie azjatyckim (Pakistan, Sri Lanka, Birma i Bangladesz), jak i na kontynencie afrykańskim (Nigeria, Togo i Maroko). Europa nie jest wyjątkiem.

Strategia została sformułowana wiele lat temu, a jej rozwój rozpoczął się nieco ponad dekadę temu. Zaczyna się, gdy China Overseas Port Holding Company zadomowi się w pakistańskim porcie Gwadar (100 km od granicy z Iranem). W 2008 roku China Ocean Shipping Co. (COSCO) przejęła połowę firm świadczących usługi w greckim porcie Pireus; Niedawno pozycjonowała się między innymi w Antwerpii, Port Saidzie i Singapurze. Ekspansję zagraniczną rozpoczyna także trzecia spółka, China Merchant Group, uczestnicząc w zarządzaniu chińskimi portami w Shenzhen, Hongkongu i Szanghaju; Jednak w 2009 roku nabył 47% terminalu portowego w Lagos (Nigeria); Następnie przez cały rok 2020 i 2021 50% stacji Lomé (Togo); 23,5% stacji w Dżibuti i Kolombo (Sri Lanka); W 2023 roku nabędzie 49% udziałów w Terminal Link (joint venture z CMA/CGM), co umożliwi mu dostęp do takich portów jak Marsylia-FOX, terminal w Tangerze i kolejny w Zeebrugge.

Do tej pory chińskie przedsiębiorstwa morskie zainwestowały w 31 terminali kontenerowych w Europie, z czego 27 znajduje się w państwach członkowskich UE, a cztery pomiędzy Turcją a Wielką Brytanią. Analizując nieco szerzej ten opis, można stwierdzić, że COSCO Shipping Ports posiada udziały w 11 terminalach w siedmiu krajach (Belgia, Niemcy, Grecja, Włochy, Holandia, Hiszpania i Turcja); Generuje z tego 47% swoich całkowitych przychodów, a w drugiej kolejności świadczy doradztwo Alphaliner. Ze swojej strony China Merchant Port Holdings inwestuje w dziewięć terminali, z których większość jest obecna w krajach Europy Południowej (Francja, Grecja, Malta, Turcja i Holandia), co wraz z inwestycjami w Turcji prowadzi do intensywnej kontroli ruchu. Inna chińska firma, Hutchison Ports, jest spółką zależną CK. Hutchison Holding inwestuje w osiem terminali europejskich w pięciu krajach (Holandia, Polska, Wielka Brytania, Polska i Hiszpania) i jest obecnie największym operatorem terminali na świecie.

Wszystko to oznacza, że ​​Chiny gwarantują priorytetowy dostęp do gospodarek wschodzących i szybko rozwijających się. Jej cele skupiają się na tworzeniu podstawowej infrastruktury (porty, mosty, media) i dróg (autostrady i korytarze transportowe); Świadczy usługi logistyczne (które zapewniają lepszą komunikację); Tworzy powiązania z globalnymi łańcuchami dostaw (wzmacniając pionową i poziomą integrację operacji). W ten sposób potwierdza i kładzie podwaliny, które pozwalają jej na otwarcie rynków dla swoich produktów. Oznacza to, że łączą obie inwestycje Zielone pole (Nowe inwestycje), takie jak udziały w innych istniejących operatorach lokalnych lub międzynarodowych. Krótko mówiąc, działa na rzecz dalszego umiędzynarodowienia swojej gospodarki, koordynowania strategii dla zaangażowanych przedsiębiorstw i zapewniania operatorom bezpieczeństwa morskiego.

Chińskie firmy morskie. /Fernando Gonzalez Lax

Chińska dominacja w terminalach oznacza nie tylko kontrolę nad infrastrukturą i obiektami portowymi, ale także wdrożenie bardziej złożonych prac zewnętrznych, co pozwala nam potwierdzić, że Chiny są największym partnerem handlowym Unii Europejskiej z eksportem przekraczającym 230 miliardów euro i trzecim co do wielkości partnerem handlowym Unii Europejskiej partner handlowy Unii Europejskiej. . Importowany na terenie Unii Europejskiej.

Przejęcie własności terminali europejskich przez chińskie firmy przyczynia się do zmiany sposobu ich działania i modyfikacji konkurencyjności przedsiębiorstw portowych. A tym samym określenie międzynarodowych lokalizacji obszarów wewnętrznych.

W tej sytuacji Komisja Europejska dokonuje przeglądu przepisów regulujących bezpośrednie inwestycje zagraniczne. Chodzi o zdolność do powstrzymania ekspansji chińskich firm w europejskich portach, aby nie wpaść pod obcą dominację.

W rzeczywistości dominacja Chin jest tak przytłaczająca, że ​​w pierwszej dziesiątce największych portów na świecie znajduje się siedem chińskich portów, a wielkość przepływów handlowych z kontynentu azjatyckiego do przestrzeni amerykańskiej i europejskiej ma największe znaczenie dla handlu światowego. @mondario

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *